Tulenko joutumaan ongelmiin, jos katkaisen välit kaveriin ja hän tappaa itsensä?
Itseäni en siitä ainakaan syyttäisi. Ei itsemurhalla uhkailu ole hyvä keino ylläpitää kaveruutta.
Kommentit (12)
Aikuinen on vastuussa omista päätöksistään. Ketään muuta ei voi vastuuseen panna.
Onhan sitten moraalinen ja eettinen puoli jota voi miettiä ja pohtia loputtomiin, mutta minkäänlaista rikosta et tee jos toinen tappaa itsensä välien katkaisun takia.
Kyllä jokainen tekee omat ratkaisunsa myös itsemurhan osalta.
Tuollainen uhkailu on kyllä pahemman luokan henkistä väkivaltaa ja tiedän, kuinka pahan olon sillä toiselle saa. Exäni uhkaili aina tappavansa itsensä, kun asiat eivät menneet hänen haluamallaan tavalla. Eron jälkeen uhkaili siskolleen ja lopulta jäi faceen nämä touhut. Sääliä ja huomiota vain haki.
Et taida olla kovin empaattinen ja hyvä ystävä...Itsemurhalla uhkailu on aina hätähuuto, ihminen voi todella pahoin ja moni uhkailija lopulta myös päättää päivänsä. Et tee rikosta jos ystäväsi hylkäät mutta voisit mennä itseesi ja miettiä, miksi haluat hylätä hänet? Teidän kaveruutenne saatta olla ainoa asia joka estää häntä tappamasta itseään, nimim.kokemusta on
Itse painiskelin samojen pohdintojen kanssa, uskallanko katkaista välit ihmiseen joka on mieleltään todella ailahtelevainen. Kerran heilui itsemurhakortti, elämänsä on aina kriisissä ja ongelmasta ongelmaan joka päivä Auttoi häntä paljon tai vähän, mikään ei ollut riittävästi.
Minun omassa elämässä rupesi olemaan ongelmia myös ja tuntui etten pysy ns pinnalla jos tuo ihminen roikkuu pallona jalassa, vetäen syvyyksiin. Tuota ei siis kiinnostanut minun ongelmat/huolet, jos kerroin jostain niin heti käänti itseensä keskustelun kuinka hänellä on rankkaa jne.
En kadu välien katkaisuja, eikä se tappanut itseään. Huomion kalasteluu ja väkisin roikkumista semmoset uhkailut.
Miksi ihmisten pitää väkisin olla kaveria jos siinä suhteessa olevat voivat huonosti, toinen haluais epätoivoisesti pois ja toine uhkailee hengellään, ei ole tervettä se /:
Olen tehnyt valinnan kirjoitti:
Itse painiskelin samojen pohdintojen kanssa, uskallanko katkaista välit ihmiseen joka on mieleltään todella ailahtelevainen. Kerran heilui itsemurhakortti, elämänsä on aina kriisissä ja ongelmasta ongelmaan joka päivä Auttoi häntä paljon tai vähän, mikään ei ollut riittävästi.
Minun omassa elämässä rupesi olemaan ongelmia myös ja tuntui etten pysy ns pinnalla jos tuo ihminen roikkuu pallona jalassa, vetäen syvyyksiin. Tuota ei siis kiinnostanut minun ongelmat/huolet, jos kerroin jostain niin heti käänti itseensä keskustelun kuinka hänellä on rankkaa jne.
En kadu välien katkaisuja, eikä se tappanut itseään. Huomion kalasteluu ja väkisin roikkumista semmoset uhkailut.Miksi ihmisten pitää väkisin olla kaveria jos siinä suhteessa olevat voivat huonosti, toinen haluais epätoivoisesti pois ja toine uhkailee hengellään, ei ole tervettä se /:
En tarkoita tuolla että kaveruuden tai ystävyyden pitäisi olla helppoa mutta tasapuolista pitää olla, ei sitä loputtomiin jaksa olla toisen "hoitaja" kun tällä "hoidettavalla" ole aikomustakaan tehdä hyviä muutoksia/ratkaisuja elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla kovin empaattinen ja hyvä ystävä...Itsemurhalla uhkailu on aina hätähuuto, ihminen voi todella pahoin ja moni uhkailija lopulta myös päättää päivänsä. Et tee rikosta jos ystäväsi hylkäät mutta voisit mennä itseesi ja miettiä, miksi haluat hylätä hänet? Teidän kaveruutenne saatta olla ainoa asia joka estää häntä tappamasta itseään, nimim.kokemusta on
Olen jaksanut kaveria jo vuosia, mutta aina lopulta tuottanut pettymyksen!
Itsemurhalla uhkaillut olen koska niin pahaolo olevinaan ystävälle sanonut lopeta koko ystävyys. Mitään hyötyä ei ole jos soittaa 112 mun kohdalla ei muuta kun turhaa yhteiskunnan haaskausta. Jos ystävä itse käyttää henkistäväkivaltaa ystävälle joka uhkaa painaa vain siihen ratkaisuun .siis ei ole mitenkään tarvetta olla ystävä jätä vain omaan rauhaan ja haukumuille ettei sen kans ystävä kannata olla. Itsemurha on itsekästä mut jokaisen oma ratkaisu mitä jaksaa kuulla ja olla tiellä. Se on turha sanoa et hoitoa saat joku saa toinen pistetään kotiin purkki kourassa hoitamaan itsensä päiviltä!
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt valinnan kirjoitti:
En kadu välien katkaisuja, eikä se tappanut itseään. Huomion kalasteluu ja väkisin roikkumista semmoset uhkailut.Miksi ihmisten pitää väkisin olla kaveria jos siinä suhteessa olevat voivat huonosti, toinen haluais epätoivoisesti pois ja toine uhkailee hengellään, ei ole tervettä se /:
En tarkoita tuolla että kaveruuden tai ystävyyden pitäisi olla helppoa mutta tasapuolista pitää olla, ei sitä loputtomiin jaksa olla toisen "hoitaja" kun tällä "hoidettavalla" ole aikomustakaan tehdä hyviä muutoksia/ratkaisuja elämäänsä.
Oikea kaveruus tai ystävyys on kyllä helppoa.
Mikäs on syynä tähän välien katkaisuun?
Et, kaverisi on itse vastuussa