Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten syntyvyys siis saadaan kasvuun nuorten MIESTEN työpaikoilla?

Tulivaanmieleen
09.04.2018 |

Mikä ihmeen syy-seuraus-yhtälö on siinä, että miehet eivät ole töissä ja syntyvyys on heikkoa? Siis nyt kun tätä mediassa rummutetaan, että kun vaan miehille saadaan työpaikkoja, syntyvyys nousee. WHAT?

Kannttaisiko miettiä sitä, miten vaikea synnytysikäisten naisten on saada vakituisia työsuhteita? Liittyisikö se jotenkin asiaan? Olisiko syytä parantaa NAISTEN työelämää?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kotona vauvaa hoitavan vanhemman vanhempainraha elää siten, että perheen tulotaso pysyy vakiona oli kumpi tahansa vanhemmista töissä tai kotona.

Luuletko, että naiset olisivat tässäkään tapauksessa halukkaita menemään työelämään? Minä olen 99% varma että suuri osa naisista ottaisi siltikin riskin syrjäytymisestä työelämässä jotta saa olla lasten kanssa kotona.

Vierailija
22/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kotona vauvaa hoitavan vanhemman vanhempainraha elää siten, että perheen tulotaso pysyy vakiona oli kumpi tahansa vanhemmista töissä tai kotona.

Luuletko, että naiset olisivat tässäkään tapauksessa halukkaita menemään työelämään? Minä olen 99% varma että suuri osa naisista ottaisi siltikin riskin syrjäytymisestä työelämässä jotta saa olla lasten kanssa kotona.

Liittyy miesten työllistymiseen miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset alkavat heti ruikuttaa kun joku vain ehdottaakin, että miesten tilannetta pitäisi parantaa? Pienituloisten nuorten miesten määrä on lyhyessä ajassa kolminkertaistunut, ja palsta-akat itkevät kuin pikkulapset, jos joku poliitikko näkee sen ongelmana. Voi jeesus miten itsekkäitä naiset ovat. Minä, minä, minä ja minun napani.

Vierailija
24/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva mies perustaa perhettä jos ei pysty huolehtimaan siitä itse taloudellisesti. Sossua lypsävät luuserit ja jännikset erikseen. Näin on aina ollut.

Mutta kovin monet naiset tekevät lapsia vaikka niistä eivät itse taloudellisesti pysty huolehtimaan. Tätä ei nähdä minään ongelmana? Eikä tällaisia naisia leimata luusereiksi. Olisiko asenteissa hiukan tekemistä?

Vierailija
25/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikkojen turha syyttää kansaa siitä mihin mennään, he tekevät päätökset ja niiden kanssa eletään.

Hienosti ulkoistavat oman vastuun. Aloita vaikka ensin siitä, että alat rakastamaan yhtä työtöntä köyhä miestä ja teet perheen hänen kanssaan.

Vierailija
26/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva mies perustaa perhettä jos ei pysty huolehtimaan siitä itse taloudellisesti. Sossua lypsävät luuserit ja jännikset erikseen. Näin on aina ollut.

Mutta kovin monet naiset tekevät lapsia vaikka niistä eivät itse taloudellisesti pysty huolehtimaan. Tätä ei nähdä minään ongelmana? Eikä tällaisia naisia leimata luusereiksi. Olisiko asenteissa hiukan tekemistä?

Nythän tällaiset naiset tekevät yhä vähemmän lapsia, syntyvyyden romahduksestahan tässä on kyse. Eli se nähdään ongelmana ja syntyvyys on lähtenyt näillä tulottomilla naisilla jo tippumaan. Ainut kellä on ongelma tämän pienen syntyvyyden kanssa on VM, joka on laskeskellut valtion budjetit erilaisen väestöennusteen mukaan ja nyt joutuu todennäköisesti rukkaamaan laskelmiaan, mikä tietenkin tarkoittaa lisää säästöjä julkiselle sektorille.

Vierailija
27/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliitikkojen turha syyttää kansaa siitä mihin mennään, he tekevät päätökset ja niiden kanssa eletään.

Hienosti ulkoistavat oman vastuun. Aloita vaikka ensin siitä, että alat rakastamaan yhtä työtöntä köyhä miestä ja teet perheen hänen kanssaan.

Miksi kuvittelet, että ne työttömät ja köyhät miehet haluaisivat alkaa koti-isäksi? Tunnetko monta tällaista tapausta, jotka vaihtaisivat oman loputtoman vapaa-aikansa ja harrastuksensa vaipanvaihtoon, pyykkäämiseen ja siivoamiseen? Mistä edes tulee tämä ajatus että nämä syrjäytyneet miehet haluaisivat olla koti-isänä kun vaimo käy töissä, itse en ole edes kuullut yhden ainoastakaan tällaisesta tapauksesta?

