Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo väsymys, jossa ei logiikkaa

Vierailija
08.04.2018 |

Kotona kun pitää mennä ja pumpata pyöränkumi tai huoltaa autoa, hakea renkaat varastosta, niin väsyttää, eikä jaksaisi millään, kun uuvuttaa ihan paikoillaan seisominenkin. Töissä taas teen nopeatempoista työtä väsymättä, tai ainakin taukoon asti sitkeästi painan.
Miten on kotona ja töissä, niin eri moodi päällä ja se tuntuu ihan fyysisesti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on suuntautuneet kodin ulkopuoliseen työhön, toiset taas kotiin ja sen vaatimuksiin.

Annat jo energiasi työelämälle ja kotona haluat ladata akkusi.

Vierailija
2/6 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, ettei energiaa riitä kaikkeen. En esim viitsi lähteä kävelylle vaikka se olisi terveellistä, koska se hyöty ei kuitenkaan näy samantien ja on tylsää kävellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kotona ei ole pakko. Ihminen ei ole kone. Jos painaa jo töissä ahkerasti, niin kotona täytyy levätä.

Vierailija
4/6 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jalat on ihan luonnottoman väsyneet, vaikka liikun ja teen hommia ihan normaalisti kuten aina ennenkin. Voimattomiltakin tuntuvat, mutta ihan saman minä niillä jaksan tehdä kuin ennen, kun kokeilen.

Vierailija
5/6 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on kotona ja töissä, niin eri moodi päällä ja se tuntuu ihan fyysisesti?

Adrealiini ym. stressihormonit sekä korkeampi verenpaine saavat aikaan valppaan ja virkeän olon. Rentoutuessa, kun kehon hälytystila laskee, tulee vastareaktio: jalat kuin lyijyä ja pää tahmeana. Pidempiaikainen stressitila on haitallinen. Stressin aikaansaama skarppi olotila selittää myös joidenkin ihmisten adrealiini hakuisen käytöksen vapaa-ajalla.

Vierailija
6/6 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi töissä tehdä just tuo adrenaliini, koska olen jännittäjä tyyppiä ja kiire on koko ajan. Tahtoo sitten sydän tykyttää iltaisin. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän