Tunnetko onnellisuutta viikonloppuiltana kun sinulla ei ole alkoholia?
Kommentit (35)
Onko ap sitä mieltä että ilo ilman viinaa on teeskentelyä?
Minulla on aina alkoholia, eipä ole tullut kuitenkaan kuukauteen yhtään juotua.
Ei onnellisuudella ja alkoholin olemisella ole mitään relaatiota keskenään.
Alkoholi ei vaikuta mitenkään onnellisuuteeni, juon todella harvoin, seurustelujuomana, enkä mitenkään muuten kaipaa alkoholia tai ajattele sitä. Useimmiten olen onnellinen viikonloppuisin 😊
Olen nykyään onnellinen vain kun otan alkoholia. Muita syitä onneen ei vain enää ole. Kaikki on mennyt.
Eihän viina ole pysyvä ratkaisu ongelmiin, mutta silloin ne unohtaa edes hetkeksi. Enkä saa edes krapulaa, joten ihan sama ryypätä. Rahaakin vielä löytyy sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen. Alkoholi tekee huonon olon, ei pysty ajattelemaan kirkkaasti ja aiheuttaa krapulankin. Selvänä on kivempaa. En käytä alkoholia ollenkaan.
Parempi onkin ettet käytä alkoholia, kun et näköjään osaa. Ei minulla alkoholi aiheuta krapulaa, osaan juoda sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen jatkuvasti onneton holilla tai ilman
Mee too.
Mutta alkoholin vaikutuksen alaisena on mukavampaa olla onneton
Ei tässä mitään viinaksia tarvita. Ihan onnellinen ja tyytyväinen fiilis. Kupissa vihreetä teetä.
Viina on hyvää ja siitä tulee hyvä olo. Rapula on vasta-alkajien vaiva. Kunnolla kun vetää, ei tule rapulaa vaikka välillä pitää taukoa.
tuli juotua vuosikymmeniä. Nyt 10kk ilman. Selvänä on parempi olo, selkeesti.
Ajattelen alkoholia useita kertoja joka päivä. Alkoa käytän yleensä vain viikonloppuisin. Tänä viikonloppuna en ole käyttänyt, voin sanoa olevani onnellinen, että päätin olla selvinpäin ☺
Välillä juon vähän alkoholia viikonloppuiltana kotona. Välillä en juo viikonloppuisin mitään. Joskus juon enemmän ja tulee krapula. Elämä on monipuolista ja kaikki nämä tavat viettää viikonloppua ovat mielestäni hyviä. En kannata ääripäitä. Onnellisuus tulee sitten kokonaisuudesta.
Olen ottanut jo vuosikausia kaksi lonkeroa vuodessa. Yksi juhannuksena ja yhden jouluna. 2017 jouluna jäi juomatta, nyt se tölkki seisoo jääkaapissa juhannusta odottamassa. Se on vaan jäänyt tavaksi, olen onnellinen ilman alkoholia mutta en näe sillointällöin juomisessa ongelmaa.
Hyvä kysymys, kiitos. En olekaan ajatellut asiaa. Taisin käydä omalla pienellä pohjalla, ja nyt 1.5v ilman päihteitä. Kisun kanssa katseltu voice of finlandia, odotellaan raitista puolisoa kotiin palaavaksi. Elämä on rauhallista, mukavaa, krapulatonta. Olen tosiaan onnellinen.
Mulla on pitkäaikainen masennus, joten en tiedä siitä onnellisuudesta. Tai siis toki oon välillä onnellinen, mutta alkoholi ei liity siihen mitenkään, koska en alkoholia käytä kuin tosi harvoin. Alkoholi väsyttää, toleranssi on huono, suurin osa alkoholijuomista maistuu pahalta.
Jos alkoholista ei tulisi niin huonoa oloa seuraavana päivänä, voisin juodakin. Huimaaminen ja heikko olo ei houkuta.