Huoh. Lääkärit ei kyllä määrää lääkkeitä mitenkään järkevästi...
Sain selkäkipujen takia reseptin Triptyliin (10mg) jotta saisin yöllä nukuttua kipujen takia. Mutta mites päiväsaika? Ei se pelkästään yöllä ole kipeä.. mistään tulehduskipulääkkeistä ei hyötyä.. ärsyttää, Triptylin takia olen väsynyt, hikoilen 24/7, ja joudun katsomaan todella tarkkaan mitä syö, tuo lääke lihottaa.... huoh.. ainoa asia mikä oli oikein on mri lähete...
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lääke ei lihota.
Ei, mutta lisää esimerkiksi syljeneritystä ja näläntunnetta.
Triptyl kuivattaa suuta ja lisää ruokahalua. Se nostaa myös kipukynnystä ja on vanha, edullinen ja turvallinen lääke. Lääkärit unohtavat kertoa, että se pitäisi ottaa noin 12 tuntia ennen suunniteltua heräämisaikaa. Ja kyllä se Triptyl nostaa päivälläkin sitä kipukynnystä vaikka se otetaan alkuillasta.
Ei se minulla ole auttanut itse kipuun. Auttaa vain nukkumaan, ettei kipu häiritse unta, pitää ottaa 2-3h ennen nukkumaanmenoa. Päivällä edelleen kipu estää tekemästä asioita joita tekisin yleensä. Ap
Kysy Cymbaltaa seuraavalla kerralla.
Miksi mun pitäis pyytää masennuslääkettä?? Ap
Koska se nostaa kipukynnystä.
Kai ne lääkärit yrittää aina kroonisessa lääketarpeessa aloittaa mahdollisimman vähäisellä? Siis myös sillä taka-ajatuksella, että jos tilanne vain jatkuu ja jatkuu niin vielä 5 vuoden päästäkin on jotain mikä tehokkaammin turruttaa sitä kipua?
Vähän samalla lailla kuin korvatulehduksiin lapset saa aina ensin Amorionia ja sitten kun se ei tepsi niin sitten vasta Amorion Comp ja sitten jos sekään ei tepsi niin sitten joku laajakirjoinen Zithromax, joka tappaa toistaiseksi kaiken ? Jotta siis saataisiin pidettyä se tehokkaampi lääke tehokkaana.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä aiheuttaa selkäkivun?
En tiedä, siksi mri tulossa. Veikkaan kyllä osasyyksi sitä että isä pahoinpiteli mua ollessani lapsi/teini, heitteli kuin räsynukkea, töni/heitti päin kaappeja/potki selkään. Selkäkivut ovat vaan pahentuneet vuosien aikana. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lääke ei lihota.
Ei, mutta lisää esimerkiksi syljeneritystä ja näläntunnetta.
Triptyl kuivattaa suuta ja lisää ruokahalua. Se nostaa myös kipukynnystä ja on vanha, edullinen ja turvallinen lääke. Lääkärit unohtavat kertoa, että se pitäisi ottaa noin 12 tuntia ennen suunniteltua heräämisaikaa. Ja kyllä se Triptyl nostaa päivälläkin sitä kipukynnystä vaikka se otetaan alkuillasta.
Ei se minulla ole auttanut itse kipuun. Auttaa vain nukkumaan, ettei kipu häiritse unta, pitää ottaa 2-3h ennen nukkumaanmenoa. Päivällä edelleen kipu estää tekemästä asioita joita tekisin yleensä. Ap
Kysy Cymbaltaa seuraavalla kerralla.
Miksi mun pitäis pyytää masennuslääkettä?? Ap
Koska se nostaa kipukynnystä.
No eipä ole mun kipukynnystä nostanut.. tuntuu vaan sekoittaneen mun aivokemiat. Masennuslääkettä ei-masentuneelle, pakosti menee aivot solmuun... ap
Toiveissa olisi ollut Lyrica + Tramal, miksei Oxynormikin..? Mene ostoslistan kanssa uudestaan lääkärin juttusille.
Vierailija kirjoitti:
Toiveissa olisi ollut Lyrica + Tramal, miksei Oxynormikin..? Mene ostoslistan kanssa uudestaan lääkärin juttusille.
Ei nyt noita lääkkeitä heti ekana ole mielessä mutta EI mielialalääkkeitä terveeseen päähän kiitos, ne sekoittaa mun aivot... ei lääkärit edes enää noita mainitsemiasi määrää.
Nostaa kipukynnystä, samat välittäjäaineet toimivat myös kipuradoissa. Tähän perustuu masennuslääkkeiden teho kroonisessa kivussa. Asiallinen selkäkivun lääkehoito on juurikin joku triptyl, cymbalta tai gabrion + nsaids tai parasetamoli. Hyvin hankalaan vasta opioidi. Nuorelle vain lyhytaikaisesti.