Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietätkö koskaan koko päivän sängyssä maaten?

Vierailija
09.04.2018 |

Lauantaina vietin koko päivän sängyssä. Heräsin kymmenen aikaan, aloitin Netflix-maratonin. Nousin ylös vain vessaan, tekemään välipalaa ja muuten pysyin pehkuissa. Verhot sentään avasin.

Mainitsin tästä kaverilleni ja hän oli aivan järkyttynyt. Olen kuulemma vakavasti masentunut tai muuten mielenterveyspotilas, koska tällainen ei ole normaalia. Olen toki ollut viime aikoina alakuloinen, mutta myös lapsesta matalaenergiainen ihminen. En voisi kuvitellakaan nousevani viikonloppuna kahdeksalta ja lähteväni vaikkapa 20km pyörälenkille. Minulla ei myöskään juurikaan ole kavereita ja perhe asuu tuhansien kilometrien päässä.

Onko siis koko päivän lepääminen "normaalia" vai oire jostakin muusta... alkavasta masennuksesta kenties?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä, mulla on lapsia! Mutta en kyllä jaksaisi viettää muutenkaan, ei vaan kiinnosta. En mä nyt sulle mitään diagnoosia kuitenkaan ala keksiä.

Vierailija
2/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty, tulee selkä kipeäksi. Mutta muuten voin kyllä löysäillä ja kulkea kalsareissa koko päivän, mikäs sen hauskempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyssä en sillä pitkällään ollessa tulee vaan kamala väsymys. Sohvalla saatan viettää päivän katsoen sarjoja ja leffoja tai pelaten jos nyt sattuu siltä tuntumaan. Laiskat päivät aina sillon tällöin on ihan parhaita.

Vierailija
4/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä, paitsi sairaana. Saahan sitä toki lapseton aikuinen tehdä mitä haluaa.

Vierailija
5/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sängyssä, assosioin sen niin vahvasti vain yöllisiin toimintoihin, mutta sohvalla kyllä. 

Vierailija
6/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä, tulisi aika pitkäksi enkä jaksa maata koko päivää. Voin olla kyllä kotona koko päivän lähtemättä ulos, mutta puen kyllä vaatteet päälle ja nousen ylös sängystä ja puuhailen jotain. Hyvin harvoin olen tosin sisällä koko päivän.

Vierailija
7/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Sairaana ehkä, mutta hyvin harvoin sitä niin sairaskaan on ettei yhtään mitään jaksaisi koko päivänä. Onneksi.

Vierailija
8/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan krapulassa. Muutoin on pakko päästä liikkumaan.

Vierailija
9/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina. Toki diagnoosina keskivaikea masennus ja nyt taas hankalampi jakso. Esim viime vkl makasin vain sängyssä, en poistunut kotoa minnekkään. Joko katson jotain sarjaa tai sitten vaan makaan silmät kiinni ja toivon että nukahtaisin (mikä ei ole mahdollista ilman unilääkettä), toki joskus lääkitsen itseäni unilääkkeillä myös päivisinkin. Viikot olen töissä klo 15 asti ja sen jälkeen tulen kotiin ja makaan vain sängyssä. Sosiaalista elämää ei ole ollut vuosiin joten tää on mun normaali elämää.

Vierailija
10/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyyn en tykkää jäädä, tulis hiki tai muuten vaan nuhjunen olo, mutta rennot kotivaatteet päällä sohvalla menis suurin osa vapaapäivästä oikein mukavasti Netflixin ja herkkujen parissa.

Vierailija
11/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen siitä mutta en ole koskaan kokeillut. Sairaana tietty jos on ollut 39 kuumetta.

n58v

Vierailija
12/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina. Toki diagnoosina keskivaikea masennus ja nyt taas hankalampi jakso. Esim viime vkl makasin vain sängyssä, en poistunut kotoa minnekkään. Joko katson jotain sarjaa tai sitten vaan makaan silmät kiinni ja toivon että nukahtaisin (mikä ei ole mahdollista ilman unilääkettä), toki joskus lääkitsen itseäni unilääkkeillä myös päivisinkin. Viikot olen töissä klo 15 asti ja sen jälkeen tulen kotiin ja makaan vain sängyssä. Sosiaalista elämää ei ole ollut vuosiin joten tää on mun normaali elämää.

Mä saatan myös olla koko vklopun sisällä. En kuitenkaan koe oloani varsinaisesti masentuneeksi enkä varsinkaan ole lääkärille tms asiasta maininnut. Ap

Vierailija
13/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen siitä mutta en ole koskaan kokeillut. Sairaana tietty jos on ollut 39 kuumetta.

n58v

Mikä estää kokeilemasta? Ap

Vierailija
14/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty tuohon sairaanakaan.

Vierailija
15/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sänkyyn en tykkää jäädä, tulis hiki tai muuten vaan nuhjunen olo, mutta rennot kotivaatteet päällä sohvalla menis suurin osa vapaapäivästä oikein mukavasti Netflixin ja herkkujen parissa.

Mulla ei ole sohvaa joten sänky on ainoa laiskottelupaikka. Mutta nyt lauantaina ei ollut edes herkkuja. Söin vain vähän leipää.

Vierailija
16/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään viimeistään klo 8.00 ja eikun ylös puuhailemaan jotain, n.24.00 palaan takaisin sängyn hellään huomaan...

Vierailija
17/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty tuohon sairaanakaan.

Miksi? Ap

Vierailija
18/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n58v

Mikä estää kokeilemasta? Ap

Olen suorittajatyyppi jopa masentuneenakin. Duracell joka ei hyväksy "laiskottelua". Mulla on aina liikaa tekemistä ja tulisi vaan huono omatunto

Vierailija
19/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen masentuneena joskus ollut viikkojakin sängyssä, noussut kuselle ja syönyt ehkä proteiinipatukan päivässä.

Nykyään en jaksa olla sängyssä, masentaa se makaaminen 

Vierailija
20/47 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty, tulee selkä kipeäksi. Mutta muuten voin kyllä löysäillä ja kulkea kalsareissa koko päivän, mikäs sen hauskempaa.

Kyllä mullakin itse asiassa selkää särkee. Ei vielä yhdestä päivästä mutta useammasta kyllä. Ap