Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh. Lääkärit ei kyllä määrää lääkkeitä mitenkään järkevästi...

Vierailija
08.04.2018 |

Sain selkäkipujen takia reseptin Triptyliin (10mg) jotta saisin yöllä nukuttua kipujen takia. Mutta mites päiväsaika? Ei se pelkästään yöllä ole kipeä.. mistään tulehduskipulääkkeistä ei hyötyä.. ärsyttää, Triptylin takia olen väsynyt, hikoilen 24/7, ja joudun katsomaan todella tarkkaan mitä syö, tuo lääke lihottaa.... huoh.. ainoa asia mikä oli oikein on mri lähete...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään lääke ei lihota.

Vierailija
2/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Kyllä lihottaa, luepas mielialalääkkeiden pakkaus-selosteita joskus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Ei, mutta lisää esimerkiksi syljeneritystä ja näläntunnetta.

Vierailija
4/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla paljon ylipainoa?

Vierailija
5/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kaivannut pkv-lääkkeitä?

Vierailija
6/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Kyllä lihottaa, luepas mielialalääkkeiden pakkaus-selosteita joskus...

Paskat lihottaa, syöminen lihottaa.

Vierailija
7/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Pyydä toinen kipulääke, joka sopii sinulle paremmin.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Vierailija
8/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

No eivät määrää koska pelkäävät riippuvuutta. (Lähes kaikki hermokipuun määrättävät lääkkeet opioidi-pohjaisia) Ap.

Vierailija
9/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla paljon ylipainoa?

8kg ja kaikki vatsassa :( pakko hörppiä vihreää teetä, jättää kaikki prosessoitu ruoka ja syödä vain pari kertaa päivässä että lähtee tuo ällö maha... taas... ap

Vierailija
10/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

No eivät määrää koska pelkäävät riippuvuutta. (Lähes kaikki hermokipuun määrättävät lääkkeet opioidi-pohjaisia) Ap.

Minulla on syöpäkipuihin opioideja. Eivät kaikki jää koukkuun.

Vierailija
11/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Triptyl kuivattaa suuta ja lisää ruokahalua. Se nostaa myös kipukynnystä ja on vanha, edullinen ja turvallinen lääke. Lääkärit unohtavat kertoa, että se pitäisi ottaa noin 12 tuntia ennen suunniteltua heräämisaikaa. Ja kyllä se Triptyl nostaa päivälläkin sitä kipukynnystä vaikka se otetaan alkuillasta.

Vierailija
12/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Cymbaltaa voi pyytää kokeiltavaksi jos Triptyl ei auta.

Vierailija
13/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Huoh.

Ainakin ensimmäinen ja toinen lääke selkäkipuun on yleensä joku muu. Opiodejakin voidaan määrätä oikein indikaatioin, jollei sitten potilaan historia aiheuta epäilyjä.

Vierailija
14/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kroonisena kipupotilaana on tullut tutuksi, että ensin lääkärit varmistavat, saanko nukutuksi yöllä (lääkkeiden avulla). Hyvä yöuni auttaa kestämään kipuja paremmin päivällä. Mutta tiedän hyvin tunteen, kun "päivä"kipuja ei hoideta.

Triptylin väsyttävä vaikutus voi mennä ohi muutamassa viikossa lääkkeen käytön alkamisen jälkeen. Mutta voisit pyytää vaihtoa Notritreeniin, joka on myös trisyklinen masennuslääke, mutta vähemmän väsyttävä.

Opiaatteja kokeillaan vasta viimeisenä vaihtoehtona. Ensin tulee särkylääkkeet, sitten masennuslääkkeet, epilepsialääkkeet.

Yritä myös liikkua kivun sallimissa rajoissa.

Vierailija
15/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lääkärille ettei ko lääke sovi sinulle, ja haluat että se vaihdetaan. Nämä on yksilöllisiä aisoita, eikä se lääkäri tiedä etukäteen sopiiko lääke sinulle.

Vierailija
16/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Triptyl kuivattaa suuta ja lisää ruokahalua. Se nostaa myös kipukynnystä ja on vanha, edullinen ja turvallinen lääke. Lääkärit unohtavat kertoa, että se pitäisi ottaa noin 12 tuntia ennen suunniteltua heräämisaikaa. Ja kyllä se Triptyl nostaa päivälläkin sitä kipukynnystä vaikka se otetaan alkuillasta.

Ei se minulla ole auttanut itse kipuun. Auttaa vain nukkumaan, ettei kipu häiritse unta, pitää ottaa 2-3h ennen nukkumaanmenoa. Päivällä edelleen kipu estää tekemästä asioita joita tekisin yleensä. Ap

Vierailija
17/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Unettomuuteeni kokeiltiin ennen Ketipinoria varmaan viittä eri lääkettä. Yksi niistä oli sellainen, että koko ajan oli nälkä. Parissa viikossa tuli pari kiloa painoa ja menin kiireesti takaisin lääkäriin. Eikä se edes unettomuuteen juuri auttanut.

Vierailija
18/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Ei se minulla ole auttanut itse kipuun. Auttaa vain nukkumaan, ettei kipu häiritse unta, pitää ottaa 2-3h ennen nukkumaanmenoa. Päivällä edelleen kipu estää tekemästä asioita joita tekisin yleensä. Ap

Kysy Cymbaltaa seuraavalla kerralla.

Vierailija
19/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Miksi mun pitäis pyytää masennuslääkettä?? Ap

Vierailija
20/28 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään lääke ei lihota.

Miksi mun pitäis pyytää masennuslääkettä?? Ap

Useimmiten alunperin masennus- tai epilepsialääkkeiksi suunnitellut tehoavat parhaiten neuropaattiseen kipuun. Siksi.

Sen sopivan lääkityksen löytäminen voi myös kestää ja vaatia useamman lääkken kokeilua. Ymmärrätkö tämän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi