Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oppimisvaikeuksien henkilön kannattaa opiskella?

Vierailija
08.04.2018 |

Kun mistään koulusta ei pääse läpi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohoamista?

Vierailija
2/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittamisen jatkokurssi pidemmälle ehtineille voisi olla sulle oikein passeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käytännön ammatti ? Mikä kiinnostaisi ?

Vierailija
4/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne oppimisvaikeudet ovat? Ammatillisissa erityisoppilaitoksissa saa enemmän tukea opiskeluun. Olisiko se vaihtoehto?

Vierailija
5/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainio luonnehdinta.

"Oppimisvaikeuksien henkilö" sinä todellakin olet.

Vierailija
6/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisammattikouluun. Siellä on tutkintoja, joissa voi oppia jonkin avustavan työtehtävän.

Vierailija
7/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalinnan kautta oppisopimus. Nykyään on vaihtoehtoja ja saa apua, ei kannata jäädä neljän seinän sisälle murehtimaan.

Vierailija
8/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisammattikouluun. Siellä on tutkintoja, joissa voi oppia jonkin avustavan työtehtävän.

Olen käynyt sellaisessa, en saanut hommattua merkonomin tutkintoa. Siivous yms ei käy huonon fyysisen terveyden takia.

Vierailija
9/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt kertomasi mukaan 45-vuotias ja yrittänyt ja yrittänyt vuosikymmenet opiskella mutta turhaan.

Mikä on muuttunut? Millä perusteella arvelet, että nyt suoriutuisit opinnoista?

Vierailija
10/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt kertomasi mukaan 45-vuotias ja yrittänyt ja yrittänyt vuosikymmenet opiskella mutta turhaan.

Mikä on muuttunut? Millä perusteella arvelet, että nyt suoriutuisit opinnoista?

En mä varmaan suoriutuisikkaan mutta mä haluaisin erota ja elättää itseni.

Vierailija
11/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ensin laihduttaisit niin paranis se fyysinen terveyskin, ammattivalittaja. Läski  lähtee hiilidioksidina kropasta. Lopeta se mättäminen ja vedä 3kk kasvisruokakuuri niin saat painon laskuun ja on helpompi elää.

Etkö ole nähnyt mua? Olen nykyään normaalipainoinen. Samat sairaudet mulla on.

Vierailija
12/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha ala?

Vierailija
13/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja is back! Kaikki vanhat naamat kaivautuvat koloistaan kevään tullen.

Vierailija
14/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdastyö, esim. pakkaamaan. Ei tarvitse koulutusta, opettavat paikan päällä. 

Usein näissä täytyy olla kyllä valmius tehdä vuorotyötä. 

Vierailija
15/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta kuinka tuo on mahdollista?

Olet aina kertonut painavasi 130 - 140 kiloa. Puoli vuotta sitten sait lähetteen laihdutusleikkaukseen (johon et kuitenkaan mennyt).

Ja nyt olet yks kaks "normaalipainoinen". Kymmenien kilojen pudotusurakka muutamassa kuukaudessa ei ole mitenkään mahdollinen.

Vierailija
16/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aina kertonut painavasi 130 - 140 kiloa. Puoli vuotta sitten sait lähetteen laihdutusleikkaukseen (johon et kuitenkaan mennyt).

Ja nyt olet yks kaks "normaalipainoinen". Kymmenien kilojen pudotusurakka muutamassa kuukaudessa ei ole mitenkään mahdollinen.

No olen painanut pahimmillani 118kg ja siitä olen laihduttanut. Olen nyt 180cm ja 80kg ja se ei edes mihinkään vaikuta.

Vierailija
17/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä, millä osa-alueilla niitä oppimisvaikeuksia on. Merkonomi on perinteisesti luitenkin aika asiapitoinen ja "vaativa" amistutkinto, jossa täytyy osata kieliä ja matematiikkaa. 80-luvulla merkonomia pidettiin verrattain lukeneena ja sivistyneenä. On niitä helpompiakin, ihan käytännön juttuja. Mitkä ovat vahvuutesi? Mistä se merkonomin tutkimto jäikään kiinni?

Vierailija
18/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen painanut pahimmillani 118kg ja siitä olen laihduttanut. Olen nyt 180cm ja 80kg ja se ei edes mihinkään vaikuta.

Voisit tuostakin vielä kymmenen kiloa pudottaa. Ne fyysiset vaivat liittyvät aivan varmasti osittain liikapainoon.

Vierailija
19/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä, millä osa-alueilla niitä oppimisvaikeuksia on. Merkonomi on perinteisesti luitenkin aika asiapitoinen ja "vaativa" amistutkinto, jossa täytyy osata kieliä ja matematiikkaa. 80-luvulla merkonomia pidettiin verrattain lukeneena ja sivistyneenä. On niitä helpompiakin, ihan käytännön juttuja. Mitkä ovat vahvuutesi? Mistä se merkonomin tutkimto jäikään kiinni?

Ei ole vahvuuksia. Matematiikasta, kirjanpidosta yms.

Vierailija
20/34 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit tuostakin vielä kymmenen kiloa pudottaa. Ne fyysiset vaivat liittyvät aivan varmasti osittain liikapainoon.

Eipä mun rytmihäiriöt parane, niitä oli jo 17v kun olin hoikka. Häipyy sjögrenin syndrooma, menierin tauti, jalan pituusero yms?