Päiväkodin työntekijän tupakointi
Lapsemme päiväkodissa on herättänyt keskustelu keittäjän tupakointi. Hän ilmeisesti polttaa vain taukojensa yhteydessä ja menee päiväkotialueen ulkopuolelle, mutta joidenkin vanhempien mielestä ei tarpeeksi kauas. (Jotkut vanhemmat siis ovat nähneet hänet tupakalla työpäivän aikana, lapset eivät). Omasta mielestäni hän saa polttaa kunhan tekee sen taukojen aikana ja niin, etteivät lapset näe. Haluaisin kuitenkin kuulla teidänkin mielipiteitä, koska tästä asiasta saatetaan keskustella vanhempainillassa ensi viikolla.
Kommentit (70)
Missä on töissä? Monessa sosiaali- ja terveysalan työpaikassa tupakointi on kielletty kokonaan.
Eikö monessa työpaikassa työajalla tupakointi ole kielletty tauoillakin, jos kuuluuvat työaikaan. Jos tauot eivät kuulu työaikaan, niin silloin se on ihan sama, jos sitä ei lasten nähden tee.
En itse tupakoi, mutta ei minua kyllä haittaisi, vaikka hoitaja tauolla tupakoitsisikin, ei niitä taukoja niin usein ole.
Tupakointi on edelleen täysin laillista toimintaa, joten relatkaa nyt vanhemmat ja hankkikaa löysempi pipo!
Ei kuulu tupakka lasten elämään, haisee kyllä ja haju tarttuu vaatteisiin. Ei ja ei.
Vierailija kirjoitti:
Eikö monessa työpaikassa työajalla tupakointi ole kielletty tauoillakin, jos kuuluuvat työaikaan. Jos tauot eivät kuulu työaikaan, niin silloin se on ihan sama, jos sitä ei lasten nähden tee.
En itse tupakoi, mutta ei minua kyllä haittaisi, vaikka hoitaja tauolla tupakoitsisikin, ei niitä taukoja niin usein ole.
Kyseessä oli keittäjä eikä hoitaja.
Siis mitä ihmettä se vanhemmille kuuluu? Jos keittäjä käy tauolla tupakoimassa, facebookissa tai ottaa vaikka torkut, miten se olisi kenenkään muun asia?
Miksi lasta täytyisi täydellisesti suojella tupakoivien ihmisten näkemiseltä? Näkeväthän he tupakotsijoita heti kun ulkona julkisilla paikoilla liikutaan.
Naurettavaa edes keskustella asiasta!
Jos tupakoi tauoilla ja pois lasten näkyvistä, niin asia ei kuulu kenellekään.
Mitä väliä, jos kerran lapset ei näe..? Kaikesta te sitten jaksatte nähdä päänvaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämä ei taida olla asia, jota vanhempien kesken puidaan...? Kuuluu työntekijän ja työnantajan välille, jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä se vanhemmille kuuluu? Jos keittäjä käy tauolla tupakoimassa, facebookissa tai ottaa vaikka torkut, miten se olisi kenenkään muun asia?
Miksi lasta täytyisi täydellisesti suojella tupakoivien ihmisten näkemiseltä? Näkeväthän he tupakotsijoita heti kun ulkona julkisilla paikoilla liikutaan.
Näkevät varmasti, mutta ei nämä julkisilla paikoilla tupakoivat ihmiset olekaan lasten roolimalleja ja esikuvia, joita päiväkodin työntekijöiden pitäisi olla - myös keittäjän.
Ehdottomasti potkut. Että kehtaa. Haisee tupakalta ja on tupakoitsija. Se riittää potkujen syyksi. Lasten lähelle ei pidä päästää sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Missä on töissä? Monessa sosiaali- ja terveysalan työpaikassa tupakointi on kielletty kokonaan.
Pieni steinerpäiväkoti, en kerro tarkemmin. -ap
En haluaisi altistaa lastani tupakan myrkyille, joita tämä ihminen kuljettaa hiuksissaan, vaatteissaan ja hengitysilmassaan takaisin päiväkotiin. Tupakoijat eivät tätä enää itse huomaa, mutta joskus on niin katkuisia ihmisiä tullut vastaan, että heidän lähellään olo fyysisesti sattuu. Hajukin on kaamea.
On todistettu, että pelkkävanhemman/hoitajan parveketupakointi lisää mm. vauvojen kätkytkuolemia. Ei voi millään muotoa olla terveellistä päiväkoti-ikäisellekään. Tai kellekään.
Ei voi olla totta. Kyllä on pikkusieluista porukkaa... Miten ketään voi häiritä, jos KEITTÄJÄ polttaa päiväkodin alueen ulkopuolella? Elä ja anna toisten elää!
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi altistaa lastani tupakan myrkyille, joita tämä ihminen kuljettaa hiuksissaan, vaatteissaan ja hengitysilmassaan takaisin päiväkotiin. Tupakoijat eivät tätä enää itse huomaa, mutta joskus on niin katkuisia ihmisiä tullut vastaan, että heidän lähellään olo fyysisesti sattuu. Hajukin on kaamea.
On todistettu, että pelkkävanhemman/hoitajan parveketupakointi lisää mm. vauvojen kätkytkuolemia. Ei voi millään muotoa olla terveellistä päiväkoti-ikäisellekään. Tai kellekään.
No jos lähdetään siitä, että kaiken mitä päiväkodissa tapahtuu täytyy olla terveellistä, niin kielletään sitten karkkien tuominen syntymäpäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tarkemmin, missä ja kuka on todistanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos lähdetään siitä, että kaiken mitä päiväkodissa tapahtuu täytyy olla terveellistä, niin kielletään sitten karkkien tuominen syntymäpäivinä.
Eihän tämä käy, mammatkin joutuu sitten olemaan ilman "herkuttelupäivää" :):)
Vierailija kirjoitti:
Keksin kymmeniä asioita, joille lapsesi altistuu päivän aikana ja jotka ovat "myrkyllisempiä" kuin mainitsemasi "myrkyt hiuksissa, vaatteissa, hengitysilmassa". Mietihän järjen kanssa asiaa.
Jos ei lasten nähden polta, niin ei pitäisi olla nokan koputtamista vanhemmilla.