Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähähiilarisen dieetin aloittaminen, vinkkejä?

Vierailija
11.04.2018 |

Miten kannattaa aloittaa?
Ainoa liikunta mitä harrastan on koiralenkit ja kaipaisin puhtia painon pudotukseen.
Ongelma-alueeni on vatsa. Raskauden jälkeen jäänyt tynnyriksi plus sitten venähtänyt nahka. Varsinkin alavatsani on aivan kamala.

Painoni on 77 kg ja tavoitteeksi olen ajatellut -10kg painon pudotusta alkuun.
Onko tämä tavoite mahdollinen vhh:lla?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisko vegaaninvastustajatkin lopettaa, palattaisko takaisin aiheeseen?

Vierailija
42/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voisko vegaaninvastustajatkin lopettaa, palattaisko takaisin aiheeseen?

Kiitos. Miten ihmeessä täällä kaikki luisuu aivan eri aiheeseen kuin mistä alunperin oli kysymyskään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sulle veganismia. Vegaaniruoka on älyttömän hyvää, toisinkuin ällöttävä, epäeettinen, epäterveellinen ja epäekologinen lihanmussutus. Takaan, että laihdut, kun lisäksi jätät sokerin pois. Mulla lähti ekan 2 kk:n aikana 5 kg ja nimenomaan pääsin eroon vatsaläskistä. Olo parani muutenkin huimasti, energiatasot nousi, pääsin eroon vatsavaivoista, iho ja hiukset on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Kokeile, yllätyt postiivisesti, lisäksi teet ympäristölle ja eläimille hyvän teon! 

Ja paskat. Mulla vaan paino nousi vegaanina, kun hiilareita tuli ihan älyttömästi. Peruna, riisi, pasta, leivät, ja muut turvotti. Samoin pavut. Mihinkään prosessoituun juustonkorvikkeeseen tai soijanakkeihin en halua koskea.

Vierailija
44/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä tullut. Kiitos niistä.

Jos olisin kiinnostunut vegetarismista, olisin tehnyt aloituksen siihen liittyen, mutta kun en ole.

Kotimaisuus ja lähiruoka on mun juttuni.

Olen kiinnostunut vhh:sta.

(Sitä paitsi tiedän muutaman vegaanin jotka eivät todellakaan hoikkia ole, vaan yhtä pullukoita kuin minä sekasyöjänä, joten syy taitaa olla heilläkin hiilareissa tai jossain muussa)

Vierailija
45/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sulle veganismia. Vegaaniruoka on älyttömän hyvää, toisinkuin ällöttävä, epäeettinen, epäterveellinen ja epäekologinen lihanmussutus. Takaan, että laihdut, kun lisäksi jätät sokerin pois. Mulla lähti ekan 2 kk:n aikana 5 kg ja nimenomaan pääsin eroon vatsaläskistä. Olo parani muutenkin huimasti, energiatasot nousi, pääsin eroon vatsavaivoista, iho ja hiukset on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Kokeile, yllätyt postiivisesti, lisäksi teet ympäristölle ja eläimille hyvän teon! 

Ja paskat. Mulla vaan paino nousi vegaanina, kun hiilareita tuli ihan älyttömästi. Peruna, riisi, pasta, leivät, ja muut turvotti. Samoin pavut. Mihinkään prosessoituun juustonkorvikkeeseen tai soijanakkeihin en halua koskea.

Hiilarit juuri noista tuotteista ovatkin pakollisia... Juu.

Vierailija
46/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit juuri noista tuotteista ovatkin pakollisia... Juu.

Kerrotko sitten mistä?

Vierailija
47/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, vaan sekasyöjä. Mutta sentään ymmärrän, kuinka epäekologinen vhh-ruokavalio on. Lihansyönti on myös yhteydessä moniin syöpätyyppeihin. Mutta kun pitää saada "herkutella"...

Vierailija
48/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastuttaa tämä jauhaminen lihansyömisestä, itse olen ollut monta kertaa vhh-ruokavaliolla enkä syö punaista lihaa ollenkaan. En osaa nähdä yhteyttä näiden välillä.

Ap:lle vinkiksi, että aloita siitä ettet syö mitään, missä on yli 5 g HH / 100 g.

