Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako terapia tällaiseen

Vierailija
09.04.2018 |

Pelkään sosiaalisia tilanteita kamalasti ja minusta on tullut käytännössä erakko. Esim. Kaupassa käyminen saattaa olla erittäin vaikeaa kun siinä kassajonossa alkaa hirvittää ja alan tärisemään ja hikoiluttaa ja pelkään että ääni murtuu jos pitää sanoa jotain. Olen ollut jopa nälässä siitä syystä että en uskaltautunut kauppaan eli itsetuntoni on ihan nolla. Naisista puhumattakaan! En uskalla edes katsoa sinne päin saati sitten lähestyä jotakuta. Terapiaa olen miettinyt mutta auttaako se oikeasti mitään. Mitä sielä tehdään tai mistä sielä puhutaan? Onks kellään kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Nolaat itsesi? Mitä sitten?

Televisio on täynnä ihmisiä jotka nolaa itseään työkseen koko kansan edessä.

Ei siihen kuole, eikä sillä ole mitään väliä. Et ole niin tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin kiinnosta

Vierailija
4/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen ongelma, et siis ole ensimmäinen joka tulee hakemaan apua samaan asiaan. Terapiassa on keinot auttaa tuossa tilanteessa. Kuulostat ihan oppikirjaesimerkiltä, joten ongelman pitäisi hoitua kyllä. Etenkin, kun itse haluat muuttaa tilannetta. Mene kokeilemaan, et mitään menetäkään.

Vierailija
5/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Nolaat itsesi? Mitä sitten?

Televisio on täynnä ihmisiä jotka nolaa itseään työkseen koko kansan edessä.

Ei siihen kuole, eikä sillä ole mitään väliä. Et ole niin tärkeä.

Toi on totta kyllä mutta ei sitä osaa noin ajatella siinä tilanteessa. Menen jotenkin paniikkiin siinä ja haluaisin siitä eroon

ap

Vierailija
6/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen ongelma, et siis ole ensimmäinen joka tulee hakemaan apua samaan asiaan. Terapiassa on keinot auttaa tuossa tilanteessa. Kuulostat ihan oppikirjaesimerkiltä, joten ongelman pitäisi hoitua kyllä. Etenkin, kun itse haluat muuttaa tilannetta. Mene kokeilemaan, et mitään menetäkään.

Täytyy mennä kokeilemaan. Onko kellään kokemuksia että mitä sielä tehdään? Yritetäänkö sielä etsiä syytä tähän vai mitä?

Vierailija
7/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sellainen terapeutti, jonka kanssa on hyvä keskusteluyhteys. Kognitiivinen psykoterapia keskittyy nykyhetkeen eikä rämmi liiaksi menneessä.

Vierailija
8/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan terapian keinoin on mahdollista päästä juuri tuon tyyppisistä ongelmista. Terapiassa voidaan keskustella asioista ja pohtia keinoja hallita nuo tilanteet. Terapeuteilla on hyvin monenlaisia menetelmiä auttaa asiakkaansa eroon ongelmistaan. Uskoisin että terapia auttaisi sinuakin, auttoi ainakin minua!

Vierailija
9/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykodynaamisessa psykoterapiassa etsitään syitä. Kognitiivinen on semmoista koirakoulua. Tsemppiä, Ap:lle! :)

Vierailija
10/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita päätöksiä ikinä, että menin terapiaan. Parempi myöhään kuin ei koskaan.

Vierailija
11/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan terapian keinoin on mahdollista päästä juuri tuon tyyppisistä ongelmista. Terapiassa voidaan keskustella asioista ja pohtia keinoja hallita nuo tilanteet. Terapeuteilla on hyvin monenlaisia menetelmiä auttaa asiakkaansa eroon ongelmistaan. Uskoisin että terapia auttaisi sinuakin, auttoi ainakin minua!

Oletko ns. Parantunut kokonaan vai onko vielä mitään pelkotiloja? Kuinka monen käynti kerran jälkeen alkoi helpottaa ja käytkö edelleen?

Ap

Vierailija
12/13 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykodynaamisessa psykoterapiassa etsitään syitä. Kognitiivinen on semmoista koirakoulua. Tsemppiä, Ap:lle! :)

Kiitos! Sitäkin olen miettinyt että mitä se auttaa sitten siihen itse ongelmaan vaikka ne syyt tietää

Vierailija
13/13 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ns. Parantunut kokonaan vai onko vielä mitään pelkotiloja? Kuinka monen käynti kerran jälkeen alkoi helpottaa ja käytkö edelleen?

Ap

Terapia on just oikea paikka. Vaihtoehtoja on monia. Terapia harvoin on suora reitti pisteestä a pisteeseen b, vaan pikkuhiljaa tiedostat yhä enemmän itsestäsi ja " saat elämäsi takaisin itsellesi". Noiden pelkojen syyt voi olla tosi syvällä, siinä miten sua on kohdeltu. Ja kehon reaktio usein on kaukana mustään tahdonvoimalla estettävästä toiminnasta. Onnea matkaan, todellakin kannattaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan