Miksi jotkut kaupan kassat pakkaavat ostoksia asiakkaan puolesta?
Missä asiakkaan itsemääräämisoikeus? Minulla on oikeus päättää missä järjestyksessä minun ruokakassini täyttyy! Eihän se myyjä tiedä missä järjestyksessä minä olisin pakannut ne. Kassi ja sen sisältö on kuitenkin maksun jälkeen jo minun omaisuuttani!
Kommentit (16)
Minulle on muutaman kerran ystävällinen Lidlin myyjätär laittanut ostoksia kassiin jos on ollut ruuhkaa <3
Joissain maissa tuo on aivan itsestäänselvyys
Enpä ole huomannut, että myyjät olisivat ruvenneet ostoksia pakkaamaan. Kyllä sen on saanut/joutunut tehdä itse.
No jouluna taisi olla tuossa paikallisessa s-marketissa ylimääräinen myyjä kassahihnan päässä pakkaamassa asiakkaiden ostoksia, kun oli kova ruuhka ja tietysti paikallaan saada nopeasti tilaa uuden asiakkaan ostoksille. Mutta ei se kyllä mikään normi ole.
Lähi S-marketissa yksi miesmyyjä pakkaa aina siinä kassalla kaikkien asiakkaiden ostokset samalla kun skannaa tuotteet koneelle eli ottaa ensin muovipussin hihnalta ja sitten pakkaa tavarat sinne. Toki jotkut pitävät tätä hyvänä palveluna mutta minusta se vaan on järkyttävän hidasta! Välttelen kyseistä kassaa koska hänen jonossaan menee moninkertainen aika muihin kassoihin verrattuna vaikka jonossa olisi vain yksi tai kaksi asiakasta ennen minua.
Vuosia sitten kun olin kaupassa töissä, niin joskus pakkasin tavarat pyörätuolissa istuville asiakkaille, mutta aina ensin kysyin, että tarvitsevatko apua pakkaamisessa tai sitten he ehtivät pyytää itse apua.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten kun olin kaupassa töissä, niin joskus pakkasin tavarat pyörätuolissa istuville asiakkaille, mutta aina ensin kysyin, että tarvitsevatko apua pakkaamisessa tai sitten he ehtivät pyytää itse apua.
Juuri näin. Erikoispalvelu kuuluu sairaille, ei terveille.
Ruuhka-aikana jos molemmat puolet kassapäädystä on täynnä tavaraa, voin joskus pakata kolmannen asiakkaan tavarat pussiin itse siinä samassa kun asiakas etsii maksuvälineitä, ettei asiakkaiden tarvitse jonottaa montaa minuuttia. Se ei tarkoita sitä, että sillä väheksytään millään tavalla asiakasta tai suosi joitakin henkilöitä, vaan sitä, että molemmilta osapuolilta sujuu kassatilanne hyvin ja nopeasti.
Joskus siitäkin kuitenkin onnistutaan pahoittamaan mieli ja annetaan vihainen katse, vaikka tavarat pakataan pussiin asiallisesti ilman, että mitään litistetään, hajoitetaan tai muuta vastaavaa.
T: kassalla työskentelevä mieshenkilö
Kamalaa, palvelevat asiakasta, pyytämättä ja yllättäen. Vain Suomessa tästä voi saada valituksen aiheen :D
On joskus käynyt noin, olen ollut tyytyväinen, MUTTA jos et pidä siitä, niin sano kassatyöntekijälle, että pakkaat itse. Jos olet mykkä, niin kirjoita asia paperille ja näytä sitä.
Briteissä tuo on ihan normaali käytäntö. Suomeenkin alkaa pikkuhiljaa ehkä rantautumaan asiakaspalvelukulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhka-aikana jos molemmat puolet kassapäädystä on täynnä tavaraa, voin joskus pakata kolmannen asiakkaan tavarat pussiin itse siinä samassa kun asiakas etsii maksuvälineitä, ettei asiakkaiden tarvitse jonottaa montaa minuuttia. Se ei tarkoita sitä, että sillä väheksytään millään tavalla asiakasta tai suosi joitakin henkilöitä, vaan sitä, että molemmilta osapuolilta sujuu kassatilanne hyvin ja nopeasti.
Joskus siitäkin kuitenkin onnistutaan pahoittamaan mieli ja annetaan vihainen katse, vaikka tavarat pakataan pussiin asiallisesti ilman, että mitään litistetään, hajoitetaan tai muuta vastaavaa.
T: kassalla työskentelevä mieshenkilö
Hyvä! Juuri noin! Olen aina tyytyväinen, kun voin ottaa valmiin kassiin mukaan ja lähteä. Ne jotka ei siitä pidä, niin voivat avata suunsa ja kieltää. Jatka samaa, 99,9 % on tyytyväisiä. Tai en voi sitä tietää, mutta avatkoon suunsa!
Vierailija kirjoitti:
Ruuhka-aikana jos molemmat puolet kassapäädystä on täynnä tavaraa, voin joskus pakata kolmannen asiakkaan tavarat pussiin itse siinä samassa kun asiakas etsii maksuvälineitä, ettei asiakkaiden tarvitse jonottaa montaa minuuttia. Se ei tarkoita sitä, että sillä väheksytään millään tavalla asiakasta tai suosi joitakin henkilöitä, vaan sitä, että molemmilta osapuolilta sujuu kassatilanne hyvin ja nopeasti.
Joskus siitäkin kuitenkin onnistutaan pahoittamaan mieli ja annetaan vihainen katse, vaikka tavarat pakataan pussiin asiallisesti ilman, että mitään litistetään, hajoitetaan tai muuta vastaavaa.
T: kassalla työskentelevä mieshenkilö
Älä välitä, se on hyvää asiakaspalvelua. Ap:n itsemäärämisoikeus, ihan höpöä, voi avata suunsa, jos haluaa itse pakata tavaransa. Voi sanoa, että älä koske, pakkaan itse. Sinä olet hyvä, älä muutu!
Mikäs siinä, jos tavarat pakataan järkevästi, eikä esim jogurttipurkkeja limsapullon alle.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos tavarat pakataan järkevästi, eikä esim jogurttipurkkeja limsapullon alle.
Miksi joku ostaisi limua?
Missä on näin? Korkeintaan jotain helposti likaantuvaa, esim vaatteita, laittavat erilliseen kassiin.