Vierailija
28/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ehkäpä asenteet muuttuisivat jos naiset ryhtyisivät kasvattamaan määrätietoisemmin pojistaan tuilla eläviä syrjäytyneitä sossupummeja. Omillaan pärjäävän miehen malli ei taida olla enää muodissa. Ja näinhän siis tutkimuksenkin mukaan on jo tapahtumassa.

Vierailija
29/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset alkavat heti ruikuttaa kun joku vain ehdottaakin, että miesten tilannetta pitäisi parantaa? Pienituloisten nuorten miesten määrä on lyhyessä ajassa kolminkertaistunut, ja palsta-akat itkevät kuin pikkulapset, jos joku poliitikko näkee sen ongelmana. Voi jeesus miten itsekkäitä naiset ovat. Minä, minä, minä ja minun napani.

Itsekkyyden lisäksi näkisin, että suurin ongelma on naisten jopa sairaalloinen ilo miesten syrjäytymisestä. Itse miehenä en oikein löydä näkökohtia miten voisin olla iloinen siitä,että nuori mies tai nuori nainen syrjäytyy. Naisilla näyttää Olevan sisäänrakennettuna tyytyväisyys siihen, että tiettyllä miesporukalla menee huonosti. Ilmeisesti sitä kautta naiset saavat tunnetta, että heillä itsellään menee paremmin.

Vierailija
30/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehet yrittävät välttää lapsentekoa, kun nykyään on lähes varma, että liitto päättyy eroon ja nähnyt kuinka exät vaikuttavat kavereiden elämään negatiivisesti eron jälkeenkin. 

Vierailija
31/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole tässäkään ketjussa sanonut, että syrjäytyneiden miesten tilanteen parantaminen olisi jotenkin epätoivottavaa, on vaan ihmetelty että miten se liittyy nimenomaan syntyvyyteen? Todella harva mies haluaa nykyään perustaa perhettä, koti-isäksi jäämisesta puhumattakaan. Luulenkin, että näiden miesten päällimäinen huoli ei ole perheettömyys, vaan keskittyvät elämässään ihan muihin asioihin. Mikä on tietenkin yksilötasolla hyvä asia että ihmiset tietävät mitä haluavat elämältä, mutta valtiotasolla aiheuttaa väestöennusteiden romahduksen ja siten taloudellisia ongelmia.

Vierailija
32/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehet yrittävät välttää lapsentekoa, kun nykyään on lähes varma, että liitto päättyy eroon ja nähnyt kuinka exät vaikuttavat kavereiden elämään negatiivisesti eron jälkeenkin. 

Tämä on varmasti aivan samaa, mikä joitankin naisia (kuten itseäni) estää lisääntymästä; ei luoteta siihen että se perhe pysyy kasassa ja yksinhuoltajaksi todella harva haluaa ihan tarkoituksella lähteä. Tai ei edes löydetä sitä puolisoa joka suostuisi moista harkitsemaankaan, vaikea siinä on itsekseen lisääntyä.

Vierailija
33/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole tässäkään ketjussa sanonut, että syrjäytyneiden miesten tilanteen parantaminen olisi jotenkin epätoivottavaa, on vaan ihmetelty että miten se liittyy nimenomaan syntyvyyteen? Todella harva mies haluaa nykyään perustaa perhettä, koti-isäksi jäämisesta puhumattakaan. Luulenkin, että näiden miesten päällimäinen huoli ei ole perheettömyys, vaan keskittyvät elämässään ihan muihin asioihin. Mikä on tietenkin yksilötasolla hyvä asia että ihmiset tietävät mitä haluavat elämältä, mutta valtiotasolla aiheuttaa väestöennusteiden romahduksen ja siten taloudellisia ongelmia.

Mitä ketjua sä luet? Ap jo aloitusviestissään ulisee siitä, että miesten sijaan pitäisi parantaa NAISTEN työelämää. 

Vierailija
34/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyden lisäksi näkisin, että suurin ongelma on naisten jopa sairaalloinen ilo miesten syrjäytymisestä. Itse miehenä en oikein löydä näkökohtia miten voisin olla iloinen siitä,että nuori mies tai nuori nainen syrjäytyy. Naisilla näyttää Olevan sisäänrakennettuna tyytyväisyys siihen, että tiettyllä miesporukalla menee huonosti. Ilmeisesti sitä kautta naiset saavat tunnetta, että heillä itsellään menee paremmin.

Kuka on iloinnut siitä, että miehiä syrjäytyy nuorella iällä yhä enenevässä määrin? Miten minä en ole huomannut tällaista ilmapiiriä lainkaan. Syntyvyyden ja miesten syrjäytymisen mahdollisesta kausaliteetista keskusteleminen ei tuollaista iloitsemista ole.

Vierailija
35/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ketjua sä luet? Ap jo aloitusviestissään ulisee siitä, että miesten sijaan pitäisi parantaa NAISTEN työelämää. 

Niin, jos halutaan SYNTYVYYS nousuun. Koska edelleenkään on vaikea nähdä yhteyttä alhaisen syntyvyyden ja miesten syrjäytymisen välillä, sillä kuitenkin se kaikkein alin tuloluokka (tt-tuella elävät) lisääntyy myös ihan iloisesti. Itse sanoisin, että ihmiset (miehetkään) eivät vain halua perustaa perheitä kun se koetaan niin vaivalloisena ja riskialttiina. Miehiä arveluttaa ne potentiaaliset elarit ja tapaamissotkut ja naisia taas mahdollisesti häämöttävä yksinhuoltajuus. Lopputuloksena syntyvyys laskee, mutta ei tämä ole ongelma niille yksilöille itselleen kun eivät edes halua lapsia, vaan valtion budjetille.

Vierailija
36/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kyllä nähnyt enkä kuullut kertaakaan että jonkun työttömän nuoren miehen ykköshaaveena olisi perheen perustaminen.

Vierailija
37/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos halutaan SYNTYVYYS nousuun. Koska edelleenkään on vaikea nähdä yhteyttä alhaisen syntyvyyden ja miesten syrjäytymisen välillä, sillä kuitenkin se kaikkein alin tuloluokka (tt-tuella elävät) lisääntyy myös ihan iloisesti. Itse sanoisin, että ihmiset (miehetkään) eivät vain halua perustaa perheitä kun se koetaan niin vaivalloisena ja riskialttiina. Miehiä arveluttaa ne potentiaaliset elarit ja tapaamissotkut ja naisia taas mahdollisesti häämöttävä yksinhuoltajuus. Lopputuloksena syntyvyys laskee, mutta ei tämä ole ongelma niille yksilöille itselleen kun eivät edes halua lapsia, vaan valtion budjetille.

Ei se ole vaikeaa nähdä, vaan se näkyy tilastoista suoraan. Työttömät, pienituloiset ja kouluttamattomat miehet ovat kaikkein useimmin lapsettomia. Sen sijaan nuo itse päästäsi keksimät selittelyt ovat juuri sitä, selittelyä. Naisten työllisyydellä tai koulutuksella kun ei ole samaa korrelaatiota, vaan naisista lapsettomaksi jää reilu viidennes niin matalasti koulutetuista työttämistä kuin korkeakoulutetuistakin.

Vierailija
38/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole kyllä nähnyt enkä kuullut kertaakaan että jonkun työttömän nuoren miehen ykköshaaveena olisi perheen perustaminen.

Tai vielä täsmällisemmin koti-isyys. Koska hehän jäisivät kotia ja lapsia hoitamaan kun nainen kerran käy töissä. Kannattaisi Talouselämän ja VM:n tehdä ensin jonkinlainen kysely näille miehille siitä, että haluavatko ylipäänsä tehdä lapsia tai perustaa perhettä ennen kuin leimaavat tämän ongelmaksi. Koska perheettömyyshän ei ole mikään ongelma jos sitä perhettä ei edes halua, silloin se on täysin tavoiteltu ja saavutettu olotila.

Vierailija
39/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vaikeaa nähdä, vaan se näkyy tilastoista suoraan. Työttömät, pienituloiset ja kouluttamattomat miehet ovat kaikkein useimmin lapsettomia. Sen sijaan nuo itse päästäsi keksimät selittelyt ovat juuri sitä, selittelyä. Naisten työllisyydellä tai koulutuksella kun ei ole samaa korrelaatiota, vaan naisista lapsettomaksi jää reilu viidennes niin matalasti koulutetuista työttämistä kuin korkeakoulutetuistakin.

Itse asiassa lapsettomia naisia on enemmän sekä kouluttamattomissa, että kaikkein korkeimmin koulutettujen ryhmässä. En väitäkään että naisten työllisyyden nostamisella saataisiin syntyvyys nousuun, todennäköisesti se vaan pahentaisi tilannetta. Kuitenkin on vaikea nähdä, että nämä syrjäytyneet miehet ylipäänsä haluaisivat perhettä tai koti-isyyttä yhtään sen enempää kuin lapsettomaksi jääneet naisetkaan olisivat halunneet niitä lapsia. Mistä siis se oletus kumpuaa? Toki nuorten miesten työllisyyttä tulee parantaa, mutta ihan muista syistä kuin alhaisen syntyvyyden takia.

Vierailija
40/61 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä aloituksia tulee tänne päivittäin vaikka maapallo on ihan yhtä liikarasittunut kuin se oli eilenkin................???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi