Haluttiin esikoiselle sisarus kaveriksi, eipä tiedetty mihin ittemme laitettiin
Jatkuvaa riitelyä ja itkua. Me vanhemmat ollaan jatkuvana hermot kireällä huudosta ja tappelusta. Ei se tappelu ihan kokoaikaista ole, mutta monta kertaa päivässä se kisuaminen kysyy hermoja. Huokaus, yhden kanssa olis ollut niin paljon helpompaa ja rauhallisempaa. Ja ilman yhtäkään vielä parempaa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Idari velan purkaus. Ei kukaan fiksu puhu omista lapsistaan noin. Ja kuka vanhempi edes olettaa että lapsen/lasten kanssa helpompaa kuin ilman lapsia...
Miksei fiksut saisi avautua väsymyksestään tappeleviin lapsiin? Onko fiksut jotain supermiehiä joilla on aina hommat hanskassa eikä mikään heidän rautaisia hermojaan vapisuta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan tiennyt miten raskasta vanhemmuus oikeasti on. En voinut pahimmissa painajaisissakaan kuvitella. Odotan vain eläkkeelle pääsyä ja yksin olemista, eihän siihen ole enää kuin 50vuotta... Ap
Minkä ikäisiä ap lapsesi ovat?
Itselläni on kolme lasta, aika sovussa lapset ovat, nyt kun osa jo koulussa.
Eikö miehesi osallistu lasten hoitamiseen? Huomion hakemistahan tuo riitely ja kiusaaminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idari velan purkaus. Ei kukaan fiksu puhu omista lapsistaan noin. Ja kuka vanhempi edes olettaa että lapsen/lasten kanssa helpompaa kuin ilman lapsia...
Miksei fiksut saisi avautua väsymyksestään tappeleviin lapsiin? Onko fiksut jotain supermiehiä joilla on aina hommat hanskassa eikä mikään heidän rautaisia hermojaan vapisuta. Ap
Missä ne lapset nyt ovat, kun itse palstailet?
Oon niin samaa mieltä. Olin itse ainoa lapsi ja kaikissa lapsiperheissä näytti olevan aina paljon hauskempaa kuin meillä, siksi hankin kaksi lasta. En kokenut, kun olin lapsi, että olimme lapsiperhe. Asuin siis kaksin äitini kanssa.
Meillä on vain 1 lapsi, koska toista ei yrityksestä huolimatta ole tullut. Alan kallistua sille kannalle, että tämä onkin hyvä juttu. Ihana rauha kotona, lapsi tykkää puuhailla yksinkin kaikenlaista. Vanhemmilla usein omaa aikaa, kun lapsi on harrastuksessa / kaverin luona (ei ole sitä sisarusta viihdytettävänä sillä aikaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Kyse on siitä että tervejärkinen ei oleta että lapsen kanssa on helpompaa saati kahden. Eikä hanki toista lasta ensimmäiselle kaveriksi.
Normaali ymmärtää että lasten kanssa on omat vaikeutensa ja että ihan ok jos väsyttää. Silti ei toivo että lapset olisivat jääneet syntymättä.
Sun lailla "ajattelevalla" ei ole lapsia tai sitten olet oikeasti tyhmä. Ja kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Oon niin samaa mieltä. Olin itse ainoa lapsi ja kaikissa lapsiperheissä näytti olevan aina paljon hauskempaa kuin meillä, siksi hankin kaksi lasta. En kokenut, kun olin lapsi, että olimme lapsiperhe. Asuin siis kaksin äitini kanssa.
Lapsistamme on erittäin harvoin seuraa ja iloa toisilleen, joskus pienempinä oli enemmän, mutta kun pienempi alkoi saada omaa luonnetta, isompi kokee jäävänsä kokoajan jyrätyksi ja kiusatuksi. Pienempää ei haittaa ollenkaan. Todella epäempaattinen lapsi ja piittaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan tiennyt miten raskasta vanhemmuus oikeasti on. En voinut pahimmissa painajaisissakaan kuvitella. Odotan vain eläkkeelle pääsyä ja yksin olemista, eihän siihen ole enää kuin 50vuotta... Ap
Minkä ikäisiä ap lapsesi ovat?
Itselläni on kolme lasta, aika sovussa lapset ovat, nyt kun osa jo koulussa.
Eikö miehesi osallistu lasten hoitamiseen? Huomion hakemistahan tuo riitely ja kiusaaminen on.
Alle kouluikäisiä kolmen vuoden ikäerolla. Täytyy luottaa että kasvettuaan ne tulis paremmin toimeen keskenään. Luonteetkin on toki erilaiset, toinen on rauhallinen ja herkkä luonteeltaan, toinen aivan päinvastainen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Kyse on siitä että tervejärkinen ei oleta että lapsen kanssa on helpompaa saati kahden. Eikä hanki toista lasta ensimmäiselle kaveriksi.
Normaali ymmärtää että lasten kanssa on omat vaikeutensa ja että ihan ok jos väsyttää. Silti ei toivo että lapset olisivat jääneet syntymättä.
Sun lailla "ajattelevalla" ei ole lapsia tai sitten olet oikeasti tyhmä. Ja kylmä.
Kannattaisiko sitten vähän kannustaa, eikä lytätä??!
Rupea curling-vanhemmaksi. Heitä kakarat jäälle yksi kerrallaan ja tuuppaa edellinen aina uudella sivuun. Viimeinen on sitten se tärkein.
Että tällainen velan fantasia tälle iltaa 🤣
Joo, ei se aina mene niin kuin elokuvissa. Itse olen ainokainen, enkä ole koskaan kaivannut sisaruksia, kuten ei myöskään meidän 17-v ainokainen (ollaan kysytty). Lienee luonnekysymys, kuten sisaruussuhteetkin...Mun mies ja siskonsa heittelivät lapsina toisiaan keittiöveitsillä ja vihaavat toisiaan vielä aikuisenakin niin että jääpuikot helisevät. Oli taas rattoisaa anopin pääsiäispöydässä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne lapset nyt ovat, kun itse palstailet?
Iltapalalla, aamulla aikanen herätys. Usko tai ole uskomatta. Lapsen saatuaan ihmisestä ei tule mikään superihminen, vaan on aivan samanlainen väsyvä tallaaja kuin kuka tahansa muukin. Yhtä lailla meitä kaupassa häiritsee möykkäävät lapset, oli ne sitten omia tai muiden. Vanhemmatkin kaipaa rauhaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Todella typerä kommentti. Ei edes ota tosissaan toisen hätää. Täysin asiaahan ap puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun lailla "ajattelevalla" ei ole lapsia tai sitten olet oikeasti tyhmä. Ja kylmä.Kannattaisiko sitten vähän kannustaa, eikä lytätä??!
Kannustaisin jos ei olisi provo. Lue nyt itse kaikki nuo ap kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella typerä kommentti. Ei edes ota tosissaan toisen hätää. Täysin asiaahan ap puhuu.
T: ap
Vierailija kirjoitti:
Kahden kanssa on toisinaan tappelua mutta yhden kanssa jatkuvaa tylsyyden valittamista ja seuran hakemista vanhemmista.
- Totta! Eivätkä vanhemmat koskaan voi korvata kasvinkumppanin seuraa. Kun ikää lapsille karttuu, niin kyllä se siitä tasoittuu. Aikuisenakin on helpompi syúhtautua kanssaihmisiin, kun on ollut sisaruksia. Ja hyvässä tapauksessa yhteydenpito sisarusten kesken pysyy tiiviinä koko loppuelämän ajan. Ikävä on vanhempansakin aikanaan yksinään hautaan saattaa. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: ap
Minä kyllä laitan merkkini tekstin perään, mitä saisin keskustelusta jossa vastailisin itselleni. Ap
Juu, itse oon 17 vuotias tyttö ja mulla on 10 ja 6 vuotiaat pikkusisarukset. Ne ei tosiaankaan oo mitään kavereita, ennemminkin kiusaajia. Suoraan sanottuna ovat oikeasti todella rasittavia ollut kaikki nämä vuodet ja mun arkielämä himassa on yhtä helvettiä :D
Luotan siihen että he ymmärtävät tunteeni sitten kun joskus itse lisääntyvät. Jos lisääntyvät. Ap