Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähähiilarisen dieetin aloittaminen, vinkkejä?

Vierailija
11.04.2018 |

Miten kannattaa aloittaa?
Ainoa liikunta mitä harrastan on koiralenkit ja kaipaisin puhtia painon pudotukseen.
Ongelma-alueeni on vatsa. Raskauden jälkeen jäänyt tynnyriksi plus sitten venähtänyt nahka. Varsinkin alavatsani on aivan kamala.

Painoni on 77 kg ja tavoitteeksi olen ajatellut -10kg painon pudotusta alkuun.
Onko tämä tavoite mahdollinen vhh:lla?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä tienaat tästä, että tehtailet joka päivä VHH -aloituksia?

Tai enemmänkin, kuka sulle siitä maksaa?

Vierailija
2/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se on mahdollista, jos syöt vähemmän kuin kulutat. Ainakin alussa olisi tärkeää laskea ihan niitä kaloreitakin, jos siitä ei mitään kokemusta ole, että oppii vähän paljonko missäkin oikeasti on ja paljonko oikeasti syö.

VHH:ssa tämä on mielestäni suht helppoa koska hiilareista tulee paljon kaloreita ihan tavallisiin ruoka-annoksiin, enkä itse koe että olisi jäänyt mitenkään nälkä missään vaiheessa. Kasviksia saa syödä niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos uskot näitä "VHH" -ihmisiä, niin ostat aluksi kauheasti rasvaa, voita, kuohukermaa ja niihin lisäät vähän jotain. Ja muistat syödä paljon rasvaa. Ja leivot niitä mantelikakkuja ym

Jos oikeasti haluat laihtua, niin tutkit ensin mihin asia perustuu, haiman, glukoosin ja verensokerin biologiaan, joka ei kumoa luonnonlakia kaloreista.

Lue Atkinsin kirja ja modifioi sitten siitä dieetti.

Tästä aiheesta syntyy aina paskamyrsky, jossa äänekkäimpiä ovat ne, jotka eivät ole grammaakaan rasvoillaan ja sakkariinikakuillaan laihtuneet.

Vierailija
4/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelin aloittaa ja kiinnostaa minuakin aihe

Vierailija
5/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, itse en laske edes kaloreja enkä lisää hirveästi extrarasvaakaan ruokavalioon (lähinnä oliiviöljyä salaatinkastikkeksi, avokadoa sellaisenaan, pähkinöitä ja siemeniä välipalaksi).

Itse en ole keto- tai alakarppi vaan yritän pysytellä n 50-70g hh päiväannoksessa. Se riittää tällaiselle normaalipainoiselle hyvin.

Tänään söin aamulla marjasmoothien jossa oli myös maapähkinävoita (sokeriton, luomu) ja chiasiemeniä rkl. Maapähkinävoin tilalla toimii  myös tahini hyvin.

Lounaaksi syön usein juustomunakkaan, kasvissosekeittoa tai kuten tänään sekoitin avokadoa ja tonnikalaa karkeaksi tahnaksi ja söin ruisleivän päällä. Tai sitten ihan normaalia lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia.

Päivälliseksi tänään kaalilaatikkoa ja puolukoita, eilen oli marokkolaista kanapataa

Illalla banaanirahkaa tai juustoa ruisleivän kanssa jos on nälkä

En laske hiilareita hedelmistä (esm mandariini) tai vihanneksista (porkkana, paprika) koska niistä tulee niin vähän ja terveellisyysvaikutus on kuitenkin suuri.

Vierailija
6/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, mikä minulla auttoi pudottamaan painoa VHH-tyyliin. En siis sano että tämä auttaa kenelläkään muulla, mutta itse olen jatkanut tätä noin 3 vuotta ja olen mielestäni hoikka ja hyvinvoiva nykyiselläni.

Entisen elämäni leipä + tuoremehu + kahvi -aamiaisen sijaan aamupalani on iso lasi vettä, iso kuppi kahvia kermatilkan kanssa ja yleensä luonnonjugurttia marjojen kanssa. Jos on kova nälkä, lisäksi keitetty kananmuna.

Työpaikan lounaalla jätän perunat, pastat ja riisit ottamatta ja nostan lautaselle vain sen pihvin/lihapullat/lohifileen/milloin mitäkin ja täytän loput lautasesta salaatilla. Syön reilun annoksen lounaalla.

Iltapäivällä töissä juon ison kupin kahvia kerman kanssa. En enää kaipaa mitään makeaa.

Töiden jälkeen juon ensin vettä ja syön sitten kourallisen suolapähkinöitä tai kulhollisen luonnonjugurttia tai jotakin muuta nopeaa ennen kuin lähden koiran kanssa ulos. Vasta sitten laitan päivällisen (isot lapset syövät itse välipalan koulusta tultuaan). Päivälliseksi teen ihan tavallisia kotiruokia: jauhelihapihvejä, kanafileitä, kalaa... Muu perhe saa halutessaan myös perunoita/riisiä/pastaa mutta itse jätän ne pois lautaseltani. Laitan niiden sijaan lautaselleni milloin mitäkin kasvista - joskus pelkkiä höyrytettyjä pitkiä papuja, joskus kunnon ratatouille tms. Ja oikeastaan joka ruoalle teen ison salaatin.

Iltapalaa en kaipaa, koska syön päivällisen aika myöhään ja annos on aika iso.

Idea syömisessäni on siis VHH: ei tietoisesti sokeria eikä perunaa tai valkoisia jauhoja, mutta hiilareita en muuten laske tai vahdi. Ja kauniina päivänä voin ihan hyvin ostaa vaikka pehmiksen jätskikioskilta - arkiruokailu on se millä on väliä.

Vierailija
7/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä näitä tehtaile. Ensimmäinen aloitukseni koko aiheesta.

