Mitähän tässä tekisi kun ei 40v enää työllisty.
Pitäisi keksiä lopuksi elämää jotain tekemistä. Voisi tietysti opiskella jotain aikansa kuluksi, vaikka ei sekään työllistä...
Kommentit (58)
Perusta yritys toiminimellä ja teet kaikenlaisia hommia lsidast laitaan, siivous, rakennussputyöt, nurmenleikkuut, lumityöt, yms mitä keksit
Aloittaminen vastii pienen aloitudmaksi ota yhteys TE Ensimetriin ja hae ohjeet
Vierailija kirjoitti:
Työllistyy mutta pitää vaan nousta taas tyvestä puuhun palkkatason suhteen. 40 vuotiaalla voi olla työkokemusta 20v ja viimeinen tuntipalkka 17€ niin nyt ei sitten nappaa aloittaa uudessa paikassa 12€ tuntiliksalla! Harvassa työpaikassa uusi työntekijä pääsee parhaaseen hommaan ja saa maksimi palkkaluokat.
Tämä! Jos olet ollut työttömänä 6 kk tai enemmän sen pitää näkyä palkkapyynnössä. Samaa palkkaa voi pyytää vain työpaikasta seuraavaan siirryttäessä. Ihan turha selitellä työmatkoja tai bensakuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Itse olen nelikymppinen enkä voisi parempaa ikää työnhaun kannalta keksiä. En ymmärrä tätä aloitusta lainkaan. Onko siis jollain todellakin ollut jo nelikymppisenä iän puolesta vaikea työllistyä?!? Nykyinen neljäkymmentä on entinen kolmekymmentä. Nykyään ihmiset elävät pitempään ja työuratkin pitenevät koko ajan. Eläkkeelle jäädään myöhemmin kuin ennen. Siksi tämä aloitus kuulostaa minusta epärealistiselta.
Missäköhän kuplassa sinäkin asut?
en ole edellinen mutta olen vaihtanut lennosta työpaikkaa 46v:nä, 48v:nä ja 52v:n, aina parempaan. Nyt olen 58v ja voisin taas vaihtaa.
Siellähän se avainsana oli jo mainittuna, jos et itse huomannut eli LENNOSTA. Jo kolmen kuukauden työttömyys heikentää työnsaantimahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Usko siihen että saat töitä. Mä olen jotenkin hullusti päässyt kaikkeen mihin olen halunnut. Luulen että asenne ratkaisee. Työhaastattelun näen tapaamisena, jossa tutustun ensikertaa tulevaan pomoon tai työkavereihin. Näe itsesi perillä, muut ei vaan tiedä sitä vielä :) Ylimielinen ei saa olla, mutta kaikki omat henkiset esteet pitää olla raivattuna tieltä.
Näin minäkin ajattelen. Olen kuitenkin kolme vuotta työttömänä ollut 42-v. YTT. Hakemuksia lähtee muutama viikossa.
Hakemuksia lähtee muutama viikossa kuulostaa sellaiselta hommalta mitä tehdään toisella kädellä puolihuolimattomasti.
Jokainen hakemus pitää tehdä juuri haettavaa paikkaa silmälläpitäen. Hakemuksessa painotetaan ja nostetaan esiin ne asiat, joita avoimessa työpaikassa haetaan.
Myös CV pohjia pitää olla pari-kolme erilaista. CV voi olla ( tuotteen) myyjä näkökulmasta tehty tai esimiesrooliin räätälöity tai asiantuntijarooliin kohdistettu. Oikea CV valitaan sen perusteella mitä paikkaa haetaan ja sitä ehkä hiotaan vielä hieman enemmän haettavan työn suuntaan. Oletko tehnyt näin?
Vierailija kirjoitti:
Kohta vuoden olen töitä hakenut, enkä pääse edes haastatteluun.
Vuoden? Vain? Minä hain 3,5v ennen kuin nappasi ja olen 50v nyt :) Yhdessä haastattelussa pääsin sinä aikana käymään ja sekin piti sössiä ettei joudu töihin. Ei henkilökemiat oikein sopineet yksiin. Hyvä niin sillä nyt olen toivetyössäni.
Voisi harkita menevänsä Marokkoon vaihtotyöttömäksi, sieltähän on otettu meille pakolaiseksi nuoria miehiä työttömyyden takia.
Siis miksi joku jättäisi palkkaamatta 40 vuotiaan? Voisiko joku avata tätä?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi keksiä lopuksi elämää jotain tekemistä. Voisi tietysti opiskella jotain aikansa kuluksi, vaikka ei sekään työllistä...
Parhaassa työiässä vasta olet.
Vika voi olla myös siinä, että hakee liian vaatimattomia töitä omalla kokemuksellaan. Sellaisia, joihin otetaan nuorempia vähemmällä kokemuksella.
Nelikymppisethän on loistavaa ikäryhmää, lapset tehty ja vanhempainvapaat pidetty. Työkokemusta ja koulutusta, rentoutta, itsevarmuutta ja oppimiskykyä löytyy.
Ei muuten kannata laittaa ikää työhakemukseen, jos sen vain voi välttää. Itse ainakin huomasin, että sillä tavalla pääsee helpommin haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten kannata laittaa ikää työhakemukseen, jos sen vain voi välttää. Itse ainakin huomasin, että sillä tavalla pääsee helpommin haastatteluun.
Kyllä syntymävuosi katsotaan aina.
Rupea opiskelemaan koodaajaksi. Varma työllistyminen:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/koodaripula-on-halyttavan-suuri/pxDi…
Koodaripula on hälyttävän suuri. Ohjelmistoalalla olisi töitä 7000–9000 uudelle tekijälle. Lisäksi koodareita ja digiosaajia kaivataan kaikilla perinteisilläkin toimialoilla.
Valmistuin ammattiini juuri kun alkoi 90-luvun lama. Siinä sitten hankin lisää koulutusta työttämänä ollessani ja muutaman vuoden päästä sainkin määräaikaisia työsopimuksia mutta eipä sitten muuta. Väliin töissä väliin muutaman kuukauden työttömänä. Sitten loppui määräaikaisetkin työt. Siinä sitten meni mielenterveys ja nyt on ihan sama mikä on oma työtilanteeni. Nautin vaan olostani, teidän ansiostanne. Kiitos.
En mä edes ilmoita ikääni hakemuksessa, se on tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
En mä edes ilmoita ikääni hakemuksessa, se on tarpeetonta.
Ei sitä voi olla laittamatt kun lomakkeet ei päästä eteenpäin jos jättää täyttämättä.
en ole edellinen mutta olen vaihtanut lennosta työpaikkaa 46v:nä, 48v:nä ja 52v:n, aina parempaan. Nyt olen 58v ja voisin taas vaihtaa.