Mietin että jos sanoisin itseni huomenna irti
Ei ole enää mitään motivaatiota tehdä töitä. Olen viisikymppinen mies ja minulla on aikuiset lapset. Minulla on hyvä joskin stressaava työpaikka. Olen jo pitkän aikaa miettinyt miksi tehdä töitä ja maksaa veroja joilla elätetään elintasopakolaisia, ideologisia työttömiä ja kaikenlaisia narkkareita ja masentuneita pilleristejä.
Voisin myydä kämpän, muuttaa mökille ja erakoitua. Nykyisessä yhteiskunnassa ei ole enää mitään järkeä.
Mielipiteitä puolesta ja vastaan perusteluineen, kiitos.
Kommentit (21)
Jos sanot itsesi irti niin pääset eroon oravanpyörästä ja joku toinen saa ehkä sinun hyvän työpaikkasi. Kaikki voittavat.
Tee se! Vain yksi elämä aikaa, käytä se hyvin!
Ps. Niin me ideologisesti työttömätki tehdään :)
Sinun kuuluu raataa hautaan saakka kyseenalaistamatta nor4meja.
Odota seuraavia yt:tä ja ota joku eropaketti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää mitään motivaatiota tehdä töitä. Olen viisikymppinen mies ja minulla on aikuiset lapset. Minulla on hyvä joskin stressaava työpaikka. Olen jo pitkän aikaa miettinyt miksi tehdä töitä ja maksaa veroja joilla elätetään elintasopakolaisia, ideologisia työttömiä ja kaikenlaisia narkkareita ja masentuneita pilleristejä.
Voisin myydä kämpän, muuttaa mökille ja erakoitua. Nykyisessä yhteiskunnassa ei ole enää mitään järkeä.
Tee se ihmeessä. Jouduin juuri viikonloppuna kuuntelemaan yhtä katkeroitunutta viisikymppistä veronmaksajaa. Kaikki on huonosti, kauheasti vikaa maailmassa, loisia paapotaan ja herra itse sekä muutama upea kaveri ovat ainoat kunnon ihmiset.
Hyvin raskasta seuraa. Lopettakaa reppanat se uhrautuminen. Muuttakaa korpeen erakoiksi. Toki koko maailma sortuu, kun TE suuret ahkerat kunnolliset ette ole sitä pystyssä pitämässä, mutta otetaan se riski.
Ap, tee se, kun sinulla on ilmeisestikin taloudellinen mahdollisuus jättäytyä pois oravanpyörästä ja toivottavasti vielä vuosikymmeniä elämää jäljellä.
Tee elämästäsi elämisen arvoinen.
...
Olen myös viisikymppinen ja työpaikassa, jonka ilmapiiri on todella läpimätä eikä asiaan voi sattuneista syistä johtuen kukaan vaikuttaa.
Odotan, rukoilen, että firma menisi mahdollisimman pian nurin, saisin lopputilin enkä karenssia, koska siihen minulla ei ole varaa.
Onneksi firman talous on niin kuralla, ettei konkurssiin luultavasti rukouksiani edes tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tee se, kun sinulla on ilmeisestikin taloudellinen mahdollisuus jättäytyä pois oravanpyörästä ja toivottavasti vielä vuosikymmeniä elämää jäljellä.
...
Olen myös viisikymppinen ja työpaikassa, jonka ilmapiiri on todella läpimätä eikä asiaan voi sattuneista syistä johtuen kukaan vaikuttaa.
Odotan, rukoilen, että firma menisi mahdollisimman pian nurin, saisin lopputilin enkä karenssia, koska siihen minulla ei ole varaa.
Onneksi firman talous on niin kuralla, ettei konkurssiin luultavasti rukouksiani edes tarvita.
Yleensä firmat joissa työilmapiiri on pesceestä tekevät huonoa tulosta. Mistäköhän syystä....hmm...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaisi mahtavalta! Minäkin jättäisin työelämän heti jos vain olisi varaa. Aina kun olen lopettanut jossain paikassa työt, olo on ollut kevyt ja helpottunut. Valitettavasti routa ajaa aina porsaan kotiin ja töitä on ollut pakko tehdä.
Niin kuka sanoo että pitäisi raataa eläkeikään asti. Heti kun sinulla on varaa hypätä pois oravanpyörästä niin tee se. Jossakin vaiheessa laiskimukset joutuvat itse töihin jos riittävän moni menestynyt hyppää syrjään ja alkaa nauttimaan työnsä hedelmistä.
Kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen avautuu.
Ei tämä oravanpyörä ole sen arvoista että siihen kannattaa omaa kallista aikaa tuhlata.
Ja ainahan pääsee töihin takaisin, nyt kun tämä kuuluisa työvoimapulakin on.
Vierailija kirjoitti:
Muuten samoja ajatuksia, mutta mielestäni verorahojani ei lähtökohtaisesti ole käytetty väärin tai turhaan.
Työura on vasta suunnilleen puolessa välissä, n. 20 vuotta takana ja saman verran edessä, tai ehkä vähän enemmänkin edessä, koska eiköhän eläkeikä eihdi vielä nousta ennen kun on oma vuoro siirtyä eläkkeelle.
Sosiaaliturvan varassa eläminen on vaan aika vaivalloista ja yhteiskunta keksii kaikenlaisia hiillostuskonsteja, eikä oikein saisi sitten omistaakkaan mitään.
Jos keksin jonku tavan tienata elämiseen syrjäkylällä tarivittavat rahat ilman säännöllistä työtä, niin todennäköisesti tartun tilaisuuteen.
t. 47v mies.
Olen laskenut että voin lopettaa työt noin 55-vuotiaana. Vielä pitäisi jaksaa kymmenen vuotta. Päivääkään en tee hommia jos ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Olen laskenut että voin lopettaa työt noin 55-vuotiaana. Vielä pitäisi jaksaa kymmenen vuotta. Päivääkään en tee hommia jos ei ole pakko.
Paljonko säästöjä on silloin kasassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Yleensä firmat joissa työilmapiiri on pesceestä tekevät huonoa tulosta. Mistäköhän syystä....hmm...
Erittäin asiallinen kysymys!
Se johtuu tietenkin siitä, ettei kenelläkään ole motivaatiota tehdä työtä ns. suurella sydämellä.
Tehdään vain se, mikä on ihan pakko ja yritetään korkeasta työmoraalistakin huolimatta lusmuilla niin paljon kuin mahdollista.
Eipä ole paljon intoa kasvattaa johtajaomistajan firman tulosta, kun palkkakin on pysynyt 7 vuotta samana.
Älä ruikuta ja ota lopputili jos siltä tuntuu. Saa sitten joku työtön sun työpaikkasi. Ole kerrankin mies ja tee mitä tahdot.
Suosittelen! Lähdin pskasta työpaikasta ja helpotus on suunnaton. No, rahallisesti ei ole hätää, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä puolesta ja vastaan perusteluineen, kiitos.Tee se ihmeessä. Jouduin juuri viikonloppuna kuuntelemaan yhtä katkeroitunutta viisikymppistä veronmaksajaa. Kaikki on huonosti, kauheasti vikaa maailmassa, loisia paapotaan ja herra itse sekä muutama upea kaveri ovat ainoat kunnon ihmiset.
Hyvin raskasta seuraa. Lopettakaa reppanat se uhrautuminen. Muuttakaa korpeen erakoiksi. Toki koko maailma sortuu, kun TE suuret ahkerat kunnolliset ette ole sitä pystyssä pitämässä, mutta otetaan se riski.
Mutq mun on pakko uhrautua... Muuten en voi uhriutua ja valittaa ja valitttaa ja valittaa...
Ihana ois päästä tuosta oravanpyörästä pois. Jos raha riittää ja elätät ittes, niin eiku vaan..minäkin haluisin.
Mietin samaa viikottain. Taloudellisesti on vaan pakko jatkaa.
Ymmärrän tuon hyvin. Tekisin itsekin noin jos taloudellisesti voisin.