Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä on taimikasvatuksessa nyt?

Vierailija
07.04.2018 |

Mulla tomaatteja, paprikaa ja kurkkua. Niin ja muutama melonintaimi tulossa myös.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana, retiisi, oregano.

Vierailija
2/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kääpiösamettikukkia, kosmoskukkia, värinokkosia, maurinmalvaa, orvokkeja, punakärsämöä, purppuratulikukkaa ja lehtikaalia ja paprikaa. Mukuloista myös neljä daaliaa.

Kasvatan pääosan kesäkukista itse, mutta vihanneksia tänä vuonna vähemmän, kun ollaan mahdollisesti muuttamassa, joten tomattien parvekekasvatus ei varmaan tänä vuonna onnistu. Kukat vien mökille. Myöhemmin tässä keväällä laitan esikasvatukseen vielä salaattia, tuoksuherneitä, harjaneilikoita ja ehkä jotain muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilipaprikoita, persiljaa, ruohosipulia, oreganoa, kesäkukkia ja kuivakukkaa ;)

Vierailija
4/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilipaprikaa, härkäpapuja, herneitä, ruohosipulia ja tomaatit ostin valmistamina, ovat nyt lyhdyissä vahvistumassa. Lisäksi kukista pikkuauringonkukkaa, samettiruusua ja lyhtykoisoa.

Vierailija
5/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ostan vihannekset kaupasta. Mies ei onneks löydä siemenlaatikkoaan joten ei niitä saakelin purkkeja pöytiä rumentamassa.

Vierailija
6/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloköynnös, jotain randomeja kukkasiemeniä joita en kasvattanut viimevuonna saa nähdä lähtevätkö enää. Tietenkin liljoja olen laittanut myös kasvamaan. Kerkeisiköhän vielä kesäkurpitsa? 

Vierailija
7/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kasvatin petunioita, lobelioita ja orvokkeja. Petuniat olivat isoja ja honteloita, kun kevät oli kylmä ja pitkä, ennen kuin sai ne ulos. Ovat toisaalta niin halpoja ostaa, ettei kannata toiste ryhtyä, kun tuli nyt kerran kokeiltua.

Vierailija
8/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ihmistaimea kasvamassa - toinen on kolmen ja toinen viiden ikäinen.

Vierailija
9/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monena vuonna yrittänyt vaikka mitä. Muu ei kasva kuin vitutus, luovutin.

Vierailija
10/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabista parvekkeella.

Vierailija
11/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilejä, tomaatteja, orvokkeja, pelargoneja, mustasilmäsusannaa, keltaista samettikukkaa, heliotrooppia, rosmariinia ja yksi hintelä laventeli. Paljon on vielä laittamatta ja kevät tulee kovaa vauhtia. Just tänään huomasin että eteläseinustalla nousee jo tulppaanit!

Vierailija
12/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelloköynnös, jotain randomeja kukkasiemeniä joita en kasvattanut viimevuonna saa nähdä lähtevätkö enää. Tietenkin liljoja olen laittanut myös kasvamaan. Kerkeisiköhän vielä kesäkurpitsa? 

Hyvin kerkiää! Kurpitsoiden kylvöaika on vasta alkamassa :)

Vierailija
13/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsiselleriä, paprikaa, basilikaa, mustasilmäsusannaa, asteria ja kosmoskukkaa.

Kaalit ja daaliat myöhemmin.

Vierailija
14/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään uskalla mitään kasvatella jos naapurit epäilee chiliäkin huumekasviksi.

Vierailija
15/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti, kelloköynnös ja japaninhumala :)

Vierailija
16/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari paprikalajiketta, tomaattia, laventelia, vihannes ja mansikkaa. Pitäis kylvää vielä salaattia ja kesäkurpitsaakin.Herneet  likoamassa versotusta varten.

Vierailija
17/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kosmos kannattaa esikasvattaa? Kurpitsoja laitan vasta toukokuussa. Tänään laitan zinniat, mun suursuosikit.

Vierailija
18/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelloköynnöksen siemeniä minäkin olen hankkinut, samoin samoin päivänsini ja isoköynnöskrassi sekä uutuutena hyasinttipapu. Lisäksi olen jo ostanut ruukkutimjamin ja -rosmariinin. Ruukkubasilikat pitäisi vielä hankkia ja sitten ruukuttaa.

Vierailija
19/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurta, kurpitsaa, retiisiä, yrttejä.

Vierailija
20/20 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti, kirsikkatomaatti, paprika ja vesimeloni. Sipulit itämässä