Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joogan aloittaminen kotona - hyviä videoita tai kirjoja avuksi täysin kokemattomalle?

Vierailija
10.04.2018 |

Pitkään jo ollut toiveissa päästä kurssille, mutta rahatilanne ei millään näytä sallivan sitä... :/ Joten onko täällä ketään kotona aloittanutta? Millä pääsitte alkuun? :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

youtubeta 'yoga with adriene', hyvia videoita aloittelijalle, adrienella on rento asenne ja osaa ottaa huomioon et kaikki ei oo super taipuvaisia. aloita beginner videoista, ja mulle esim selkavaivaisena ihan paras on yoga for your back. onnea matkaan, jooga on oikeasti muuttanut mun elamaa parempaan suuntaan, toivottavasti sulle kay samoin!

Vierailija
2/4 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yin-jooga on hyvä ja turvallinen kotijooga. 

Olen tykännyt Magdalena Mecweldin Serenity Yin Yoga- kirjasta.

Häneltä löytyy myös saman niminen muutaman euron hintainen sovellus google playstä ja appstoresta.

Astangajoogaa en suosittele kotona tehtäväksi, asanoiden oikeat linjaukset ym. ovat haasteellisia ilman pätevää ohjaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi aloittaa kotona, kunhan on riittävän kärsivällinen ja jaksaa hankkia tietoa siitä, miten liikkeet tehdään oikein. Peili kantsii olla ja omaa kehoa pitää kuunnella herkällä korvalla, mutta niinhän se muutenkin on.

Noista nettivideoista sen verran, että useimmitenhan ne on englanninkielisiä ja ainakin itselle sanasto on ollut välillä vaikeaa, vaikka kielitaitoni on ihan ok enkä yleensä törmää siihen, etten ymmärtäisi puhetta. Varsinkin alussa osa ohjeista meni ohi.

Varmaan isoin kompastuskivi on mulle ollut se, että kärsivällisyys ei tahdo riittää kun joogan kaltaisessa lajissa kehittyminen ei välttämättä ole kovin nopeaa. Se on ehkä ainoa juttu, jossa itselleni olisi ollut hyötyä live-opetuksesta: jos jonkun kurssin on maksanut ja siihen ryhtynyt, sen käy sitten myös loppuun.

Vierailija
4/4 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

youtubeta 'yoga with adriene', hyvia videoita aloittelijalle, adrienella on rento asenne ja osaa ottaa huomioon et kaikki ei oo super taipuvaisia. aloita beginner videoista, ja mulle esim selkavaivaisena ihan paras on yoga for your back. onnea matkaan, jooga on oikeasti muuttanut mun elamaa parempaan suuntaan, toivottavasti sulle kay samoin!

Adrienea aioin tarjota kanssa! Sympaattinen nainen ja videoita on helppo seurata, niillä itsekin aloitin ja oli helppoa pysyä perässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan