Ihmetyttää nämä "päästäisitkö miehesi" jutut
Onks joku mies tosiaan niin tossun alla että vaimo päättää mitä saa tehdä ja mihin saa mennä vai kuvitteleeko nämä naiset vaan että pystyisivät jotenkin estämään?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tuo on outoa. Että aikuinen ihminen "päästetään" jonnekin. Tai ei päästetä. Miten ylipäätään aikuista ihmistä estetään pääsemästä jonnekin? Olen itsekin naimisissa, mutta en ymmärrä tätä ajattelua ollenkaan. Aivan kuin puoliso olisi lapsi.
Samaa ihmettelen? Meillä on itsestään selvää että esim työmatkoille ja työpaikan virkistysreissuille mennään (mies lähdössä taas ke-la). Eipä ole 22 vuoteen tullut tilannetta että olisi tarvinnut kieltää. Muutaman kerran sattunut siten että molemmilla reissut samaan aikaan - silloinkaan ei ole peruttu reissuja vaan hommattu lapsille hoitaja.
Tai omille kaveriporukan reissuille. Vasta olin talvella 11 pv likkakaverin kanssa reissussa. Miehelle ei tullut edes mieleen epäillä mitään, tietää etten pystyisi pettämään kenenkään randomin yhdenyön tyypin kanssa. Mä menin sinne ottamaan aurinkoa ja lepäämään. Ihan sama vaikka olisin ollut Gambiassa.
Jos mieheni pettäisi minua jollain reissullaan se johtuisi siitä ettei saa haluamaansa kotoa. Kun saa, ei tarvitse haikailla muuta! En omista häntä vaan liittomme perustuu keskinäiselle kunnioitukselle.
Nuorta. Ei saa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää miksi jonkun mies haluaisi lähteä kavereiden kanssa seksiturismikohteeseen.
Eli voiko tästä päätellä että kaikki naiset jotka matkustaa gambiaan menee sinne seksin perässä?
apNiin, kaikille miehille on kai ihan fine että vaimo lähtee tyttöporukalla Gambiaan ja ukko jää huolehtimaan lapsista pariksi viikoksi? Kun ihan viatonta reissaamistahan se olisi
Olis ihan fine. Jos pettää niin oma häpeä. Luuletko että pystyt miestä rajoittamalla estämään ettei petä?
Kyllä se on niin että mitä tiukempi lieka, sitä varmemmin pettää. Kaikki kielletty houkuttaa:)
Kannattaa muistaa tuo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää miksi jonkun mies haluaisi lähteä kavereiden kanssa seksiturismikohteeseen.
Eli voiko tästä päätellä että kaikki naiset jotka matkustaa gambiaan menee sinne seksin perässä?
apNiin, kaikille miehille on kai ihan fine että vaimo lähtee tyttöporukalla Gambiaan ja ukko jää huolehtimaan lapsista pariksi viikoksi? Kun ihan viatonta reissaamistahan se olisi
Olis ihan fine. Jos pettää niin oma häpeä. Luuletko että pystyt miestä rajoittamalla estämään ettei petä?
Kyllä se on niin että mitä tiukempi lieka, sitä varmemmin pettää. Kaikki kielletty houkuttaa:)
Kannattaa muistaa tuo
Ihan scheissea. Juuri näiden kliseiden ja sanontojen vuoksi ihmisiä kusetetaan 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tuo on outoa. Että aikuinen ihminen "päästetään" jonnekin. Tai ei päästetä. Miten ylipäätään aikuista ihmistä estetään pääsemästä jonnekin? Olen itsekin naimisissa, mutta en ymmärrä tätä ajattelua ollenkaan. Aivan kuin puoliso olisi lapsi.
Samaa ihmettelen? Meillä on itsestään selvää että esim työmatkoille ja työpaikan virkistysreissuille mennään (mies lähdössä taas ke-la). Eipä ole 22 vuoteen tullut tilannetta että olisi tarvinnut kieltää. Muutaman kerran sattunut siten että molemmilla reissut samaan aikaan - silloinkaan ei ole peruttu reissuja vaan hommattu lapsille hoitaja.
Tai omille kaveriporukan reissuille. Vasta olin talvella 11 pv likkakaverin kanssa reissussa. Miehelle ei tullut edes mieleen epäillä mitään, tietää etten pystyisi pettämään kenenkään randomin yhdenyön tyypin kanssa. Mä menin sinne ottamaan aurinkoa ja lepäämään. Ihan sama vaikka olisin ollut Gambiassa.
Jos mieheni pettäisi minua jollain reissullaan se johtuisi siitä ettei saa haluamaansa kotoa. Kun saa, ei tarvitse haikailla muuta! En omista häntä vaan liittomme perustuu keskinäiselle kunnioitukselle.
Nuorta. Ei saa kotoa.
Nope. Mun miestä kiihottaa vanhemmat naiset:D Sellainen löytyy kotoakin
Jos joku riskiryhmä pitäisi löytyä niin huippuälykäs uraohjus vanhempi nainen. Itse olen vain älykäs keskihyvän uran tehnyt enkä enää urakiidosta niin kiinnostunut vanhempi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa tuo
Ihan scheissea. Juuri näiden kliseiden ja sanontojen vuoksi ihmisiä kusetetaan 6-0.
Tätä voit ihan kokeilla kotona:)
Tutki puhelinta, vahdi paskallakäyntiäkin, utele ketä tapasi kauppareissulla ja ehdottomasti kiellä kaikki kanssakäyminen kodin ulkopuolella, soittele päivällä töihin ja utele onko tosiaan työpaikalla.
Voin vannoa että parissa kuukaudessa mies kyllästyy ja tekee jotain mistä et pidä;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorta. Ei saa kotoa.
Jos joku riskiryhmä pitäisi löytyä niin huippuälykäs uraohjus vanhempi nainen. Itse olen vain älykäs keskihyvän uran tehnyt enkä enää urakiidosta niin kiinnostunut vanhempi nainen.
Kuulostat hyvältä. Mikäli miehesi kuitenkin tekee oharit jonkun lapsinaisen kanssa, olen kiinnostunut sinusta.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorta. Ei saa kotoa.
Täsmälleen sama täälläkin. Kyllä meillä aikuiset päättää omista menoistaan ja vastaa seurauksista. Tietysti kunnioitetaan toista. Jos mun mies haluaisi lähteä liian usein omille menoilleen eikä piittaisi musta niin mäkin lähtisin sitten kokonaan eri osoitteeseen.
Mun mies käy Thaimaassa. Ne menee sinne sukeltaa,on kyllä käynyt muuallakin päin maailmaa, mutta myös tuolla pahamaineissa seksimekassa.
En ole kieltänyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan esimerkkinä tuo toisen ketjun Thaimaa, niin onhan siellä melko hulppeat sukellusmahdollisuudetkin. Noin esimerkkinä. Toki se on maineeltaan ihan toisenlainen paikka. Toisaalta on vaikea nimetä paikaa, jota ei voisi pitää seksiturismikohteena.
Avaus on provosoiva ja esittää asian ikään kuin se olisi aina niin päin, että mies on se, joka haluaisi mennä ja nainen estää. Yhtä lailla naisella voi olla menoja, jopa enemmän kuin miehellä.
Mutta itse asia on yksinkertainen, koska kahden täysi-ikäisen suhteessa, jossa kumpikaan ei ole holhouksen alainen, ei kyse ole päästämisestä. Keskusteleminen ja sopiminen sen sijaan on suotavaa. Itse jo toiseen ketjuun vastasin, että jos mieheni haluaisi Thaimaahan talvilomallaan, niin kyllä me keskustelisimme siitä, mitä se tarkoittaa mahdollisen yhteisen talviloman osalta. Ihmettelisin myös hänen kohdevalintaansa, koska hän on jo nuorempana kierrellyt Indonesiassa eikä omien puheidensa mukaan koe mitään mielenkiintoa Kaakkois-Aasiaa kohtaan. Hän ei myöskään harrasta sukellusta. Mutta en minä häntä päästäisi, koska hän ei tarvitsisi minun päästämistäni. Hänellä on ihan itsellään oma passinsa jossain, missä sitä säilyttääkin, ja luottokorttinsa jolla ostaa lennot. Ja sama toisinpäin: en minäkään kysy häneltä saanko lähteä jonnekin vaan kerron, mitä olen suunnittelemassa ja sitten keskustellaan miten se sopii yhteisiin suunnitelmiin.
No jo olisi aikoihin eletty, mikäli mieheni haluaisi lähteä thaimaahan :D :D
Meillä on niin vähän yhteistä aikaa(tai arvostamme toistemme kanssa vietettyä aikaa yli kaiken muun) että rahaavievät lomamatkailut hoidamme ihan kahdestaan. Mökkireissuilla tai urheilutapahtumissa/kauempana asuvan kaverin luona käydää sitten erikseenkin. En olisi miehen kanssa jonka pettämisiä minun pitäisi ajatella edes yhdellä aivosolulla, ja jos en pystyisi luottamaan yhteenkään mieheen, niin minussa olisi vika, ja olisin ilman parisuhdetta mieluummin kuin kiusaisin itseäni pettämisen ajattelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, meillä kyllä on sellainen suhde että jos toinen on aivan täysin jotain asiaa vastaan niin ei sitä sitten tehdä. Mutta ei kyllä mistään pikkuasioista ole kysymys, toimii kun kumpikin on täyspäisiä. Pakko ottaa toistakin huomioon kun jakaa elämän ja talouden.
Yhdessä sopiminen on hieman eri asia kuin toisen "päästäminen". Tasa-arvoisessa suhteessa sovitaan asioista, tossun alla olevia tai huollettavia käskytetään.
Tästä on tapeltu ennenkin palstalla. Toisille tuo "luvan kysyminen" on puhekielessä just sitä toisten "sopimista". Kun aika harva työssäkäyvä perheellinen voi noin vain häipyä viikoksi ulkomaille ilman että puhuu asiasta etukäteen puolisolle. Oli sitten mies tahi nainen.
Miksi matkakohteesta pitäisi sopia puolison kanssa? Ymmärrän että ajankohdasta ja mahdollisesti kustannuksista pitää sopia, mutta miksi matkakohde on merkityksellinen? Mitä merkitystä sillä on, onko puoliso viikon Levillä, Thaimaassa tai kenties Amsterdamissa?
Eihän tässä nyt matkakohteesta ollutkaan puhe. Vaan siitä että 'kysyntäänkö lupa" vai otetaanko vaan passi ja ajetaan lentokentälle.
Kaikkien näiden ketjujen otsikot ovat tyyliin: "päästäisitkö miehesi...". Tottakai asiasta tulee keskustella normaalissa parisuhteessa. Eli puolin tai toisin ei ole soveliasta vain ilmoitusluotoisesti kertoa, että on lähdössä paikkaan X viikoksi kaveriporukalla. Asiasta keskustellaan, ja jos ei ole aikataulullisesti mitään kriittiistä, niin toki toinen voi lähteä reissuun. Mutta se ei ole kummankaan puolison asia "päästää" tai olla päästämättä toista lähtemään.
Ihan niin kuin kaikki miehet menis Thaimaahan panemaan huoria. Vain katkerat, elämästä vierostuneet AV-mammat luulee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorta. Ei saa kotoa.
Kuulostat hyvältä. Mikäli miehesi kuitenkin tekee oharit jonkun lapsinaisen kanssa, olen kiinnostunut sinusta.
N44
Kiitos kommentistasi. Itseasiassa sivusuhde naisen kanssa on sallittujen listalla;D
ed
Missä olet nähnyt näitä "päästäsitkö miehesi"- juttuja? Minä en ole nähnyt enkä myöskään kuullut laajassa tuttavapiirissäni.
Vierailija kirjoitti:
No jo olisi aikoihin eletty, mikäli mieheni haluaisi lähteä thaimaahan :D :D
Meillä on niin vähän yhteistä aikaa(tai arvostamme toistemme kanssa vietettyä aikaa yli kaiken muun) että rahaavievät lomamatkailut hoidamme ihan kahdestaan. Mökkireissuilla tai urheilutapahtumissa/kauempana asuvan kaverin luona käydää sitten erikseenkin. En olisi miehen kanssa jonka pettämisiä minun pitäisi ajatella edes yhdellä aivosolulla, ja jos en pystyisi luottamaan yhteenkään mieheen, niin minussa olisi vika, ja olisin ilman parisuhdetta mieluummin kuin kiusaisin itseäni pettämisen ajattelulla.
En voi sille mitään, mutta niskakarvani nousevat aina pystyyn kun nainen (tai mies) kirjoittaa parisuhteestaan me-muodossa ja antaa ymmärtää, että hän tietää mitä puoliso haluaa ja arvostaa. Tuonkin olisi voinut kirjoittaa, että "Meillä on niin vähän yhteistä aikaa (ja arvostan itse mieheni kanssa vietettyä aikaa yli kaiken muun ja niin vaikuttaisi hänkin arvostavan minun kanssani vietettävää aikaa)..." En itse voisi kuvitella kirjoittavani, mitä mieheni arvostaa tai haluaa, koska parisuhteestamme huolimatta olemme kaksi erillistä yksilöä. Sen sijaan voin kirjoittaa siitä, millaisia valintoja mies on tehnyt ja mitä käytöksellään osoittanut tähän saakka.
Viimeksi eilen kerroin työpaikalla että suunnittelen Aasiaan reissua kaverini kanssa. Heti ensimmäinen kommenttini miespuolisilta työkavereilta oli, mitäpä luulet että vaimosi sanoo ku kerrot hänelle suunnitelmastasi? Totesin vain että puoliso sano eilen että vitsi miten hienoa, ehdottomasti lähdet. Sen jälkeen miehet yks toisensa jälkeen totes että ei onnistuis meillä. Olen tehnyt monta reissua mies porukalla mm. Thaimaaseen. Voin sanoa että yksikään varattu kaverini ei ole pelannut minkään sortin peliä siellä. Intressit on ollut säässä ja harrastuksissa. Eikö parisuhteen tarkoitus ole olla positiivinen lisä molempien elämään eikä este? Naurattaa että 40 vuotta yhdessä olleet 65v ovat vielä niin mustasukkaisia ja omistushaluisia että vahtivat toista päivästä toiseen. Itse oon alta 40. Me matkustellaan yhdessä ja erikseen. Kaikkia ei tarvi tehdä yhdessä vaikka paljon tehdäänkin. Rakkaus ei rajoita toisen elämää. Ja miksi haluaa ilman puolisoa? Mm. siksi että kumpikin ei välttämättä harrasta samoja lajeja. Siksi että toisen elämäntilanne ei mahdollista reissua juuri silloin. Meilläkin on lapsia. Ne otetaan aina huomioon. En ihmettele ero tilastoja kun edes omaan puolisoon ei luoteta. Toista ei voi omistaa, mutta rakastaa voi.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko Thaimaata? Mä olen itse ollut siellä kaveriporukan kanssa sukellusreissulla, en tosin missään Phuketissa. En näe, miksei poikaystäväni voisi tehdä vastaavaa reissua. Luotan häneen, enkä usko pettämisen olevan olosuhteista tai vahtimisesta kiinni.
T. N29