Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä HELVETTI mun varpaassa on? (KUVA!)

Vierailija
07.04.2018 |

https://aijaa.com/oBz377

Alkoi kynsivallintulehduksena nyt tällainen

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteeri on mennyt ihorikkoon ja aiheuttanut paiseen. Kannaattaa huljutella varvasta astiassa jossa Betadinea nyt viikonlopun yli kahdesti päivässä, ja rasvata Bacibact-voiteella  monta kertaa päivässä. Noita molempia saa apteekista ilman reseptiä. Suosittelen ensi viikoksi varaamaan lääkärinaikaa, että tuo paise voidaan puhkaista, ja mahdollisesti antaa sisäinen antibiottikuuri.

Vierailija
22/32 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varvaskuppa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen vastaaja jatkaa vielä, että jos sairastat diabetesta, suosittelen päivystykseen menoa jo viikonloppuna.

Vierailija
24/32 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suihkutella useita kertoja päivässä lämpimällä/kuumalla vedellä niin että verenkierto paranee siinä kohdassa ja nopeuttaa näin ollen paranemista.

Vierailija
25/32 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kasvanu pääministeri varpaaseen.

Vierailija
26/32 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anna sen hengittää älä laita mitään tekokuitusukkaa siihen, korkeintaan löysä villasukka. Ja rouskuta valkosipulia.

Vierailija
27/32 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, sä leikkaat kynnet liian lyhyeksi.

Oon repinyt pienestä pitäen eivät edes kasva pidemmäksi.

28/32 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen kypsyä ja puhkaise. Sitten Betadinea tai vahvaa kirkastaa viinaa tuohon, jotta desinfioituisi.

Vierailija
29/32 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä tuli esinahkaan samanlainen ja koko nakki turpos lopulta 3-kertaiseksi korvapuustiksi.

Kun meni lääkäriin niin kandi hälytti kaikki paikalle ja erikoislääkäri sanoi että eipä oo ennen nähny vastaavaa.

Laitanko kuvan?

Laita, en usko muuten

Vierailija
30/32 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toi viime kesänä ja olin yksin mökillä fillarin varassa, apteekkiin 11 km... Steriloin nuppineulan liekissä ja puhkaisin sen. Sen jälkeen pyyhin sitä desinfiointiaineella esim Neo antisept, taisin kylvettääkin Kossulla pikkuämpärissä ja rasvasin iltaisin bebanthenilla ja kangaslaastari päiväksi ja sandaalit. Myös etikka tappaa pöpöjä. Kyllä se siitä kuivui. Tyhjensin n. 3 kertaa.

Vierailija
31/32 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kummastakin isovarpaasta aikanaan poistettu kynsi juuri tulehduskierteiden takia ja vielä senkin jälkeen tulehduksia on ollut. En usko (ainakaan omien kokemusten perusteella) että tuo on märkäpaise sillä itselläni ollut kynnen sivu juuri kyseisen näköinen ja paljon pahempikin.

Kyntesi vain on yksinkertaisesti lähtenyt kasvamaan niin sisään että kynsivalli on tulehtunut ja lähtenyt turpoamaan. Luultavasti kyseisestä patista ei mitään tulisi, vaan nimenomaan sieltä kynnen alta tulee märkää. Suosittelen jokatapauksessa varaamaan ajan lääkäriin, nimittäin antibiooteilla kynsivalli paranee paljon nopeampaa kuin itsehoidolla, mutta esimerkiksi just lämmin kylpy varpaalle, ja sen jälkeen mädän puristaminen hellästi ulos (etenkin aamuisin tulee yleensä enemmän). Myös tulehtuneen alueen huolellinen puhdistus ja ilmakylpy auttaa.

Varoituksen sanana, itse en aikanaan mennyt lääkäriin ja kynsivallista levisi raju tulehdus napaan asti. Rikkinäinen ja märkivä kynnenalunen kun on otollinen paikka bakteereille!

Vierailija
32/32 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, sä leikkaat kynnet liian lyhyeksi.

Oon repinyt pienestä pitäen eivät edes kasva pidemmäksi.

Hullu vai tyhmä?