Mitä mieltä olet naimisissa olevasta parista jotka nukkuvat 120 cm leveässä sängyssä joka yö?
Kommentit (63)
Selkeästi ovat levollisia nukkujia, jotka eivät yön aikana paljoa kääntyile ja potki.
Kyllä pitää olla kääpiöitä ja sikeäunisia sellaisia. 2 x Unelias?
Läskit ihmettelee. Hyvin mahduttiin urheilullisen eksäni kanssa nukkumaan 120cm sängyssä.
Ehkä sopivat heille ovat ehkä rauhallisia nukkuessaan:)
Vain ammattivalittaja kyselee näin yksinkertaisia.
Meilläkin on 120cm leveä sänky eikä ole käynyt mielessäkään että siinä olisi jotain outoa. Mies on pitkä mutta normaalipainoinen, minä lyhyt ja hoikka. Hyvin mahdutaan ja kumpikaan ei ole levoton nukkuja, joten ei paljoa pyöritä. Nukutaankin usein lusikassa tai että olen miehen kainalossa. Ja yhdellä peitolla, joka kylläkin on normaalia peittoa leveämpi.
Juu ei. Mieheni oli aluksi vaikea ymmärtää, etten todellakaan pysty nukkumaan missään lusikassa ja olen muutenkin herkkäuninen. Toi nyt nukkuu vaikka päällä seisoen, kadehdin!
Vierailija kirjoitti:
Läskit ihmettelee. Hyvin mahduttiin urheilullisen eksäni kanssa nukkumaan 120cm sängyssä.
Siis eksä oli urheilullinen ja minä olin tankkeri.
Meillä on myös 120cm leveä sänky - mahtuu aivan hyvin! Talvella reissatessa nukuttiin lusikassa 90cm kapeassa pedissä kaksistaan muutaman viikon ajan ja sen jälkeen oma sänky tuntuu todella luksukselta! Hyvin siinä kapeassakin kyllä nukkui, eikä todella voinut mennä huonolla mielellä nukkumaan kun "joutui" olemaan toistaan niin liki.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on 120cm leveä sänky eikä ole käynyt mielessäkään että siinä olisi jotain outoa. Mies on pitkä mutta normaalipainoinen, minä lyhyt ja hoikka. Hyvin mahdutaan ja kumpikaan ei ole levoton nukkuja, joten ei paljoa pyöritä. Nukutaankin usein lusikassa tai että olen miehen kainalossa. Ja yhdellä peitolla, joka kylläkin on normaalia peittoa leveämpi.
Lisään vielä, että vanhempieni mökillä nukumme joskus 80cm (vai onko se 90cm?) leveässä sängyssä jos siellä on pajon porukka majoittumassa. Ja molempien mielestä siinä on kiva nukkua yö tai kaksi silloin tällöin. 😁
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteinen peittokin, talvella iso ja kesällä pieni.
Aina olemme hyvin mahtuneet, mutta pidämmekin huolta kunnostamme liikkumalla ja syömällä järkevästi, joten ei tule ahdasta.
Ja on lämminkin nukkua selkä selkää vasten :D
Joo itselleni tuollainen ei sopisi ollenkaan juuri siksi että tulee liian lämmin. Omat peitot, vaimolla paksu tai pari ja minulla pelkkä lakana, kesällä ei välttämättä sitäkään.
Meillä oli pitkään 120 cm sänky vaahtomuovipatjalla, mutta kun minä laihduin ja mies alkoi lihomaan, niin homma meni ihan mahdottomaksi. Mies teki omalle puoliskolleen niin syvän montun, että mun puoli patjaa nousi ulkoreunaltaa ilmaan ja minä yritin sinnitellä "rinteessä", mutta kuitenkin lopulta aina valuin sinne montun pohjalle aivan miehen kylkeen kiinni ja se oli ahdistavan tukalaa varsinkin kesähelteellä. Nyt on 160 senttinen jenkkisänky omilla petareilla niin en enää valu mihinkään ja saan nukkua tasaisella.
Meillä oli 120 cm sänky noin 10 vuotta käytössä kun tuli uusimisen aika niin siirryttiin 160 cm leveään sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Mieheni oli aluksi vaikea ymmärtää, etten todellakaan pysty nukkumaan missään lusikassa ja olen muutenkin herkkäuninen. Toi nyt nukkuu vaikka päällä seisoen, kadehdin!
Minun exäni oli paljon pienikokoisempi kuin nykyinen, ja minulla oli aina vaikeuksia nukkua hänen kanssaan edes 160 sängyssä. Ärsytti heti jos hän vähänkin koski minua unissaan, heräsin heti. Missään lusikassa en voinut kuvitellakaan että olisin pystynyt nukkumaan. Ei siis edes suhteen alussa. Nykyisen kanssa taas on vuosia mahduttu hyvin lusikkaan 120 sänkyyn yhden peiton alle.
Joko hyvin laihoja tai hyvin rakastuneita.
Arvelisin köyhiksi. En parjaa. Ei köyhyys ole häpeä.
Tykkäävät nukkua lähekkäin. Me nukuimme 1.5 v 120 cm leveässä sängyssä (isompaa ei tilaan mahtunut) ja oli kyllä kamalaa kummankin mielestä. Ollaan levottomia nukkujia ja noin lähekkäin oli liian kuumakin. Mutta tämähän ei ole mikään yleismaailmallinen totuus, vaan meidän tapaus. Monelle tuo kapeampi sänky sopii, mutta ei kaikille. 120 on kuitenkin ihan yleinen leveys eikä mikään kummallisuus.
Hui ahdasta. Mutta mahdollista.
Itse niin hyörin ja pyörin että hankalaksi menisi.
Alkuaikoina ollaan puolison kanssa nukuttu 90cm sängyssä. Nyt 160cm ja pienempi tekkee tukalaa :D
Me olemme naimisissa oleva pari ja nukumme joka yö 120cm sängyssämme. Isommassa sängyssä heräilemme etsimään toista keskellä yötä, niinkun jossain hotellin 180cm sängyssä. Kai se on tottumiskysymys. Ihan normaalikokoisia ollaan, vähän alle kolmekymppisiä, yhdessä viitisen vuotta. Lapsella on oma sänky.