Mies tekee kädellä torjuntaliikkeen, kun pitäisi puhua hänen mielestään vaikeasta asiasta.
On kaiken kaikkiaan huono keskustelemaan, mutta tuo kädellä tehtävä torjuntaliike on jo musta aika outoa. Vai olenko itse outo ja tuollainen on ihan normaali tapa toimia?
Kommentit (45)
Ihminen joka etsii perspektiiviä, etsisi sitten sitä perspektiiviä miehestään. Eikö?
Sinkkumies
Mies näkee asiat omalta kannaltaan ja sinä omaltasi. Nyt olette molemmat poteroissanne nokat vastakkain ja kumpikin odottaa, että toinen hymyhuulin loikkaisi omastaan pusuttelemaan toista ja toteamaan olleensa koko ajan väärässä. Not going to happen.
Teidän pitää ensin tajuta, että te haluatte olla samalla puolella yhtenä rintamana ja sitten alatte purkaa niitä tuntoja, mitä kummallakin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole nimillä puhunut joten mistä tämä vihan/katkeruuden tunne kumpuaa?
Oletko kenties vihainen itsellesi sössittyä parisuhteesi taas sillä että et kykene tunteista/ongelmista keskustella? Suosittelen psykoterapiaa!Vierailija kirjoitti:
Ei, olet vain kusipää koska miehesi asiat eivät kuulu julkiseen levitykseen.
Sinkkumies
Mitä sä lässytät. Kirjoitin, että toisten asioiden ruotiminen palstalla on kusipäistä touhua. Oletko vajukki, kun et ymmärtänyt, vai onko sinulla joku aivovaurio?
Sinkkumies
Ei siinä mitään vikaa ole kun se tehdään anonyymisti. Vähemmän levittelyä tämä on kuin jos puhuisi ystäville. Et toivottavasti kuitenkaan tarkoita, että parisuhdetta koskeviin asioihin ei koskaan saisi hakea perspektiiviä ulkopuolisilta.
Mä en ymmärrä tämän sinkkumiehen hyökkäämistä tässä asiassa.
Selittääkö sinkkuus tässä jotain, vai miksi hän korostaa sitä?
Minä teen samoin, kun työkaveri taas aamulla haluaa aloittaa valituksen asiasta, josta hän on viimeiset 318 arkiaamua halunnut avautua. En yksinkertaisesti jaksa enää. Ensin yritin auttaa, ymmärtää, keksiä keinoja jatkaa eteenpäin, mutta työkaveri oli päättänyt, että hän ei tee tälle (työ)asialle mitään, muiden pitää tehdä. Mutta kun muilla ei ole keinoja eikä valtuuksia tehdä mitään toisen puolesta.
Joten joka työaamu hän aloittaa, että mitä mieltä olen, pitäisikö vai eikö.
Vierailija kirjoitti:
Miten itse suhtautuisitte, jos miehenne tekisi näin?
Merkkaisin ruutuvihkoon listaa miehen rajoitteista. Analysoisin hänet. Kun rajat oppii, niillä on helppo upottaa ukko hyökkäämällä joka rintamalta yhtä aikaa. Siis jos niin haluaa tehdä.
Jos taas mietin haluanko uhrata aikaa ja energiaa häneen, kieltoalueen hahmottaminen auttaa päätöksenteossa.
Sietämätön mies, ongelmatapaus. Onneksi palstan sinkkumies sentään pysyy sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voit yrittää ihan mitä vaan niin mies ei tuu kykenee ton enempään ja itse siinä rinnalla lopulta tulet vain vihaiseksi, koska kun mies torjuu sulle tärkeän asian, tulee hän samalla antaneeksi viestin että sinä et ole tärkeä.
Olen kokenut tämän, ihan sama vaikka itket ukko vaan istuu eleettä, eikä sano mitään, tai jos sanoo, niin sanoo en tiedä.
Lopulta olin vaan vihainen! Mitä teki mies, no häippäsi yhteisestä kodistamme mitään sanomatta ei oo 2kk edes lapsille soittanut. Ja mut leimaa narsistiksi sukulaisilleen !😡
Eli m u n neuvo varaa aika paripsykoterapiaan, ennenkuin ongelma j kasvaa niinku meillä. Haittaa siitä ei ole
Itse asiassa olemme kokeilleet terapiaa. Mies kumosi kaiken sanomani, ei pidä paikkkaansa, ei pidä paikkaansa, tuota jankutti muutaman käynnin verran. Lopulta vetäjät kysyivät hyödymmekö me tästä, jolloin vastasin että emme ja tapaamiset loppuivat. Tämä tietenkin oli miehen mielestä minun syyni. Jatkoimme yhdessä kuitenkin, koska mies on eroa vastaan ja ei ainakaan helpolla suostuisi eroon, näin aika lievästi ilmaistuna.
Mikset ole jättänyt sitä jo kauan sitten? Pakene kun vielä voit.
Katso viimeistä lausettani tuossa. Ap
Mun ensimmäinen mielleyhtymä on amerikkalainen köyhemmällä alueella asuva elämäm koululainen nainen, joka tekee "talk to my hand" eleen päätään keikauttaen ja jonka nimi on jotain tyyliin "yolanza-jezziza"..
Eleillä voi lisätä viestinnän tehokkuutta. Miehesi varmaankin pyrki tekemään kerralla selväksi, ettei halua puhua aiheesta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tuo naistenvihaaja tuli pilaamaan tämän ketjun, itsehän myönsi ettei aloitus häntä kiinnostanut. Piti vaan päästä purkamaan katkeruuttaan tähän(kin) taas ja vesittämään sinänsä ihan hyvän aloituksen.
Itse aloitukseen sanoisin, että tuo ele kertoo voimakkaasta passiivis-aggressiivisuudesta eikä ole ollenkaan rakentavaa.
No jos se mies torjuu sinut niin metoo.
Vierailija kirjoitti:
Millainen se liike siis on?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka etsii perspektiiviä, etsisi sitten sitä perspektiiviä miehestään. Eikö?
Sinkkumies
Ei. Sulle on muuten tosi kurjaa puhua kun olet noin pihalla ja latelet omia totuuksiasi kuin olisivat jotenkin auktoritatiivisia. Tunnut olettavan lähtökohtaisesti olevasi oikeassa ja muut väärässä.
Tietenkin puhuu miehen kanssa myös, jos mies huitomiseltaan suostuu. Mutta ehdottomasti kannattaa jotain ihmistä ihmetellessä puhua myös muille kuin sille itselleen. Yksi perspektiivi parisuhteeseen on sisältäpäin. Siitä näkee tietenkin eniten, mutta silti se on aika kapea-alainen.
Onpas tähän nyt eksynyt näitä elämäm koululaisia vastaamaan sankoin joukoin vaiko vaan yksi sellainen tässä trollaa...?
Ap, ei tuo ole normaalia, että täysin kieltäydytään parisuhteessa puhumasta tuolla tavoin ja mitä viesteistäsi tässä olen ymmärtävinäni, tuo kädenliike on vaan osa ongelmaanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihan normaalia. Ylipäätään ihmettelen haluasi tulkita omista tavoistasi poikkeava "epänormaaliksi"
Ihmisillä on erilaisia tapoja ja elekieli ja kehon kieli vaihtelevat. Sulla on erilaiset eleet kuin miehelläsi tai vaikka naapurillasi. Joku elehtii paljon, toinen taas ei juurikaan.
ERI ASIA sitten on, jos miehellä on paljon ihan arkisiakin asioita, joista ei halua puhua. Semmoinen voi vaikeuttaa kanssakäymistä.
Mutta noin niinkuin rehellisesti sanottuna SINÄ vaikutat kommenttiesi perusteella ihmiseltä, jonka kanssa tulee myös esille aika lailla aiheita, joihin ei kauheasti haluaisi upota. Kuten nyt tuokin "ootko sä epänormaali, kun elehdit?" Mitä vitt.a siihen voi mies sanoa?
Määrittele normaali ja epänormaali! Onko sellaisia universaaleja ja ajasta ja kulttuuritaustasta riippumattomia sääntöjä jossakin salaisessa holvissa, jonne vain sinulla on ovikoodi?
Missä esitin tämän kommentin?
Aprikoit sitä aloituksessasi, ja itselläsi on selvästi asiaan mielipide, jota tyrkytät tässä ketjussa ainoana oikeana.
Oikeasti. Tuleeko ollenkaan mieleesi, että miehen puhumattomuuteen voi olla syy, sellainenkin joka ei liity häneen, vaan keskustelukumppaniin eli sinuun? Ihan vaan hypoteesi tämä, jonka kohta varmasti kiivaasti kumoat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse suhtautuisitte, jos miehenne tekisi näin?
Sietämätön mies, ongelmatapaus. Onneksi palstan sinkkumies sentään pysyy sinkkuna.
Meni sulla yksi asia sentään oikein. Kusipäisille ämmille tehdään kusipäätemppuja takaisin. Ettekö te sitä ole vielä oppineet, esim. auto on rikki juuri kun pitäisi hakea jostakin tai sitten jätetään tahalleen kauppaan/torille kun kesti liian kauan. Eksytetään ulkomailla, jos seura käy sietämättömäksi, aina senjoritoista seuraa komea skandinaavi saa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole nimillä puhunut joten mistä tämä vihan/katkeruuden tunne kumpuaa?
Oletko kenties vihainen itsellesi sössittyä parisuhteesi taas sillä että et kykene tunteista/ongelmista keskustella? Suosittelen psykoterapiaa!Vierailija kirjoitti:
Ei, olet vain kusipää koska miehesi asiat eivät kuulu julkiseen levitykseen.
Sinkkumies
Mitä sä lässytät. Kirjoitin, että toisten asioiden ruotiminen palstalla on kusipäistä touhua. Oletko vajukki, kun et ymmärtänyt, vai onko sinulla joku aivovaurio?
Sinkkumies
Ei siinä mitään vikaa ole kun se tehdään anonyymisti. Vähemmän levittelyä tämä on kuin jos puhuisi ystäville. Et toivottavasti kuitenkaan tarkoita, että parisuhdetta koskeviin asioihin ei koskaan saisi hakea perspektiiviä ulkopuolisilta.
Mä en ymmärrä tämän sinkkumiehen hyökkäämistä tässä asiassa.
Selittääkö sinkkuus tässä jotain, vai miksi hän korostaa sitä?
Kommentti kommentilta korostuu vain tyhmyys ja yksinkertaisuus. Tuota sinkkuutta ei edes tarvitsisi mainita, eikä kyllä kertoa edes olevansa mies.
En minä elä luusereiden toiveiden mukaan. Siis luuletteko, että te pystytte minuun vaikuttamaan?
Hahhahhaaha...
Sinkkumies
Sinkkumies näköjään testaa miten kauan voi mesota, että saadaan ketju poistettua.
Ei tässä ole kysymys perspektiivin hakemisesta, vaan arvostelusta ja omien arvojen nostamisesta jalustalle, mutta jos olet vähäjärkinen, etkä näe läpi, niin se on sitten oma ongelmasi.
Minä kyllä näen mikä näiden aloituksien tarkoitus on. Oman kilven kiillotus ja muiden haukkuminen. Kyse on ihmispaskasta, saastasta alimmassa kastissaan.
Kunhan kerron totuuden, ei aloitus minua sinälläään kiinnostanut.
Sinkkumies