Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutosehdotuksia rippijuhlatarjottaviin

Vierailija
09.04.2018 |

Makeiksi tulee kaksi juustokakkua, täytekakku, sacherkakku tai muu suolainen, hedelmiä ja raakasuklaata. Makeita on tarkoituksella paljon, koska haluan kokeilla useita kakkuja. Suolaiseksi lohikeittoa + rieska, saaristolaisleipä ja karjalanpiirakat + leikkeleet, juustot, voi jne. Lisäksi tavallinen salaatti ja ehkä minimozzarellapohjainen toiseksi. Kasvissyöjiä ei ole, kakut teen gluteenittomana. Haluaisin kerrankin kokeilla "oikeaa" ruokaa suolaisten tarjottavien sijaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset mielellään tarjoavat makeaa ja naiset niistä näyttävät pitävänkin. Sen sijaan enemmistö meistä miehistä syö mielummin jotain suolaista. Todettu on useissa illanistujaisissa ja muissa juhlissa.

Tämän vuoksi kahvipöydässäkin voisi olla jotain suolaista, vaikka niitä karjalanpiirakoita. Meidän suvun juhlissa ne ainakin maistuu aina :)

Jos juhlien aikaan on saatavilla hyviä tuoreita mansikoita (eikä niitä tule leivonnaisiin), niitä voisi laittaa tarjolle hedelmien rinnalle.

Vierailija
22/27 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tyytyväinen altistaessasi lapsesi uskonnolliselle manipulaatiolle?

Lapsi halusi mennä rippikouluun, vaikka ei Jeesus-juttuihin omien sanojensa mukaan uskokaan. Tärkeä, sosiaalinen tapahtuma tuon ikäiselle. Lisäksi tietenkin toivoo rippirahaa :D 

Mun mielestä juhlissa on hyvä ottaa huomioon mahdollisimman paljon erilaisia ruokavalioita. Mutta mun mielestä juhla ei ole se paikka, jossa kaikki tehdään keveimmän ja terveellisemmän mukaan. Mansikkakakku tulee olemaan rahkapohjainen ja hedelmiä on tarjolla, mutta muuten mennään raskaammalla linjalla. Diettailijat voivat ottaa sitten pienemmän palan tai vaan salaattia ja hedelmiä. Diabeetikkoja on minun lisäksi anoppi ja mekin syödään ihan perustarjottavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa tarjoilut ja ihana idea tuo kakkubuffet, minä ainakin mielelläni maistelisin erilaisia kakkuja.

Vierailija
24/27 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset mielellään tarjoavat makeaa ja naiset niistä näyttävät pitävänkin. Sen sijaan enemmistö meistä miehistä syö mielummin jotain suolaista. Todettu on useissa illanistujaisissa ja muissa juhlissa.

Tämän vuoksi kahvipöydässäkin voisi olla jotain suolaista, vaikka niitä karjalanpiirakoita. Meidän suvun juhlissa ne ainakin maistuu aina :)

Jos juhlien aikaan on saatavilla hyviä tuoreita mansikoita (eikä niitä tule leivonnaisiin), niitä voisi laittaa tarjolle hedelmien rinnalle.

Joo, siksi noita leipiä on useampaa sorttia tarjolla. Itse teen rieskat ja saaristolaisleivän ja karjalanpiirakat kaupasta. Ajattelin tehdä mansikkatäytekakun, mietin kyllä britakakkuakin, mutta kai se peruskermakakkukin pitää olla? Ja ajattelinkin, että laittaisin siltikin myös mansikoita tarjolle. Oisko teillä hyviä ehdotuksia mitä hedelmiä laittaisin? Itse mietin ainakin vesimelonia, ehkä myös hunajamelonia ja mansikoita. Muuten lyö vähän tyhjää, että mitkä olisi helppoja syödä eivätkä sottaa?

Vierailija
25/27 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihtaisin toisen juustokakun raakakakkuun. Kerran olen sellaista maistanut ja hyvää oli, lapsenikin halusi sitä oikein lisää vaikkei niin herkkujen perään olekaan. Olisi yksi erilainen kakku buffettiin.

Kahvipöytään myös jotain suolaista pientä, kuten moni muukin on jo sanonut. Suolaisia muffinseja vaikka jos ei nyt tee mieli piirakkaa väsätä.

Vierailija
26/27 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mozzarella riitelee rieskojen ja lohikeiton kanssa. Muuttaisin sen esim. mustaleimaksi tai leipäjuustoksi, joista myös tulee hyvä salaatti. Kaksi eri salaattia on kyllä turhaa. Toivottavasti karjalanpiirakoiden kanssa on kunnon munavoi.

Vierailija
27/27 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta mozzarella riitelee rieskojen ja lohikeiton kanssa. Muuttaisin sen esim. mustaleimaksi tai leipäjuustoksi, joista myös tulee hyvä salaatti. Kaksi eri salaattia on kyllä turhaa. Toivottavasti karjalanpiirakoiden kanssa on kunnon munavoi.

Tää oli muuten hyvä idea! Meidän suvussa on perinteisesti totuttu näkemään leipäjuusto makeiden pöydässä, mutta sehän sopii hyvin salaattiinkin :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi