Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi muuttaa kuun viimeinen päivä ja uusi asunto vapautuu ensimmäinen päivä.. Mihin tavarat ja eläimet voi siirtää yöksi?

Vierailija
10.04.2018 |

?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös eka päivä saa vielä muuttaa, vaikka sopimus loppuu vika päivä.

Vierailija
2/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettiautoon, peräkärryyn, eläinhoitolaan, vuokravarastoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soppari loppuu vika päivä sulla on oikeus olla kämpässä seuraavana päivänä ja muistaakseni vielä sitä seuraavana kamasi saisivat olla ns. puolen kämpän pinta-alalla.

Vierailija
4/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkaalla on asuinhuoneistojen vuokraamisesta annetun lain mukaan lupa luovuttaa asunto vasta kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä, joten tavaroita ei tarvitse siirtää mihinkään yöksi.

Vierailija
5/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas hankala tilanne. Voitko kysyä olisiko mahdollista viedä tavarat uuteen asuntoon jo edellisenä päivänä? Siis kuun viimeinen päivä. Luultavasti entiset asukkaat tyhjentävät samaan aikaan omia tavaroitaan pois. Jos sopisitte että aloittaisivat jonkin tietyn huoneen tyhjennyksestä ja sinä veisit omat tavarasi siihen huoneeseen. Lemmikit hoitoon jonkun kaverin tai sukulaisen luokse muuton ajaksi?

Vierailija
6/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan silloin 1.päivä siihen uuteen tietenkin. Eihän se sunkaan asunto ole vapaana kuun viimeinen päivä eli vapautuu vasta kuun 1.päivä.

Vierailija
7/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä olen usein miettinyt, että miten tuo yhtälö toimii?

Mulla onneksi meni helposti kun sain luvan viedä tavarat jo pari päivää aikaisemmin kun oli tyhjä asunto johon muutin.

Vierailija
8/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttopäivä on vuokrasopimuksen päättymisen jälkeinen arkipäivä. Muuttopäivänä vuokralaisen on jätettävä puolet asuinhuoneistoa vuokranantajan käytettäväksi sekä seuraavana päivänä luovutettava huoneisto kokonaan vuokranantajan hallintaan.

Vierailija
9/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla onneksi meni helposti kun sain luvan viedä tavarat jo pari päivää aikaisemmin kun oli tyhjä asunto johon muutin.

Ja minä olen aina pitänyt kahta asuntoa päällekäin pari viikkoa,  että saan remontoida ja muuttaa rauhassa.

Vierailija
10/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttopäivä on vuokrasopimuksen päättymisen jälkeinen arkipäivä. Muuttopäivänä vuokralaisen on jätettävä puolet asuinhuoneistoa vuokranantajan käytettäväksi sekä seuraavana päivänä luovutettava huoneisto kokonaan vuokranantajan hallintaan.

Huoneenvuokralain mukaan näin, mutta muuttopäivästä voidaan lain mukaan sopia toisin. Eli on mahdollista, että vuokrasopimuksessa sovitaan, että kämppä pitää olla tyhjä kuun eka päivä.

Vierailija
11/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia uuden asukkaan ja tulevan kämppäsi nykyisen asukkaan kanssa järjestelyistä. Esimerkiksi me sovimme uuden asukkaan kanssa, että pakkaamme kamamme yhteen huoneeseen (osa oli jo viety pois) ja haemme ne kuun ensimmäinen päivä. Näin uudet asukkaa pääsivät aloittamaan muuttoa ja me saimme tavaramme nopeasti pois heidän jaloistaan.

Vierailija
12/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos soppari loppuu vika päivä sulla on oikeus olla kämpässä seuraavana päivänä ja muistaakseni vielä sitä seuraavana kamasi saisivat olla ns. puolen kämpän pinta-alalla.

Samaa muistelen, eli eka päivät puolet asunnosta oltava tyhjä, ja toka päivä kokonaan. Koska asuntoon tulijalla ihan sama ongelma. Eihän mitään tulis, jos kaikki joutuis tavarat viemään yöksi kadulle tai varastoon.

Vierailija
13/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä olen aina pitänyt kahta asuntoa päällekäin pari viikkoa,  että saan remontoida ja muuttaa rauhassa.

OT, mutta moni vuokranantaja ei anna vuokralaisen itse remontoida kämppäänsä.

Vierailija
14/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuun ekana päivänä voi tapahtua sekä pois- että sisäänmuutto samaan asuntoon.

Vierailija
15/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lähinpänä ovea olevassa huoneessa? Itse vaikka lemmikeille sallittuun hotelliin tai sukulaisille, yms. 

Vierailija
16/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sopia uuden asukkaan ja tulevan kämppäsi nykyisen asukkaan kanssa järjestelyistä. Esimerkiksi me sovimme uuden asukkaan kanssa, että pakkaamme kamamme yhteen huoneeseen (osa oli jo viety pois) ja haemme ne kuun ensimmäinen päivä. Näin uudet asukkaa pääsivät aloittamaan muuttoa ja me saimme tavaramme nopeasti pois heidän jaloistaan.

Mutta sittenhän joutuisi puhumaan tuntemattomille ja eihän sellainen nyt käy laatuun! Helpompi kyräillä, olla hiljaa ja vuokrailla varastoa ja hotellia kuin yrittääkään keskustella asiasta.

Vierailija
17/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoneenvuokralain mukaan näin, mutta muuttopäivästä voidaan lain mukaan sopia toisin. Eli on mahdollista, että vuokrasopimuksessa sovitaan, että kämppä pitää olla tyhjä kuun eka päivä.

Jos ekan päivän aikana muuttaa, niin silloinhan se on tyhjä sen päivän aikana. Aika perseilijä vuokranantaja, jos tuo ei sovi, tuskin saa juttuaan läpi missään oikeudessa ainakaan, jos tuosta käräjille vie.

Vierailija
18/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue se sopimus, jonka olet allekirjoittanut muutaessasi asuntoon viimeistään nyt.

Vierailija
19/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue sun vuokrasopimus, mitä siinä sanotaan ja ota oikeuksistasi selvää.

Vierailija
20/32 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sittenhän joutuisi puhumaan tuntemattomille ja eihän sellainen nyt käy laatuun! Helpompi kyräillä, olla hiljaa ja vuokrailla varastoa ja hotellia kuin yrittääkään keskustella asiasta.

Tämä on nykyään erittäin yleinen tapa Suomessa. Ainakin tämän palstan mukaan. Ovea ei uskalleta avata, kun ovikello soi ja puhelimeen vastaaminen vasta hullua olisikin. Naurattaa aina nämä ketjut täällä, mutta ihmisillä on kaikenlaisia fobioita nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän