Mies "pappantunut" aivan täysin
Vähän yli nelikymppinen mies, ei mitään haaveita, ei suunnitelmia, ei mitään. Onko muilla näin?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä muuten ammattivalittaja sai eilen pitkän ketjun aikaiseksi ennen kuin kaikilla mielenkiinto loppui. Mistä kulmasta tänään lähestyttäisiin ammattivalittajan elämää? Olisiko nyt pitkästä aikaa hänen sairauksien pohdintaa tai koskas ne pojan synttärit on, riittääkö tänä vuonna 1500 euron lahja??
Mitä vittuilemista sairauksissa tai hankalassa elämässä on?
Ei mitään.
Mutta kun sama ihminen tekee samasta asiasta samalle palstalle kymmenen aloitusta joka päivä, alkaa jo olla vittuilun paikka. :)
Tämä.
Hitto, maksaisin satasen, jos ammattivalittajan mies kerrankin kertoisi täällä oman näkökulmansa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PAHA PAPPA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi sinä ap olet vastapainoksi tuollainen kepeä, nuorekas sielu, jota erehtyy ensi näkemältä luulemaan teini-ikäiseksi.
Kerropa huviksemme, millaisia haaveita ja suunnitelmia itselläsi on tulevaisuudellesi.
Mä haluan vielä pitää hauskaa mm käydä yhtyeiden keikoilla, katsomassa stand uppia, teattereissa ja asua varmasti yksin niin ei tarvitse tuollaista pappaa katsella kun saan talousasiat kuntoon ja lapsen isoksi.
No mutta, kaikkien näiden vuosien jälkeen susta paljastuu uusia puolia.
Oletkin siis bändifani. Mikä on musiikin lempigenresi? Mistä yhtyeistä tykkäät eniten? Entä mistä festareista?
Kävinhän minä ennen miestäni ja sitten miehen kanssa ennen lasta kuuntelemassa monia laulajia mm Johanna Pekonen, Yö,, Popeda, Anna Hanski yms mutta mies sitten muuttui ettei mihinkään saa mennä eikä hän halua yhdessä mennä.
Ongelma onkin ehkä siinä että miehesi menisi mieluummin katsomaan vaikka Summoningin, Gorgorothin tai vaikka Cannibal Corpsesin keikkoja. Ja monster truckeja ennemmin kuin teatteria.
Ap:n mies on absolutisti. On salannut asian ja ei siksi käy entisten kavereiden kanssa kaljalla.
Ap ei saa käyttää alkoholia tai käydä paikoissa joissa alkoholia tarjolla.
Mies antaa ap:n kuitenkin käydä esim lääkärissä ja kaupassaVoin kertoa ettei salaileabsolutismiaan vaan jauhaa siitä esim Facebookissa ja tuomitsee muiden alkoholin käytön. Ap
syylistäminen ja vittuilu. Nostetaan itsenä muiden yläpuolelle. Näillä syy on usein juomattomuuteen vaikea luonne.
Viina onkin viisasten juoma. Aikoinaan Jeesus valmisti viiniä, kun se yllättäen pääsi loppumaan juhlissa. Hän joi viiniä aterioillaan ja kehoitti juomaan sitä muistokseen. Hän siis pyhitti viinin:)
Ap onko miehesi uskossa? tässä on minun tarinani.
En koe olevani absolutisti. En tuomitse niitä, jotka juovat. En vain omantuntoni tähden juo. En ole juomatta sentähden, että olen uskovainen. Uskossa oleminen ei ole minkään lain, eikä sääntöjen noudattamista, vaan vapaudesta käsin elämistä. Kristus täytti Mooseksen lain ja säädökset, joita ihminen ei heikkoudessaan kykene täyttämään. Hän täytti ne, ettei minun tarvitse. Elän armosta ja vain armosta. Se, ettei minun tarvitse käyttää päihteitä on Jumalan minulle lahjoittamaa armoa. Minä voin vain ihmetellä kuinka kaikki oikein kävi.
Uskovien parista löydätte myös päihteetömmiä harrastuksia koko perheelle.
Esim virren veisuu illat ovat supersuosittuja:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä muuten ammattivalittaja sai eilen pitkän ketjun aikaiseksi ennen kuin kaikilla mielenkiinto loppui. Mistä kulmasta tänään lähestyttäisiin ammattivalittajan elämää? Olisiko nyt pitkästä aikaa hänen sairauksien pohdintaa tai koskas ne pojan synttärit on, riittääkö tänä vuonna 1500 euron lahja??
Mitä vittuilemista sairauksissa tai hankalassa elämässä on?
Ei mitään.
Mutta kun sama ihminen tekee samasta asiasta samalle palstalle kymmenen aloitusta joka päivä, alkaa jo olla vittuilun paikka. :)
Tämä.
Hitto, maksaisin satasen, jos ammattivalittajan mies kerrankin kertoisi täällä oman näkökulmansa. :D
Ap:n mies on masentunut absolutisti ja kääntynyt uskoon.
Älä lyö lyötyä..hävetkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PAHA PAPPA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi sinä ap olet vastapainoksi tuollainen kepeä, nuorekas sielu, jota erehtyy ensi näkemältä luulemaan teini-ikäiseksi.
Kerropa huviksemme, millaisia haaveita ja suunnitelmia itselläsi on tulevaisuudellesi.
Mä haluan vielä pitää hauskaa mm käydä yhtyeiden keikoilla, katsomassa stand uppia, teattereissa ja asua varmasti yksin niin ei tarvitse tuollaista pappaa katsella kun saan talousasiat kuntoon ja lapsen isoksi.
Oletkin siis bändifani. Mikä on musiikin lempigenresi? Mistä yhtyeistä tykkäät eniten? Entä mistä festareista?
Kävinhän minä ennen miestäni ja sitten miehen kanssa ennen lasta kuuntelemassa monia laulajia mm Johanna Pekonen, Yö,, Popeda, Anna Hanski yms mutta mies sitten muuttui ettei mihinkään saa mennä eikä hän halua yhdessä mennä.
Ongelma onkin ehkä siinä että miehesi menisi mieluummin katsomaan vaikka Summoningin, Gorgorothin tai vaikka Cannibal Corpsesin keikkoja. Ja monster truckeja ennemmin kuin teatteria.
Ap:n mies on absolutisti. On salannut asian ja ei siksi käy entisten kavereiden kanssa kaljalla.
Mies antaa ap:n kuitenkin käydä esim lääkärissä ja kaupassaVoin kertoa ettei salaileabsolutismiaan vaan jauhaa siitä esim Facebookissa ja tuomitsee muiden alkoholin käytön. Ap
Olen kannustanut häntä aina menemään ns poikien kanssa vaan eipä tuo ole halunnut mennä. En tosiaan ole odottanut että olisi vain kotona perheen kanssa. Viime kesänäkin harrastuksensa kautta, pojat pyysivät kaljalle ja minä panisin menemään mutta ei mennyt. Ap
panisin menemään=menisin panemaan?
Ap menikö sulla sanat sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PAHA PAPPA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
syylistäminen ja vittuilu. Nostetaan itsenä muiden yläpuolelle. Näillä syy on usein juomattomuuteen vaikea luonne.
Viina onkin viisasten juoma. Aikoinaan Jeesus valmisti viiniä, kun se yllättäen pääsi loppumaan juhlissa. Hän joi viiniä aterioillaan ja kehoitti juomaan sitä muistokseen. Hän siis pyhitti viinin:)
En koe olevani absolutisti. En tuomitse niitä, jotka juovat. En vain omantuntoni tähden juo. En ole juomatta sentähden, että olen uskovainen. Uskossa oleminen ei ole minkään lain, eikä sääntöjen noudattamista, vaan vapaudesta käsin elämistä. Kristus täytti Mooseksen lain ja säädökset, joita ihminen ei heikkoudessaan kykene täyttämään. Hän täytti ne, ettei minun tarvitse. Elän armosta ja vain armosta. Se, ettei minun tarvitse käyttää päihteitä on Jumalan minulle lahjoittamaa armoa. Minä voin vain ihmetellä kuinka kaikki oikein kävi.
Esim virren veisuu illat ovat supersuosittuja:)
muttakun ap haluaa Popedan keikalle ja ottaa samalla parit sidukat...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PAHA PAPPA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim virren veisuu illat ovat supersuosittuja:)muttakun ap haluaa Popedan keikalle ja ottaa samalla parit sidukat...?
Popedan biisit ovat Saatanasta.
Ne yllyttävät juomaan.
Ajattelisit vähän absolutistimiehesi tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaisi siltä, ettei miehesi jaksa innostua yhtään mistään. Sohvalla makoilu ja yleinen piittaamattomuus saattaisi viitata jonkinasteiseen masennukseen.
Mistäs masennus - anna mä arvaan, että skenaario on todellisuudessa mennyt vuosikaudet näin: ap on saanut tahtonsa aina läpi nalkuttamalla ja vinkumalla ts. ap luulee, että se "ennen kaikki yhdessä tehty kiva" on tehty molempien tahdosta. Todellisuudessa äijää on vi*uttanut toi touhu jo vuosikaudet, mutta tossukkana ajatellut olla muijansa mieliksi, mutta nyt lopulta todennut, että parempi olla sohvalla hiljaa, ky*pä otsassa, kuin juosta kaikenmaailman "kivoissa" runo-illoissa ja kynttilänmyynti-tapahtumissa.
