Olen menossa kohdunkaulan syövän seulontatutkimukseen, onko "hoitaja" aina nainen?
Vai onko mahdollista että on mies tutkimuksen tekijänä?
Kommentit (9)
Kumpi vaan. Meidän kaupungissa kaikki neuvolan terveydenhoitajat on naisia. Ja neuvolassa tehdään noi tutkimukset.
Voi olla mahdollisesti nuori komea mies mutta suuremmalla todennäköisyydellä nainen.
Kyllä se melkein aina on nainen. Teen itse näytteenottotyötä ja niissä tehtävissä on hyvin vähän muita miehiä. En ole edes perehtynyt papa-näytteenottoon (lukuunottamatta opiskeluaikaista harjoittelua), koska työnantaja ei sitä vaadi, ja koska olen saanut sellaisen kuvan että suuri osa toivoo/vaatii naispuolista näytteenottajaa.
Olisihan se aika seksististä kieltää miestä harjoittamasta ammattia
Mutta voihan synnytyslääkärikin yllättäen olla mies. Naisen alapäähän kohdistuvissa ammateissa ei ole rekrykriteerinä, että työntekijän tulee olla nainen.
Voit varmasti pyytää naista, jos tämä asia on sinulle erityisen tärkeä. Käytännössä itselleni ei ole koskaan osunut miestä näytteenottajana.
Mulla on ollut kohdunkaulan syöpä ja gynekologeja/onkologeja on ollut miehiä, mutta hoitajat lähes pelkästään naisia. Siitä olisin sinuna huolissaan enemmän, vai onko aika pelkästään näytteenottoon hoitajalle? Pyydä ihmeessä jos haluat varmasti naisen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta voihan synnytyslääkärikin yllättäen olla mies. Naisen alapäähän kohdistuvissa ammateissa ei ole rekrykriteerinä, että työntekijän tulee olla nainen.
Minun synnytyslääkärini oli mies, mutta en siitä kyllä yllättynyt. Ei siinä sukupuolet kiinnosta, kunhan vaan joku asiasta tietävä tutki ja auttoi. Ja kursi paikat kokoon teurastuksen päätteeksi, ei haitannut että neulan ja langan päässä oli mieslääkäri.
Voi toki olla mieskin