Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pettämisen antaa koskaan anteeksi?

Vierailija
11.04.2018 |

Kohta puoli vuotta mennyt siitä kun vaimi otti ja petti. Nyt on ihan ok fiilis paitsi jos alan ajattelemaan asiaa. Ensimmäiset pari kuukautta tuosta meni ihan sumussa.

Tässähän kävi niin että mies jonka kanssa vaimo petti kuoli yllättäen pari viikkoa pettämisen paljastumisesta. Ikävä tapaus, mutta henkilökohtaisesti vielä ikävämpää oli se että vaimo sitten myönsi että sen viimeisen viikon aikana oli vielä tapahtunut sopimattomia heidän välillään.

Vaimo sitten kuittasi nuo sanomalla vain "hän on nyt kuollut, eihän vehkeily hänen kanssaan voi jatkua". No eiköhän ne olisi jatkunut jos kaveri olisi vielä elossa? Vaimo tietenkin kiistää.

Jos pettäminen ja salailu olisi jäänyt siihen yhteen kertaan niin anteeksianto olisi helpompaa. Mutta se että heti anteeksipyyntöjen ja itkuisten "niin ei käy enää koskaan" vannomisen jälkeen palataan samaan on aika jännä homma.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko penetraatiota vai oraaliseksiä?

Vierailija
2/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen pettäminen oli penetraatiota. Homma jatkui (ehti jatkua?) tuon jälkeen pusuttelulla ja käsipelillä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen pettäminen oli penetraatiota. Homma jatkui (ehti jatkua?) tuon jälkeen pusuttelulla ja käsipelillä.

Ap

Pystytkö antamaan anteeksi vaikka nyt käsipelin ja pusuttelun? Varsinaisen yhdynnän unohdat myöhemmin?

Vierailija
4/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää antaa anteeksi? Ei tarvitse. Pistä nainen kiertoon ja jatka elämääsi, pettäjä ei ansaitse anteeksiantoa.

Vierailija
5/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää antaa anteeksi? Ei tarvitse. Pistä nainen kiertoon ja jatka elämääsi, pettäjä ei ansaitse anteeksiantoa.

No jo oot törkeä. Oo sitte katkera koko loppuelämäsi. Pettäjä kärsii itsekin, miksi lisätä tuskaa?

Anna anteeksi ja jatka elämää.

Vierailija
6/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan vaivaat päätäsi. Hankkiudu eroon epälojaaleista ihmisistä aina ja kaikkialla ja mahdollisimman pian.

Donald Trump sanoi tämän yhdeksi periaatteekseen, eli kehoitti hankkiutumaan epälojaaleista ihmisistä eroon niin pian kuin kykenet. En monista hänen sanomisistaan ole samaa mieltä, mutta tämä osuu täsmälleen nappiin.

Tämä on tietenkin sinun oma valintasi, millä puolella aitaa haluat olla, joka tapauksessa jostakin asiasta sinun on luovuttava olitpa kummalla puolella tahansa.

Vierailija
7/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voit päättää vain sinä itse. Itse tuskin pystyisin. Luottamus on suhteen a ja o ja ilman sitä ei jää mitään minkä vuoksi olla yhdessä. Harkitsisin tarkkaan pettämiseen johtaineita syitä ja millainen uusimisriski on ja osoittaako vaimo aitoa katumusta.

Vierailija
8/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko elää epävarmuutesi kanssa?

Jos vaimo kuittaa asian nyt tuolla olan kohautuksella, eikä  halua kanssasi keskustella suhdetta ei kannata jatkaa.

Vierailija
9/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä pystynyt unohtamaan... ex-mieheni pettäminen ei ollut mikään vahinko vaan ihan aikuisen ihmisen harkittu teko, joka olisi jatkunut ellei hänen hoitonsa olisi minulle soittanut.  Mies jätti toisen naisen, yritettiin jatkaa, mutta ei se enää ollut samanlaista ja kahden vuoden rämpimisen jälkeen jätin miehen. Nyt harmittaa etten jättänyt häntä heti pettämisen jälkeen.