Vierailija
49/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä laihutin 6kiloa vhh ruokavaliolla ja lenkkeilyllä.Talvi meni ihan plörinäks laihutuksen osalta mutta nyt jatkan siitä mihin jäin eli palaan ruotuun.

Tänään eka päivä vähillä hiilareilla ja turvotusta ei näy.

Rasvaa en erityisesti suosi enkä lisäile mutta voilla ja oliiviöljyllä paistelen ja maitotuotteet käytän täysrasvasena.

Aamupalalla söin maustamatonta jugurttia ja pienen palan kauraleipää tuorejuustolla ja kurkulla

Lounaana jauhelihatomaattikastiketta ja lämpimiä kasviksia

Välipalana jugua ja kananmuna

Päivälliseks luultavasti parsaa ja kanapihvi

Vielä ois tavotteena ainakin 5kiloo puottaa ellei 10kin.

Vierailija
50/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaani, vaan sekasyöjä. Mutta sentään ymmärrän, kuinka epäekologinen vhh-ruokavalio on. Lihansyönti on myös yhteydessä moniin syöpätyyppeihin. Mutta kun pitää saada "herkutella"...

Jos olet sekasyöjä ja syöt suositusten mukaan, niin sulle kelpaa lihoista vain vähärasvaiset osat. Vhh-ruokailijat syövät ruhosta ne osat, mitkä sinä heittäisit jätteisiin, siis juuri ne parhaimmat ja ravintorikkaimmat osat. Joten, me herkutellaan hyvällä ruualla.  Lihan määrä ei kuitenkaan ole suuri, vain se, mitä tarpeen on.

Vierailija
51/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä lihan yhdistäminen syöpiin, siitä kun ei ole edes mitään näyttöä.

Vierailija
52/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinruoka on yksi suurimmista syistä ympäristön huonoon tilaan. Miksi haluatte pilata ympäristön syömällä eläinten lihaksia ja elimiä, juoda eläinten vauvoille tarkoitettua äidinmaitoa ja syödä kanojen kuukautisia? Ei ole ihan viisasta. 

Eiköhän ympäristö ole pilalla muovijätteiden vuoksi eikä eläinten syönnin tai eläinperäisten tuotteiden käyttämisessä

Ja mihinkäs ne eläinperäiset tuotteet on useimmiten pakattu?

Vierailija
53/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sekasyöjä ja syöt suositusten mukaan, niin sulle kelpaa lihoista vain vähärasvaiset osat. Vhh-ruokailijat syövät ruhosta ne osat, mitkä sinä heittäisit jätteisiin, siis juuri ne parhaimmat ja ravintorikkaimmat osat. Joten, me herkutellaan hyvällä ruualla.  Lihan määrä ei kuitenkaan ole suuri, vain se, mitä tarpeen on.

Jos mulle on tarpeen syödä lihaa kaksi kertaa kuussa ja sulle joka päivä, niin kyllä se sun ruokavaliosi enemmän luontoa kuormittaa, vaikka herkuttelisit ne elukat aivoineen päivineen.

Vierailija
54/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttöä löytyy kyllä, vaikka lihauskovaiset sinnikkäästi yrittävät kiistää. Kasvissyönti on tie sekä terveempään että pitempään elämään.

Vierailija
55/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
56/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten tarvitaan suositusten mukaan syöjiä sekä vhh-ruokavaliolla olevia, näin saadaan eläimestä kaikki hyöty.

Vierailija
57/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle on tarpeen syödä lihaa kaksi kertaa kuussa ja sulle joka päivä, niin kyllä se sun ruokavaliosi enemmän luontoa kuormittaa, vaikka herkuttelisit ne elukat aivoineen päivineen.

Miksi mun olisi tarpeen syödä lihaa joka päivä?

Vierailija
58/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttöä löytyy kyllä, vaikka lihauskovaiset sinnikkäästi yrittävät kiistää. Kasvissyönti on tie sekä terveempään että pitempään elämään.

Esitä se näyttö.

Vierailija
59/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa mistä kannattaa aloittaa, kun ei tiedä ap:n lähtökohtaa.

Minulle oli oivallus huomata, ettei aterialla ole pakko ottaa lautaselle sitä lisäkehiilaria. Aiemmin, ehkä lapsuudenkotini perintönä, perunoiden tms. skippaaminen on tuntunut jotenkin moraalisesti väärältä. Siltä että haluan herkutella pelkällä lihalla/kalalla. 

