Mitä oppimisvaikeuksien henkilön kannattaa opiskella?
Kommentit (34)
Valittamisen jatkokurssi pidemmälle ehtineille voisi olla sulle oikein passeli.
Joku käytännön ammatti ? Mikä kiinnostaisi ?
Millaisia ne oppimisvaikeudet ovat? Ammatillisissa erityisoppilaitoksissa saa enemmän tukea opiskeluun. Olisiko se vaihtoehto?
Mainio luonnehdinta.
"Oppimisvaikeuksien henkilö" sinä todellakin olet.
Vierailija kirjoitti:
Kun mistään koulusta ei pääse läpi.
Erityisammattikouluun. Siellä on tutkintoja, joissa voi oppia jonkin avustavan työtehtävän.
Ammatinvalinnan kautta oppisopimus. Nykyään on vaihtoehtoja ja saa apua, ei kannata jäädä neljän seinän sisälle murehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mistään koulusta ei pääse läpi.
Erityisammattikouluun. Siellä on tutkintoja, joissa voi oppia jonkin avustavan työtehtävän.
Olen käynyt sellaisessa, en saanut hommattua merkonomin tutkintoa. Siivous yms ei käy huonon fyysisen terveyden takia.
Olet nyt kertomasi mukaan 45-vuotias ja yrittänyt ja yrittänyt vuosikymmenet opiskella mutta turhaan.
Mikä on muuttunut? Millä perusteella arvelet, että nyt suoriutuisit opinnoista?
Vierailija kirjoitti:
Olet nyt kertomasi mukaan 45-vuotias ja yrittänyt ja yrittänyt vuosikymmenet opiskella mutta turhaan.
Mikä on muuttunut? Millä perusteella arvelet, että nyt suoriutuisit opinnoista?
En mä varmaan suoriutuisikkaan mutta mä haluaisin erota ja elättää itseni.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ensin laihduttaisit niin paranis se fyysinen terveyskin, ammattivalittaja. Läski lähtee hiilidioksidina kropasta. Lopeta se mättäminen ja vedä 3kk kasvisruokakuuri niin saat painon laskuun ja on helpompi elää.
Etkö ole nähnyt mua? Olen nykyään normaalipainoinen. Samat sairaudet mulla on.
Ammattivalittaja is back! Kaikki vanhat naamat kaivautuvat koloistaan kevään tullen.
Tehdastyö, esim. pakkaamaan. Ei tarvitse koulutusta, opettavat paikan päällä.
Usein näissä täytyy olla kyllä valmius tehdä vuorotyötä.
Vähän ohis, mutta kuinka tuo on mahdollista?
Olet aina kertonut painavasi 130 - 140 kiloa. Puoli vuotta sitten sait lähetteen laihdutusleikkaukseen (johon et kuitenkaan mennyt).
Ja nyt olet yks kaks "normaalipainoinen". Kymmenien kilojen pudotusurakka muutamassa kuukaudessa ei ole mitenkään mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Olet aina kertonut painavasi 130 - 140 kiloa. Puoli vuotta sitten sait lähetteen laihdutusleikkaukseen (johon et kuitenkaan mennyt).
Ja nyt olet yks kaks "normaalipainoinen". Kymmenien kilojen pudotusurakka muutamassa kuukaudessa ei ole mitenkään mahdollinen.
No olen painanut pahimmillani 118kg ja siitä olen laihduttanut. Olen nyt 180cm ja 80kg ja se ei edes mihinkään vaikuta.
Selvitä, millä osa-alueilla niitä oppimisvaikeuksia on. Merkonomi on perinteisesti luitenkin aika asiapitoinen ja "vaativa" amistutkinto, jossa täytyy osata kieliä ja matematiikkaa. 80-luvulla merkonomia pidettiin verrattain lukeneena ja sivistyneenä. On niitä helpompiakin, ihan käytännön juttuja. Mitkä ovat vahvuutesi? Mistä se merkonomin tutkimto jäikään kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen painanut pahimmillani 118kg ja siitä olen laihduttanut. Olen nyt 180cm ja 80kg ja se ei edes mihinkään vaikuta.
Voisit tuostakin vielä kymmenen kiloa pudottaa. Ne fyysiset vaivat liittyvät aivan varmasti osittain liikapainoon.
Vierailija kirjoitti:
Selvitä, millä osa-alueilla niitä oppimisvaikeuksia on. Merkonomi on perinteisesti luitenkin aika asiapitoinen ja "vaativa" amistutkinto, jossa täytyy osata kieliä ja matematiikkaa. 80-luvulla merkonomia pidettiin verrattain lukeneena ja sivistyneenä. On niitä helpompiakin, ihan käytännön juttuja. Mitkä ovat vahvuutesi? Mistä se merkonomin tutkimto jäikään kiinni?
Ei ole vahvuuksia. Matematiikasta, kirjanpidosta yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit tuostakin vielä kymmenen kiloa pudottaa. Ne fyysiset vaivat liittyvät aivan varmasti osittain liikapainoon.
Eipä mun rytmihäiriöt parane, niitä oli jo 17v kun olin hoikka. Häipyy sjögrenin syndrooma, menierin tauti, jalan pituusero yms?
Nuohoamista?