Vierailija
10/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo oot törkeä. Oo sitte katkera koko loppuelämäsi. Pettäjä kärsii itsekin, miksi lisätä tuskaa?

Anna anteeksi ja jatka elämää.

Pitäähän sitä pettäjää ymmärtää, kun hän on nainen. Pettäminenhän on johtunut siitä mitä mies on tehnyt tai sanonut, jättänyt tekemättä tai sanomatta. Mies on se sika ja nainen on tehnyt rohkean itsenäisen valinnan joten lopeta se ulina ja anna anteeksi niin elätte onnellisena elämänne loppuun asti.

Vierailija
11/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan antanut anteeksi. Ei ole ainoa nainen maailmassa.

Mua henkkoht vtutti, kun exä jäi kiinni, niin alkoi se itku ja matelu ja anteeksi pyyntö ja katumus. Silti ennen kiinni jääntiä pettämistä oli tapahtunut tietyn henkilön kanssa ihan systemaattisesti. Eli ei ollut yksi hairahdus. Kehtas alkaa itkee ja oli niin pahoillaan älä jätä ei erota. Kyllä jätin siihen paikkaan. Ei siinä tarvinut keskustella yhtään mitään kerta toinen on tehnyt sitä kauan.

Pettäjiä oikeasti vtuttaa se, että ne jäi kiinni.

Vierailija
12/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse petin miestäni kerran. Olin ulkomailla 2kk ja todella yksinäinen, harvojen maassa asuvien kavereiden kanssa meni sukset ristiin. Sitten menin yhden uuden miespuolisen tuttavan luokse lomalle toiseen kaupunkiin ja oltiin ekat pari päivää ihan kavereita mutta sitten hän pussas mua yllättäen ja sitten joku napsahti päässä ja petin.

En ole ylpeä, tajusin että se oli virhe ja halusin takaisin kotiin, mutta olin edelleen siellä ulkomailla. Se matka oli ihan kauhea.

Mun mies oli hirveän loukkaantunut ja erottiin pian sen jälkeen. Se mies jonka kanssa petin olisi halunnut enemmän mutta minä en. Mulla kesti kauan päästä siitä yli ja jouduin terapiaan (koska koko matka oli todella vaikea). Sanoisin että se pitkä ero miehestä ja vaikea tilanne (suunnaton yksinäisyys) johtivat tilanteeseen, kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Vierailija
13/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse petin miestäni kerran. Olin ulkomailla 2kk ja todella yksinäinen, harvojen maassa asuvien kavereiden kanssa meni sukset ristiin. Sitten menin yhden uuden miespuolisen tuttavan luokse lomalle toiseen kaupunkiin ja oltiin ekat pari päivää ihan kavereita mutta sitten hän pussas mua yllättäen ja sitten joku napsahti päässä ja petin.

En ole ylpeä, tajusin että se oli virhe ja halusin takaisin kotiin, mutta olin edelleen siellä ulkomailla. Se matka oli ihan kauhea.

Mun mies oli hirveän loukkaantunut ja erottiin pian sen jälkeen. Se mies jonka kanssa petin olisi halunnut enemmän mutta minä en. Mulla kesti kauan päästä siitä yli ja jouduin terapiaan (koska koko matka oli todella vaikea). Sanoisin että se pitkä ero miehestä ja vaikea tilanne (suunnaton yksinäisyys) johtivat tilanteeseen, kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Tässä sinulle ap oikein oivallinen esimerkki siitä, että hups pettäminen voi tulla yllätyksenä pettäjällekin. Ja niitä syitä riittää, joilla yritetään puhua mustaa takaisin valkoiseksi, kun mullakin oli niin vaikeaa. Ja mitään vääräähän ei pettäjän mielestä ole koskaan tapahtunut. Asiat, kun ei ole niin mustavalkoisia.