Toinen oivallus sitten se, ettei tarvitse olla erikseen aamiaisruokia ja iltapalaruokia. Aamulla voi ihan hyvin syödä lautasellisen kalakeittoa, jos sitä tekee mieli.

Nykyään syön useimmiten itse tekemiäni ruokia, yleensä jotain keittoa tai pataruokaa, jossa on paljon erilaisia kasviksia ja jotain proteiinipitoista. En ole mitenkään erityisesti pyrkinyt lisäämään rasvankäyttöä, mutta ostan kaupasta rasvaisimpia lihoja (ne ovat yleensä halvimpiakin), syön kanat nahkoineen jne., en säästele voin tai oliiviöljyn käytössä. Pähkinöiden ja mantelien käyttöä olen lisännyt. Kahvin juon edelleen mustana, eikä kermaa muutenkaan niin paljon mene. Tarkoitus on syödä ruokaa josta nautin, rasvaa pelkäämättä.

Kiitos tästä kommentista ja vertaistuesta. Itselläni on samanlainen lapsuudenkodin perintö jossa ruokavalio periaatteessa koostuu perunasta ja leivästä ja kaikki muu on lisukkeita ja olen myös kipuillut tämän tottumuksen kanssa. Nykyisin yritän syödä kuten sinäkin, peruna/pasta/riisi on harvinaisia lautasellani ja sen sijaan syön kasviksia ja salaattia kalan ja kanan kanssa. Leipä on ollutkin hankalampi jättää, mutta se on onneksi edes vaihtunut vaaleasta rukiiseen.

Jotenkin en malttaisi odottaa kuinka paljon tämä uusi ruokavalio tulee vaikuttamaan kroppaan ja painoon (ylipainoa +25kg), koska ainakin olo on muuten kuin uudella ihmisellä.

Vierailija
60/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa mistä kannattaa aloittaa, kun ei tiedä ap:n lähtökohtaa.

Minulle oli oivallus huomata, ettei aterialla ole pakko ottaa lautaselle sitä lisäkehiilaria. Aiemmin, ehkä lapsuudenkotini perintönä, perunoiden tms. skippaaminen on tuntunut jotenkin moraalisesti väärältä. Siltä että haluan herkutella pelkällä lihalla/kalalla. 

Toinen oivallus sitten se, ettei tarvitse olla erikseen aamiaisruokia ja iltapalaruokia. Aamulla voi ihan hyvin syödä lautasellisen kalakeittoa, jos sitä tekee mieli.

Nykyään syön useimmiten itse tekemiäni ruokia, yleensä jotain keittoa tai pataruokaa, jossa on paljon erilaisia kasviksia ja jotain proteiinipitoista. En ole mitenkään erityisesti pyrkinyt lisäämään rasvankäyttöä, mutta ostan kaupasta rasvaisimpia lihoja (ne ovat yleensä halvimpiakin), syön kanat nahkoineen jne., en säästele voin tai oliiviöljyn käytössä. Pähkinöiden ja mantelien käyttöä olen lisännyt. Kahvin juon edelleen mustana, eikä kermaa muutenkaan niin paljon mene. Tarkoitus on syödä ruokaa josta nautin, rasvaa pelkäämättä.

Kiitos tästä kommentista ja vertaistuesta. Itselläni on samanlainen lapsuudenkodin perintö jossa ruokavalio periaatteessa koostuu perunasta ja leivästä ja kaikki muu on lisukkeita ja olen myös kipuillut tämän tottumuksen kanssa. Nykyisin yritän syödä kuten sinäkin, peruna/pasta/riisi on harvinaisia lautasellani ja sen sijaan syön kasviksia ja salaattia kalan ja kanan kanssa. Leipä on ollutkin hankalampi jättää, mutta se on onneksi edes vaihtunut vaaleasta rukiiseen.

Jotenkin en malttaisi odottaa kuinka paljon tämä uusi ruokavalio tulee vaikuttamaan kroppaan ja painoon (ylipainoa +25kg), koska ainakin olo on muuten kuin uudella ihmisellä.

Malta vain odottaa ja muista, että paino ei välttämättä putoa tasaisesti, välillä voi olla pitkänkin aikaa ilman pudotusta ja yhtäkkiä putoo enemmän.