Nyt ap on vuorostaan ku**i otsassa, kun äijä vuosikausien etsinnän jälkeen alkoi löytää pallinsa ja pistää hanttiin. Seuraus: äijä pihalle ja muija Gambiaan mustan mamban perässä.
Ap sä kun oot rahasta miehes kanssa niin tsekkaas tätä
Voit alkaa etsiä uutta sillävälin kun mies vemputtaa siellä sohvalla:)
ELIITTIKUMPPANIssa menestyviä ja viehättäviä jäseniä
Selvä enemmistö kaikista ELIITTIKUMPPANIn Raha ja rakkaus-tutkimukseen vastanneista piti itseään viehättävänä ja menestyvänä urallaan. 87 % ilmoitti olevansa joko normaalituloinen, tai normaalia korkeatuloisempi. Noin kolme neljäsosaa kaikista osallistuneista piti itseään raha-asioissa säästäväisenä. Sen sijaan naapurimaassamme Ruotsissa tuhlaavaisuuden ja säästäväisyyden raja oli huomattavasti tasaisempi. Vajaa puolet ruotsalaisista piti itseään tuhlaavaisena ja hieman päälle puolet taas säästäväisenä.
Kaikista Suomen kyselyyn osaa ottaneista miehistä 93 % menisi naimisiin matalampituloisen henkilön kanssa, joko siksi ettei raha merkinnyt niin paljoa tai sillä pohjustuksella, että kumppanilla olisi matalista tuloista huolimatta jotakin muuta omaisuutta, kuten esimerkiksi asunto tai auto. Vain kahdeksan prosenttia miehistä vaati saman- tai korkeampitasoista tulotasoa puolisoltaan. Naisista hieman alle puolet kieltäytyisi avioliitosta matalatuloisen henkilön kanssa. Näin vastanneista 77% sanoi olevansa urallaan itse menestyvä. He katsoivat, että kumppanin koulutuksen tulisi olla vähintään samantasoista kuin heillä itsellään ja kumppanin tulojen samansuuruista tai korkeampaa. Heistä noin puolet ilmoitti olevansa normaalituloisia tai normaalia korkeampituloisia (31%). Omasta uramenestyksestä ja tulotasosta huolimatta, samoista naisista 78% haluaisi summittaisen arvion kumppaninsa tuloista, eli suurelle osalle naisista (ja varsinkin hyvätuloisista naisista) mahdollisen seurustelukumppanin taloudellinen asema ei ole lainkaan yhdentekevä - vaan itse asiassa käänteentekevä!
Kalervo Kanki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaisi siltä, ettei miehesi jaksa innostua yhtään mistään. Sohvalla makoilu ja yleinen piittaamattomuus saattaisi viitata jonkinasteiseen masennukseen.
Mistäs masennus - anna mä arvaan, että skenaario on todellisuudessa mennyt vuosikaudet näin: ap on saanut tahtonsa aina läpi nalkuttamalla ja vinkumalla ts. ap luulee, että se "ennen kaikki yhdessä tehty kiva" on tehty molempien tahdosta. Todellisuudessa äijää on vi*uttanut toi touhu jo vuosikaudet, mutta tossukkana ajatellut olla muijansa mieliksi, mutta nyt lopulta todennut, että parempi olla sohvalla hiljaa, ky*pä otsassa, kuin juosta kaikenmaailman "kivoissa" runo-illoissa ja kynttilänmyynti-tapahtumissa.
Nyt ap on vuorostaan ku**i otsassa, kun äijä vuosikausien etsinnän jälkeen alkoi löytää pallinsa ja pistää hanttiin. Seuraus: äijä pihalle ja muija Gambiaan mustan mamban perässä.
AP:n mies on alkoholisti ja pakottanut ap:n totaaliraittiuteen..
miten tämä liittyy popedan keikkaan, jonne ap haluaa?
Jos tuo sinun tarinasi on tosi, niin en voi muuta kuin sääliä sinua. Elät vankeudessa. Nyt sinun pitää todella miettiä, että haluatko todella elää vankina vai tasa-arvoisessa parisuhteessa. Voihan olla, että kuitenkin tuollainen alistussuhde on sinulle kaikessa karmeudessaankin tuttu ja turvallinen, ettet uskallakaan etsiä muutosta.
Jos et halua muutosta itsesi takia, niin olisi varmaan syytä etsiä muutosta lastesi takia. Haluatko, että tyttärestäsi tulee samanlainen tohvelisankari kuin sinusta? Haluatko, että pojastasi tulee samanlainen kotidespootti kuin isästään?
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa isona astronautiksi. Ja sitä ennen ymmärtämään sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli nelikymppinen mies, ei mitään haaveita, ei suunnitelmia, ei mitään. Onko muilla näin?
Juu, en minäkään tuollaisessa seurassa paljon haaveilesi tai korkeintaa toisesta naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kalervo Kanki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni ei ole koskaan ollut alkoholisti vaan oli kohtuukäyttäjä. Hän ei ole uskovainen. Hän itse tykkää noista yöstä, popedasta yms. Ne on hänen suosikkibändejään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalervo Kanki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni ei ole koskaan ollut alkoholisti vaan oli kohtuukäyttäjä. Hän ei ole uskovainen. Hän itse tykkää noista yöstä, popedasta yms. Ne on hänen suosikkibändejään. Ap
Älä lässytä. Ethän sä edes tiedä mikä sun miehesi on ja mistä hän haaveilee. Hän ei sitä sinulle kerro, koska olet ilmeisestikin erittäin rasittava muija.
Miksi kaikkien pitäisi haluta juosta ympäriinsä omalla vapaa-ajallaan? Hän ei ehkä sellaisista asioista nauti. Ja heti leimataan, että on pappaantunut tai masentunut! Jospa hän nauttii pienemmistä asioista. Siitä, että saa olla rauhassa vaikka omalla sohvalla lukemassa lehteä. Ihmiset on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien pitäisi haluta juosta ympäriinsä omalla vapaa-ajallaan? Hän ei ehkä sellaisista asioista nauti. Ja heti leimataan, että on pappaantunut tai masentunut! Jospa hän nauttii pienemmistä asioista. Siitä, että saa olla rauhassa vaikka omalla sohvalla lukemassa lehteä. Ihmiset on erilaisia.
AP:n mies on kieltänyt ap:tä menemästä keikoille
Ap ei aio uhmata miestään, koska hänellä ei ole varaa erota
Kiitos kaikille jotka ovat ottaneet osaa keskusteluun. Ymmärrän erittäin hyvin niitä, jotka eivät ole jaksaneet papan rinnalla, kun hän on masentunut. Varmasti aikaisemmin olisin ajatellut, että papparoituneen rinnalla tulee pysyä, mutta täytyy myöntää, että tämä elämäntilanne on lähes kestämätön. Rakkautta minulla vielä riittää tai sitten se on läheisriippuvutta(?), mutta vielä sinnittelen mieheni kanssa. Hän tunnusti myös, että on lukenut tekstiviestini. Annoin anteeksi ajatellen, että kyse on masenuksesta. Mutta voiko sitä oikeastaan laittaa masennuksen piikkiin? Onko kyse enemmänkin luonnehäiriöstä? Pelkään, että jos jään tähän suhteeseen, että muutaman vuoden päästä itselleni vihaisena totean, että olisi pitänyt lähteä ajoissa. Kyllä tässä itsekin sairastuu vaikka kuinka yrittää hoitaa itseään. En tiedä, miten jaksaa motivoida itsensä jaksamaan, kun huonoja päiviä miehellä on enemmän kuin hyviä. Hyvistä päivistä on jo niin kauan aikaa, ettei ne ole oikein edes enää kirkkaassa muistossa. Toisaalta en saa itseäni ainakaan vielä repäistyä suhteesta pois. En tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille jotka ovat ottaneet osaa keskusteluun. Ymmärrän erittäin hyvin niitä, jotka eivät ole jaksaneet papan rinnalla, kun hän on masentunut. Varmasti aikaisemmin olisin ajatellut, että papparoituneen rinnalla tulee pysyä, mutta täytyy myöntää, että tämä elämäntilanne on lähes kestämätön. Rakkautta minulla vielä riittää tai sitten se on läheisriippuvutta(?), mutta vielä sinnittelen mieheni kanssa. Hän tunnusti myös, että on lukenut tekstiviestini. Annoin anteeksi ajatellen, että kyse on masenuksesta. Mutta voiko sitä oikeastaan laittaa masennuksen piikkiin? Onko kyse enemmänkin luonnehäiriöstä? Pelkään, että jos jään tähän suhteeseen, että muutaman vuoden päästä itselleni vihaisena totean, että olisi pitänyt lähteä ajoissa. Kyllä tässä itsekin sairastuu vaikka kuinka yrittää hoitaa itseään. En tiedä, miten jaksaa motivoida itsensä jaksamaan, kun huonoja päiviä miehellä on enemmän kuin hyviä. Hyvistä päivistä on jo niin kauan aikaa, ettei ne ole oikein edes enää kirkkaassa muistossa. Toisaalta en saa itseäni ainakaan vielä repäistyä suhteesta pois. En tiedä...
Sinä et ole ap. T. Ap