Vierailija
14/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika pitkälti omasta moraalista että voiko antaa anteeksi. Itse en näe pettämistä vakavana asiana, jos kyse on vain seksistä, eikä suuremmista tunteista toista kohtaan.

Vierailija
15/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan vaivaat päätäsi. Hankkiudu eroon epälojaaleista ihmisistä aina ja kaikkialla ja mahdollisimman pian.

Donald Trump sanoi tämän yhdeksi periaatteekseen, eli kehoitti hankkiutumaan epälojaaleista ihmisistä eroon niin pian kuin kykenet. En monista hänen sanomisistaan ole samaa mieltä, mutta tämä osuu täsmälleen nappiin.

Tämä on tietenkin sinun oma valintasi, millä puolella aitaa haluat olla, joka tapauksessa jostakin asiasta sinun on luovuttava olitpa kummalla puolella tahansa.

Hehhehee, taitaa kyseinen hlö itse lillua aikamoisessa sopassa. Väittävät että on maksellut asianajajansa kautta naikkosia hiljaiseksi pettämisistään. Pukki kaalimaan vartijana.

Ja pettäjälle joko annetaan anteeksi tai ei. Vuosikausien muisteleminen ja riitojen yhteydessä vanhojen esiin ottaminen on pahasta ja repii viimeisenkin toivon.

Itse kostin pettämisen, mutta eihän se auttanut mitään. Puntit on tasan, mutta luottamusta ei ole. Olisi parasta molemmille hankkia uusi elämä. Mutta kun on jo ikää, ei houkuta alkaa myydä asuntoa ja jakaa tavaraa, aloittaa kaikkea alusta ja selitellä lapsille jne.

Tässä sitä mennään kohti tuonelaa, eipä jaksa enää kiinnostaakaan missä kumppani liesuaa. Eipä tuo missään edes juoksentele. Ja eipä sitä varmaan osaisi kehenkään uuteen enää luottaakaan, niin karmeita tarinoita kuulee jatkuvasti läheisten ja tuttujen ihmissuhteista.

Vierailija
16/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettämisen voi antaa anteeksi jos niin haluaa tehdä. 

Vierailija
17/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista.

Tässä todellakin oli tunteet mukana ainakin vaimoni puolelta. Kun jäi kiinni selitti että oli vakavasti miettinyt suhteen purkamista kanssani ja vaihtavansa tähän toiseen kaveriin. Mietti sitten asioita ja kertoi haluavansa minut. Noh tuon jälkeen sain tosiaan kuulla että hommat jatkui selkäni takana.

Nyt sitten myöhemmin on "syyttänyt" tapahtuneesta tätä miestä kenen kanssa petti. Hän kuulemma kehui paljon ja puhui niin kultaisesti. Selvisi muuten tuttujen tutuilta että tällä kaverilla oli ihan tapana iskeä varattuihin naisiin. Ja tietenkin vaimoni tunteet olivat tuohon aikaan sekaiset syystä x, y ja z.

Kovasti selittelee, yrittää puheillaan lieventää tekoaan ja vähentää vastuutaan koko hommassa. Järkeilin itselleni että kerran voi antaa anteeksi. Mutta silti vaikka tuota miten lieventää niin homman jatkumista kiinnijäämisen jälkeen on vaikea sulattaa.

Ap

Vierailija
18/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi antaa anteeksi. Ja luottamus menisi lopullisesti.

Vierailija
19/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten olen tajunnut, että pettää voi ihmisen paljon pahemmillakin keinoilla, kuin laittamalla pippelin pimppiin. Silti aina kun puhutaan pettämisestä, kaikki ajattelevat pippelin laittamista pinppiin.

Vierailija
20/26 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten olen tajunnut, että pettää voi ihmisen paljon pahemmillakin keinoilla, kuin laittamalla pippelin pimppiin. Silti aina kun puhutaan pettämisestä, kaikki ajattelevat pippelin laittamista pinppiin.

Ihana, mutta täyttä totta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme