Mies "pappantunut" aivan täysin
Vähän yli nelikymppinen mies, ei mitään haaveita, ei suunnitelmia, ei mitään. Onko muilla näin?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suhde toiminut jo oikein hyvin, vaikka miehellä ja minulla ei ole laisinkaan samoja kiinnostuksenkohteita. Hän on kiinnostunut minun mielestäni erittäin tylsistä asioista, joista en itse tiedä mitään. Minun kiinnostuksenkohteistani taas mies ei tajua mitään. Tämä ei ole haitannut meitä. Miksi pitäisi olla yhteiset harrastukset ja kiinnostukset?. Ja arvomaailmassakin on aika isoja eroavaisuuksia oikeastaan: mies on uskovainen konservatiivi absolutisti , minä olen liberaali nautiskeleva ateisti. Tämäkään ei haittaa, koska pystymme keskustelemaan ja kompromissaamaan lasten kasvatusasioista. Mutta sellainen "perusarvomaailma", eli mikä on sallittua käytöstä ja mikä ei, saako käydä baarissa yksin jne. on meillä sama.
Ja mistä muusta te keskustelette kuin lasten kasvatusasioista?ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suhde toiminut jo oikein hyvin, vaikka miehellä ja minulla ei ole laisinkaan samoja kiinnostuksenkohteita. Hän on kiinnostunut minun mielestäni erittäin tylsistä asioista, joista en itse tiedä mitään. Minun kiinnostuksenkohteistani taas mies ei tajua mitään. Tämä ei ole haitannut meitä. Miksi pitäisi olla yhteiset harrastukset ja kiinnostukset?. Ja arvomaailmassakin on aika isoja eroavaisuuksia oikeastaan: mies on uskovainen konservatiivi absolutisti , minä olen liberaali nautiskeleva ateisti. Tämäkään ei haittaa, koska pystymme keskustelemaan ja kompromissaamaan lasten kasvatusasioista. Mutta sellainen "perusarvomaailma", eli mikä on sallittua käytöstä ja mikä ei, saako käydä baarissa yksin jne. on meillä sama.
Me molemmat pystymme keskustelemaan mistä vain, emme pelkästään mielenkiinnon kohteista. Heitämme läppää yleisellä tasolla, maalailemme tulevaisuudensuunnitelmia, siis käytännön asioiden ohella. Keskustelemme maailmanmenosta, vaikka ei politiikka kumpaakaan oikein kiinnosta.
Mies on innostunut autoista ja näyttelee niitä minulle. Kommentoin ulkonäköä. Minä olen käyttäytymistieteilijä ja analysoin paljon. Mies kuuntelee huuri pyöreänä ja sanoo oppivansa minulta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me molemmat pystymme keskustelemaan mistä vain, emme pelkästään mielenkiinnon kohteista. Heitämme läppää yleisellä tasolla, maalailemme tulevaisuudensuunnitelmia, siis käytännön asioiden ohella. Keskustelemme maailmanmenosta, vaikka ei politiikka kumpaakaan oikein kiinnosta.
Mies on innostunut autoista ja näyttelee niitä minulle. Kommentoin ulkonäköä. Minä olen käyttäytymistieteilijä ja analysoin paljon. Mies kuuntelee huuri pyöreänä ja sanoo oppivansa minulta paljon.
Ihanko tulit hieromaan ihanaa elämääsi ap:n naamaan...häpeä
Senkin vale kasvatustieteilijä!
Tarhan täti sinä olet ja miehesi va.jokki joka näyttelee auton kuvia sulle kännykästä!
me ei käydä missään, ei matkustella (vaikka olisi varaa), mies 40v on puhumaton ja huumorintajuton mölliäinen. Nuukakin kuin mikä kaiken lisäksi. Ei harrasta mitään, ei halua kyläillä muualla kuin vanhempiensa luona. Tästä tulisi ihan loputon lista, ja sama meno jatkuu sängyssäkin, jossa siis ei ole mitään menoa. Mies pukeutuukin tylsiin ja vanhentaviin vaatteisiin.
Itse en pääse minnekään omiin menoihin lapsilta kun tämä samainen mies on koko ajan töissä. Silti ollaan pysytty 10v naimisissa, en todellakaan tiedä enää muuta syytä pysyä yksissä kuin pienet lapset
Vierailija kirjoitti:
me ei käydä missään, ei matkustella (vaikka olisi varaa), mies 40v on puhumaton ja huumorintajuton mölliäinen. Nuukakin kuin mikä kaiken lisäksi. Ei harrasta mitään, ei halua kyläillä muualla kuin vanhempiensa luona. Tästä tulisi ihan loputon lista, ja sama meno jatkuu sängyssäkin, jossa siis ei ole mitään menoa. Mies pukeutuukin tylsiin ja vanhentaviin vaatteisiin.
Itse en pääse minnekään omiin menoihin lapsilta kun tämä samainen mies on koko ajan töissä. Silti ollaan pysytty 10v naimisissa, en todellakaan tiedä enää muuta syytä pysyä yksissä kuin pienet lapset[/q
Minulla on myös tuollainen "tylsä ukko" mutta onneksi en itsekään jaksa haikailla minkään ryyppäämisen perään.
Ap miehesi vaatii sinulta absolutismia ja estää esim keikoilla käynnin
Henkistä alistamista ja vallan käyttöä on hyvin monenlaista parisuhteissa. Satuttavinta ja tyypillistä on hylkäämisellä uhkailu tai sen toteuttaminen henkisellä tasolla. Esim. juuri toisen tarpeiden huomioimattomuus - se on hylkäämistä!
Eikä sekään ole tasavertaista ja kunnioittavaa, jos vaikka toisen rahoilla eletään, ettäkö se oikeuttaisi sitten käyttämään tätä kautta valtaa. Se on alistamista. Ei parisuhdetta.
Henkistä väkivaltaa on mielestäni myös se, että mies näyttelee toisten ihmisten silmissä "superisää ja hyvää perheen päätä", mutta oven sulkeuduttua muuttuu itsekkääksi omaan napaansa tuijottavaksi otukseksi... Kieroa ja rankaa peliä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tulit hieromaan ihanaa elämääsi ap:n naamaan...häpeä
Senkin vale kasvatustieteilijä!
Tarhan täti sinä olet ja miehesi va.jokki joka näyttelee auton kuvia sulle kännykästä!
Onko jäänyt aamulääkitys ottamatta?
eli tarkenna: saatko käydä baarissa yksin? ap