Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit bussikuski olisiko sinusta kivaa ettei kukaan matkustaja koskaan vilkaisisikaan sinua kun nousevat bussiin?

Vierailija
10.04.2018 |

Minusta ei. Tämän takia aina katson kuljettajaa silmiin ja nyökkään hänelle kun astun bussiin. Joskus oikein villillä tuulella sanon: "moi" :)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole aatellut tuollaista. Siitä huolimatta tervehdin ja kiitän aina kuskia.

Vierailija
2/38 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole aatellut tuollaista. Siitä huolimatta tervehdin ja kiitän aina kuskia.

Kiität minkä takia?,sen takia kun sait maksaa matkasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ei tulisi kuuloonkaan mennä bussiin tervehtimättä kuskia.

Vierailija
4/38 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kokisi sitä tervehtimistä välttämättömäksi. Toki vastaisin, jos joku tervehtisi.

Vierailija
5/38 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja useimmiten myös hymyilen samalla kun nyökkään! Kokeilkaapa mitä tapahtuu kun teette näin. Itselleni ainakin tulee siitä hyvä ja arvostava olo ja uskoisin myös kuljettajan tuntevan itsensä arvokkaammaksi :)

Ap

Vierailija
6/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina "moi" ja katson päin.

Vierailija
7/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ravintolassakin kiitän että sain maksaa ruoasta. Kaupassa kiitän että sain maksaa tuotteista. Lääkäriäkin kiitän vastaanoton päätteeksi, että sain maksaa.

Vierailija
8/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskii ajaa sitä kulkuvälinettä elikkäs bussia, joten on kai ihan loogista kiittää siitä että sinut kuljetettiin sinne mihin ikinä olitkaan menossa. Kuski tekee työtänsä vain joo, mutta olisiko se nyt niin kamalaa olla ihan muuten vaan kohtelias ja ystävällinen ja kiittää? Voi että mä en aina tajua teitä vänkääjiä.

Vierailija
9/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin aina kuskia. 85% heistä ei tervehdi takaisin.

Vierailija
10/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Olen miettinyt että onko bussin kuljettaminen erityisen raskasta verrattuna muihin asiakaspalveluhommiin vai miksi ovat niin totisia. Ihan kuin olisivat vasten tahtoaan pakotettu rattiin.

Vierailija
11/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin aina kuskia ja kiitän, jos poistun keskiovista, takaovelta hölmö huudella mitään.

Vierailija
12/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja useimmiten myös hymyilen samalla kun nyökkään! Kokeilkaapa mitä tapahtuu kun teette näin. Itselleni ainakin tulee siitä hyvä ja arvostava olo ja uskoisin myös kuljettajan tuntevan itsensä arvokkaammaksi :)

Ap

Tietysti tervehdin kuskia ja vilkaisen silmiin, saadakseni tietää millä tuulella hän on tänään, Jos vaikuttaa kireältä ja kiireiseltä, tartun kädestä ja sanon jotain lämmintä ja kannustavaa. Sitten kättelen muut matkustajat ja kysyn heidän kuulumisensa. Hyvä lämmin hellä on mieli jokaisen.

Vierailija
13/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin ei tulisi kuuloonkaan mennä bussiin tervehtimättä kuskia.

No, teilläpäin siellä bussissa, anteeksi, siis linkkarissa, istuu Limperin Hilma ja naapurin isäntä ja joku vieraampi mies toisesta kylästä. Isoissa kaupungeissa se kuski joutuis nyökkäilemään tuhansille ihmisille. 

Vierailija
14/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti tervehdin ja katson kuskia silmiin aina kun bussilla kuljen. Mutta kysymykseesi vastaan, että tykkäisin enemmän niin ettei kukaan ottaisi minuun kontaktia :) ihmisiä on erilaisia

Vierailija
15/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Olen miettinyt että onko bussin kuljettaminen erityisen raskasta verrattuna muihin asiakaspalveluhommiin vai miksi ovat niin totisia. Ihan kuin olisivat vasten tahtoaan pakotettu rattiin.

Kyllä mä matkustajana olen nähnyt, että ei ne bussien asiakkaatkaan mitään mukavimpia ole. Kun ihmiset haluavat kysyä jotain kuljettajalta, monet eivät tee sitä mitenkään kohteliaasti. Yksi nainen tuli kerran bussiin ja ilmoitti suoraan kuskille, että hän ei aio lippuaan nyt kaivaa..Puhumattakaan esillä olleista väkivaltatapauksista. Myös kaikki nuo viivästyttävät bussien kulkua eli jos jotakuta neuvot niin sitten pysäkeiltä olevat ihmiset nousevat ja valittavat, kun bussi myöhässä.

Mutta epäilen syyksi, miksi bussikuskit eivät jaksa olla mukavia: työn pakkotahtisuus ja kiireisyys, ja se, kun annettu palaute on monesti negatiivista. Siksi toisekseen jaksatko itse katsoa ihmisiä silmiin monen tunnin ajan. Veikkaan myös, että työkulttuuri ei muutenkaan ole sellaista, joka tukee asiakaspalvelua tai työntekijää arvostavaa.

Vierailija
16/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä matkustajana olen nähnyt, että ei ne bussien asiakkaatkaan mitään mukavimpia ole. Kun ihmiset haluavat kysyä jotain kuljettajalta, monet eivät tee sitä mitenkään kohteliaasti. Yksi nainen tuli kerran bussiin ja ilmoitti suoraan kuskille, että hän ei aio lippuaan nyt kaivaa..Puhumattakaan esillä olleista väkivaltatapauksista. Myös kaikki nuo viivästyttävät bussien kulkua eli jos jotakuta neuvot niin sitten pysäkeiltä olevat ihmiset nousevat ja valittavat, kun bussi myöhässä.

Mutta epäilen syyksi, miksi bussikuskit eivät jaksa olla mukavia: työn pakkotahtisuus ja kiireisyys, ja se, kun annettu palaute on monesti negatiivista. Siksi toisekseen jaksatko itse katsoa ihmisiä silmiin monen tunnin ajan. Veikkaan myös, että työkulttuuri ei muutenkaan ole sellaista, joka tukee asiakaspalvelua tai työntekijää arvostavaa.

Niin en tiedä millaista meno on iltaisin, kun itse kuljen vain työmatkat jolloin kanssamatkustajat ovat varsin tavallista peruskohteliasta porukkaa.

Ja kyllä, jaksan katsoa ihmisiä silmiin ja jopa tervehtiä, koko työvuoron ajan.

Vierailija
17/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä millaista meno on iltaisin, kun itse kuljen vain työmatkat jolloin kanssamatkustajat ovat varsin tavallista peruskohteliasta porukkaa.

Ja kyllä, jaksan katsoa ihmisiä silmiin ja jopa tervehtiä, koko työvuoron ajan.

Teen itse kassatyötä. Sitten kun  on 7. tunti menossa, ei kiinnostaisi ja jaksaisi katsoa enää ihmisiä silmiin. On helpotus silloin, jos joku puhuu vaikka puhelimeensa. Muuten pitäisin toki sellaista käytöstä huonona.

Vierailija
18/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikäähän montako ihmistä kuskilla tulee päivän aikana vastaan. Pitää olla aika sitkeä sissi, jos jaksaa jokaista tervehtiä. Ja jos jokaiselle nyökkää, kuluu niskat niin, että pää vielä tipahtaa bussin lattialle.

Vierailija
19/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Itä-Suomessa varmaan 95% matkustajista tervehtii kuskia, ja jokaikinen kuski tervehtii matkustajaa. Suurinosa vielä huikkaa kiitokset jopa takaovesta bussista poistuessaankin, ja aika moni kuski vielä vastaa tähän :) muutin tänne etelästä vuosi sitten ja yllätyin positiivisesti!

Vierailija
20/38 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten ottaisin työni. Mulle vois periaatteessa sopia se, että sitä kanssakäymistä randomeiden kanssa ois 0%. Kun olin lapsi, ei HKL:n bussikuskit meitä katelleet, vaan kuuntelivat radiota. Ap on varmaan joku hölmö maalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän