Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entisen Nokia-miljonäärin vaimo vastailee kysymyksiin.

Vierailija
08.04.2018 |

Onko kysyttävää?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletettavasti Nokian menestyksen ajat olivat hienoa aikaa yritykselle. Ne olivat hienoa aikaa koko Suomelle. Ja ne olivat hienoa aikaa teidän perheelle. Kerro jotakin siitä teidän perheen osalta? Vaikkapa mitkä olivat onnistuneimpia valintoja joita teitte?

Hyviä kysymyksiä. Meillä onnistuneita valintoja oli lasten tekeminen ja että jäin kotiäidiksi. Oli myös hyvä, että mies tajusi lähteä ajoissa. Itse siirryin silloin työelämään, kun oli epäselvää, miten uran jatkolle käy. Samoihin aikoihin iski lama päälle.

ap

Vierailija
42/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö alamäki liikkeelle huvipursivierailusta ja amerikkalaisista eläkerahastoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko matkustaneet paljon? Jonnekin kauas,pallon ympäri? Rakastan matkustamista ja jos minulle pärähtäisi miljoonia, Polynesia ja Uusi Seelanti olis heti kohteena. Missä olette käyneet?

Hurjina vuosina ei ollut aikaa matkustella. Mutta olemme tehneet maailmanympärysmatkan, pidempään olemme olleet Etelä-Amerikassa ja Kanadassa. Viime vuonna kävimme Madridissa, Pärnussa ja Lofooteilla.

Ap

Vierailija
44/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö merenranta ole vähän tuulinen paikka asua? Itse vietin lapsuuteni saaristossa, kesät ok, mutta syksyn ja talven sää on aika ikävä.

Eikä niin vähääkään :D Kunhan nuo teinit muuttavat pois, niin mietitään asuinkuviot kokonaan uusiksi.

ap

Vierailija
45/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kännykkäsi tällä hetkellä?

iphone

T:ap

Vierailija
46/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaako miehesi iPhonea ja Applen tuotteita sekä vaatii sinua ja lapsia olemaan käyttämättä niitä?

No ei hän varsinaisesti rakastakaan niitä. Ei vaadi mitään kotitekniikan suhteen. Minulla on Samppa, lapsilla iPhonet.

ap

Vierailija
47/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko vanhojen nokialaisten joukossa vahingoniloisia cai pahoillaan siitä miten Annulle kävi?

Tarkoitatko Annu P:n konkkaa? En ole havainnut vahingoniloa. Moni on joutunut rakentamaan elämänsä uudelleen Nokian jälkeen.

ap

Vierailija
48/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko matkustaneet paljon? Jonnekin kauas,pallon ympäri? Rakastan matkustamista ja jos minulle pärähtäisi miljoonia, Polynesia ja Uusi Seelanti olis heti kohteena. Missä olette käyneet?

Juu, ollaan matkusteltu, esim. juurikin tuolla Uusi-Seelannissa ollaan käyty. Polynesia on vielä käymättä. Yritetään joka vuosi käydä uudessa paikassa.

ap

Vierailija
49/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette sijoittaneet vielä jäljellä olevat miljoonat? Paljonko niistä on pääomatuloja vuodessa?

Vierailija
50/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä avioehto? Miten olet turvannut oman taloutesi?

Vierailija
51/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko onnellisempi kotiäitinä vai nyt työelämässä?

Vierailija
52/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä mielestäsi/miehesi mielestä tuhosivat Nokian? Tunnetko, että miehesi miljoonapalkkiot/jättibonukset ovat oikeutettuja verrattuna niihin useimpiin nokialaisiin, jotka eivät sellaisia saaneet? Mikä oli huonoin ostoksenne (mutta rahamäärään iso) näillä bonusrahoilla?

Yleisesti ollaan sitä mieltä, että Nokian tuhosi ns. järkevä ajattelu. Asioita alettiin tehdä varman päälle, järkevästi perustasaista laatua. Innovointi ja uuden luominen taas vaatisi hullua ajattelua ja se katosi Nokiasta. Vaikka iPhone tuli markkinoille, niin silti olisi voinut nousta merkittäväksi älypuhelinvalmistajaksi, vrt. Samsung. En osaa sanoa tuosta oikeutuksesta... moni sai vielä enemmän rahaa kuin mieheni. Huonoin ostos... varmaan urheiluauto. Täysin turha.

ap

Vierailija
53/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro jotain niistä testipuhelimista, joita miehesi toi kotiin, mutta jotka eivät koskaan menneet tuotantoon asti.

En usko, että niitä sai tuoda kotiin. Ei meillä ainakaan näkynyt.

ap

Vierailija
54/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko itse Nokialla töissä? Jos et niin miksi et?

Vierailija
55/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kännykkäsi tällä hetkellä?

Älyluurini on aina ollut Samppa. Sitä ennen aina Nokia.

ap

Vierailija
56/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtikö alamäki liikkeelle huvipursivierailusta ja amerikkalaisista eläkerahastoista?

No jos näistä kahdesta pitää valita, niin jälkimmäinen.

ap

Vierailija
57/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kysyttävää?

Oletko myös Nokia-miljonäärin entinen vaimo vai onko onni kestänyt myötä- ja vastoinkäymiset?

Vierailija
58/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette sijoittaneet vielä jäljellä olevat miljoonat? Paljonko niistä on pääomatuloja vuodessa?

Rahastoissa taitaa olla suurin osa. En kommentoi mitään tarkkoja summia.

ap

Vierailija
59/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä avioehto? Miten olet turvannut oman taloutesi?

Ei ole. Olen itse töissä.

ap

Vierailija
60/64 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferrera48 kirjoitti:

Olitko onnellisempi kotiäitinä vai nyt työelämässä?

Hyvä kysymys... nyt työelämässä. Mutta silloin, kun olin kotiäitinä, olisin vastannut toisin.

ap