AP

Vierailija
8/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea siinä kermassa on kahviin? Ihan tajuton määrä kaloreita ja ihan turhaan. Eräs työkaveri on ollut jollain dieetillä uudestavuodesta asti ja käyttää juurikin kermaa kahviin, juo monta kupillista työpäivän aikana. Arvatkaa paljonko on laihtunut? Ei yhtään!

Vierailija
9/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista, niistä asiallisista ;)

Ajattelin juuri tuota että jätän riisin, pastan, perunan pois. Ja muutan aamupalani kananmunaan ja johonkin muuhun kuin leipään mitä tähän asti olen syönyt, tosin en ole leivän mussuttaja, syönyt vain aamulla palan tai kaksi.

Pienestähän se muutos lähtee eikä hetkessä tapahdu mutta jospa tällä pääsisi ainakin alkuun.

AP

Vierailija
10/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku lisäravinnemyyjä jonka bisnes on kaatumassa kun ei rohdot mene kaupaksi enää?

Ja rahkalla saa bull-lihakset 😂

Vierailija
11/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku lisäravinnemyyjä jonka bisnes on kaatumassa kun ei rohdot mene kaupaksi enää?

Rahkaa, rahkaa...

https://www.google.fi/search?q=roinamaha&rlz=1C1ASUT_fiFI580FI580&sourc…

Vierailija
12/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä hyviä vinkkejä. Hiilarit kasviksista, marjoista ja hedelmistä. Rasvaa kanamunista, pähkinöistä, öljyistä, avokadosta päääasiallisesti. Kerma ja esim.turkkilainen jogurtti sekotettuna rahkaan pitää hyvin nälkää....marjoja vaan sekaan. Eikä sitä turkkilaista jogurttia tarvi laittaa paljoa kerralla. Ruualla paljon kasviksia ja siihen lihat kalat tms sekaan. Peruna, pasta, riisi ja leipä ihan turhaa. Mitä niistä saa muuta kuin turhaa energiaa ja verensokerin heittelyä/nälän tunnetta. Kuitua toki mut sitå saa muualtakin. Toki maailma ei yhteen leipä palaan kaadu jos vetää esim. ennen lenkkiä. 90÷ kun syö hyvin niin 10÷ voi olla sitä extra nautintoa. Kiitos ja kumarrus.

Vierailija
13/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sulle veganismia. Vegaaniruoka on älyttömän hyvää, toisinkuin ällöttävä, epäeettinen, epäterveellinen ja epäekologinen lihanmussutus. Takaan, että laihdut, kun lisäksi jätät sokerin pois. Mulla lähti ekan 2 kk:n aikana 5 kg ja nimenomaan pääsin eroon vatsaläskistä. Olo parani muutenkin huimasti, energiatasot nousi, pääsin eroon vatsavaivoista, iho ja hiukset on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Kokeile, yllätyt postiivisesti, lisäksi teet ympäristölle ja eläimille hyvän teon! 

Vierailija
14/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaat siis itseäsi? Miksi? VHH on syömishäiriö.

Vierailija
15/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ortopedi joka on ravintotieteen kannalta puoskari.

Vierailija
16/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahkaa, rahkaa...

https://www.google.fi/search?q=roinamaha&rlz=1C1ASUT_fiFI580FI580&sourc…

Näyttää siltä että hieman turvottaa tai ovat raskaana 😂

Vierailija
17/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllä hyviä vinkkejä. Hiilarit kasviksista, marjoista ja hedelmistä. Rasvaa kanamunista, pähkinöistä, öljyistä, avokadosta päääasiallisesti. Kerma ja esim.turkkilainen jogurtti sekotettuna rahkaan pitää hyvin nälkää....marjoja vaan sekaan. Eikä sitä turkkilaista jogurttia tarvi laittaa paljoa kerralla. Ruualla paljon kasviksia ja siihen lihat kalat tms sekaan. Peruna, pasta, riisi ja leipä ihan turhaa. Mitä niistä saa muuta kuin turhaa energiaa ja verensokerin heittelyä/nälän tunnetta. Kuitua toki mut sitå saa muualtakin. Toki maailma ei yhteen leipä palaan kaadu jos vetää esim. ennen lenkkiä. 90÷ kun syö hyvin niin 10÷ voi olla sitä extra nautintoa. Kiitos ja kumarrus.

Mä en kiellä itseltäni edes satunnaista kermakakun palasta tai pullaa jos olen juhlissa tai kahvilassa. Sinä päivänä en vain syö muuta hiilaria jolloin vrk lukema pysyy kohdallaan.

5

Vierailija
18/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinruoka on yksi suurimmista syistä ympäristön huonoon tilaan. Miksi haluatte pilata ympäristön syömällä eläinten lihaksia ja elimiä, juoda eläinten vauvoille tarkoitettua äidinmaitoa ja syödä kanojen kuukautisia? Ei ole ihan viisasta. 

Vierailija
19/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea siinä kermassa on kahviin? Ihan tajuton määrä kaloreita ja ihan turhaan. Eräs työkaveri on ollut jollain dieetillä uudestavuodesta asti ja käyttää juurikin kermaa kahviin, juo monta kupillista työpäivän aikana. Arvatkaa paljonko on laihtunut? Ei yhtään!

Ihan senkin takia, että niitä kaloreita on saatava myös tarpeeksi. Itse lasken kaloreita siksi että minulla jää tosi helposti päivän kalorimäärä liian pieneksi, kun olen pieniruokainen ja syön erittäin kasvispainotteisesti.

Vierailija
20/65 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyviä vinkkejä, kiitos.

Menee ainakin kokeiluun ja kuulostaa erittäin helpolta toteuttaa :)

AP