Nuoret miehet ja naiset saavat lapsia ennätysvähän – Petteri Orpo huolestui: ”Eiväthän he edes kohtaa”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005635268.html
"Valtiovarainministeri Orpon huoli johtuu siitä, että suomalaiset nuoret miehet ja nuoret naiset eivät enää kohtaa toisiaan, mikä näkyy syntyvyystilastoissa lapsikatona. He eivät kohtaa, koska heidän maailmansa eriytyvät: yhä useampi nuori mies syrjäytyy, yhä useampi nuori nainen menestyy ja katoaa nuorten miesten silmistä yliopistoon."
"Heidän maailmansa eriytyvät: ”Naiset ovat yliopistossa, ja miehet muualla, eiväthän he edes kohtaa”."
Kommentit (6)
Hölynpölyä. Yliopistot ovat jo vuosikymmeniä olleet naisvaltaisia paitsi professorien ja muiden kärkivirkojen osalta.
Nuorten syrjäytyminen on asia erikseen, johon tulee puuttua. Mutta moni jättää vauvat hankkimatta, kun työelämä on epävarmaa ja raakaa ja naisille tarjotaan tutkinnoista huolimatta vain pätkää. Eivät naiset haaveile kotiäitiydestä vaan työn ja perheen yhdistämisestä.
Onko Petterin edustama Kokoomus todellakin huolissaan siitä, jos syrjäytynyt väestönosa ei lisäänny? Muistaakseni jokunen vuosi sitten joku kokoomuslainen huusi, kuinka lapsilisät tukevat heikomman aineksen lisääntymistä.
Kokoomushan itse ajaa sellaista politiikkaa, joka mahdollistaisi lisääntymisen vain varakkaille ihmisille.
Ei minulla ole yliopistomaailmassa tullut ollenkaan sellainen kuva, että sinkkuus olisi isompi ongelma. Sensijaan monet ovat yleisesti ahdistuneita Suomen ja maapallon tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole yliopistomaailmassa tullut ollenkaan sellainen kuva, että sinkkuus olisi isompi ongelma. Sensijaan monet ovat yleisesti ahdistuneita Suomen ja maapallon tulevaisuudesta.
Et tainnut opiskella teknillisessä yliopistossa
Tämä on kokoomuspolitiikan lopputulos, kaikki eriytyy toisistaan.