Vietätkö koskaan koko päivän sängyssä maaten?
Lauantaina vietin koko päivän sängyssä. Heräsin kymmenen aikaan, aloitin Netflix-maratonin. Nousin ylös vain vessaan, tekemään välipalaa ja muuten pysyin pehkuissa. Verhot sentään avasin.
Mainitsin tästä kaverilleni ja hän oli aivan järkyttynyt. Olen kuulemma vakavasti masentunut tai muuten mielenterveyspotilas, koska tällainen ei ole normaalia. Olen toki ollut viime aikoina alakuloinen, mutta myös lapsesta matalaenergiainen ihminen. En voisi kuvitellakaan nousevani viikonloppuna kahdeksalta ja lähteväni vaikkapa 20km pyörälenkille. Minulla ei myöskään juurikaan ole kavereita ja perhe asuu tuhansien kilometrien päässä.
Onko siis koko päivän lepääminen "normaalia" vai oire jostakin muusta... alkavasta masennuksesta kenties?
Kommentit (47)
Tuo olisi kamalaa. Parasta vapaapäivissä just on kun pääsee heti aamusta tekemään kaikkea kivaa. Olen koko päivän sängyssä vain todella sairaana. Masentuisin sängyssä makaamisesta.
En. Selkä kipeytyy kun ikää tulee. Muuten varmasti voisin tehdä tuota joskus.
Vain yli 39 asteen kuumeessa olen päivän tai pari maannut sängyssä 64v aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vietä, mulla on lapsia! Mutta en kyllä jaksaisi viettää muutenkaan, ei vaan kiinnosta. En mä nyt sulle mitään diagnoosia kuitenkaan ala keksiä.
Miten ne lapset asiaan liittyy?
Ai niin, sun täytyy tietysti leikkiä niiden kanssa, niin kuin jokaisen lastaan kunnioittavan vanhemman täytyy.
Sulla ei taida olla lapsia.
En. Siirryn kyllä sohvalle katsomaan telkkaria tai tietokonetta. Kun asuin työpaikkakunnalla niin että ei ollut telkkaria, mulla oli tietokone sängyn vieressä, niin silloin ei tarvinnut nousta sängystä kuin vessaan ja keittiöön käymään pikaisesti. Mutta en siellä ylleensä kyllä ollut kuin työpäivinä, mutta kerran sairastin viikon siellä niin etten pariin päivään edes pukenut vaatteita päälleni.
Kotona ollessa haluaisin miehen kanssa makoilla koko päivän sängyssä mutta mies sanoo sitten että tulee selkä kipeäksi, ja että on pakko nousta syömään jne. Pitäisi mennä hotelliin ja tilata ruuat huoneeseen niin voisi toteuttaa sen haaveen.
Vietän noin yhden päivän viikossa sägyssä ja kotivaatteissa lepäillen. Olisi kiva löytää mies, jonka kainalossa voisi katsoa sarjoja ja pötkötellä.
Tämä