Missä iässä sait lapsesi ja oletko tyytyväinen siihen ikään?
Jos ei vielä ole lapsia, niin haluaisitko joskus?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja nää teiniäidit jotka kilvan vakuuttelee kuinka hyvä ikä se 20-v on hankkia lapsi.
No kato kun nelikymppisenä on sitten vapaa bilettämään. Eikä niin vanhana jaksaisi pikkulapsia edes hoitaa.
Mun mielestäni on ihan ok saada lapsia minkä tahansa ikäisenä, kunhan niitä oikeasti haluaa, rakastaa ja huolehtii.
Mutta aina kun joku esittää noita perusteita perheen perustamiseen nuorena, otan vähän kuin varmistimen pois. Ei sitä tarvitse perustella, riittää että tahtoo lapsia elämäänsä.
30 ja olin liian vanha.
Paras ikä olisi ollut n.24v
Vierailija kirjoitti:
olin 24 ja 28 v. Todella hyvät iät! nyt viisikymppisenä saa elää jo omaa elämää rauhassa kun muksut kolmekymppisiä ;)
50-24=26
50-28=22
Joku sun laskuissa mättää.
Esikoisen sain kun olin 19. Ei vielä muita lapsia. Hyvä ikä oli.
Hauska ketju juuri tähän saumaan, sillä juuri tänään viimeksi ajattelin olleeni onnekas kun sain esikoiseni 28-vuotiaana. Itse koin tuon olleen omalla kohdallani juuri täydellinen ikä: Miehen kanssa olimme ehtineet olla yhdessä nelisen vuotta, ja onnenkantamoisella molemmilla oli (on) vakituiset työsuhteet.
Aika harva asia elämässäni on mennyt niin kuin olin suunnitellut/toivonut, mutta tuo, että esikoinen syntyi minun ollessani juuri tuon ikäinen, saa minut kyllä usein hymyilemään. Ja topakka tyttö tulikin :)
Nyt on toisen yritys päällä. Menisiköhän tälläkin kertaa toivomani mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Olin 21v, 24v, 26-vuotiaana yhden sijaisäidiksi ja kuopuksen sain 28-vuotiaana. Paras noista kaikista oli toi 21v, huonoin ikä jos olisi pakko valita, niin 28v.
20-25v olisi ollut mulle varmaan se kaikkein optimaalisin ikä saada kaikki lapset, mutta hyvä näinkin. Huomaan kuitenkin, että taaperovuosiin oli helpompi mukautua vähän nuorempana, vaikka tämä taapero onkin iloinen, ihana ja helppo! :D
Eka kerta kun näen kenenkään myöntävän ettei oma äiti ikä ollut täydellinen ajoitus, kun ei ole kyse mistään 15 tai 45 vuotiaasta.
Oletko ollut töissä noiden vuosien välissä vai koko aika kotona?
Olen juu ollut myös töissä ja opiskellut samalla.
Vierailija kirjoitti:
Turha näitä on alapeukuttaa, tämä on puhtaasti mielipidekysely :)
Alapeukut vaan yhtä, joka luuli että iästä on kiinni se jaksaako taaperon kanssa vai ei, kun kyse oli peräti 7 vuoden erosta. Ei tajunnut että muut seikat siihen vaikuttaa.
Olen 26v ja lapseton. Toinen korkeakoulututkinto kesken ja haluan tämän valmiiksi ennen lapsia.
Jos diplomityön kirjoitus ja sitä kautta työpaikan varmistaminen sujuu hyvin, niin optimaalista olisi saada lapsi juurikin lähes heti valmistumiseni jälkeen (noin puoli vuotta valmistumisesta, sitten minä äitiysloman kotona sen puolisen vuotta ja sen jälkeen minä töihin ja mies kotiin). Eli optimaali olisi näillä näkymin tulla äidiksi noin 28.5v.
26v ja jos luoja suo 29v :) olen tyytyväinen, juuri sopiva ikä mielestäni. Nuoruuden sai rauhassa rellestää, mutta on kuitenkin vielä nuori ja jaksaa.
Kaksi lasta olen saanut ja ikää oli silloin 26v ja 30v.
Sterilisaatioon menin 34v.
Juuri hyvä mulle. En missään nimessä olisi halunnut lapsia yhtään aiemmin tai myöhemmin.
Lapset nyt 8v ja 4v. Loistavaa, kun pahin pikkulapsi aika on takana ja satuin saamaan lapsikseni vielä oikein huippupersoonat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukut vaan yhtä, joka luuli että iästä on kiinni se jaksaako taaperon kanssa vai ei, kun kyse oli peräti 7 vuoden erosta. Ei tajunnut että muut seikat siihen vaikuttaa.
Tuossa iässä seitsemässä vuodessa tapahtuu kyllä muutoksia, se on ihan fakta. Se, miten se sitten kenenkin kohdalla näkyy kyseisessä aiheessa, on hyvin yksilöllistä ja vastaukseni koski vain minua. Ei sitä todellakaan kannata ottaa itseensä...
Pin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä seitsemässä vuodessa tapahtuu kyllä muutoksia, se on ihan fakta. Se, miten se sitten kenenkin kohdalla näkyy kyseisessä aiheessa, on hyvin yksilöllistä ja vastaukseni koski vain minua. Ei sitä todellakaan kannata ottaa itseensä...
Niin kun ei alapeukuistakaan. Mulla itsellä esikoisen ja kuopuksen välissä 16v ja paremmin jaksoin vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja nää teiniäidit jotka kilvan vakuuttelee kuinka hyvä ikä se 20-v on hankkia lapsi.
Parikymppisenä lapsen tehneelle kauhistelevat ovat näköjään näitä, joilla meno jalka vipattaa joka viikonloppu rellestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä lapsen tehneelle kauhistelevat ovat näköjään näitä, joilla meno jalka vipattaa joka viikonloppu rellestämään.
Kyllä munkin menojalka vipatti joka viikonloppu sinne ikävuoteen 25 saakka. Ja vipattelinkin menemään kunnes asetuin aloilleni. Eikös se näin kuulu tehdä, jos on menovaihde päällä? Ei tarvitse katua sitten nelikymppisenä ja aloittaa nuoruutta uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun ei alapeukuistakaan. Mulla itsellä esikoisen ja kuopuksen välissä 16v ja paremmin jaksoin vanhempana.
En seurannut peukkutilannetta, vastasin vain kommenttiisi. :)
Olen nyt 26v ja eka lapsi syntyy kesäkuussa. Olen mielestäni hyvän ikäinen. En liian nuori enkä liian vanha.
Sain lapset 31- ja 34-vuotiaana. Hyvä ikä lapsensaannille on jokaisella omansa. Mulle tuo oli hyvä.
21v 23v ja 26v. olen tyytyväinen. Nyt lapset jo kaikki koulussa ja itse pääsen tekemään uraa,kun lapset on jo hankittu.
21, 25 ja 28-vuotiaana. Tyytyväinen!