Naiset, auttakaa! Alapäävaivasta asiaa.
Heittäkääs jotain diagnooseja kehiin.
Puoli vuotta sitten sain erittäin ärhäkän (ainakin luulin hiivaksi) hiivatulehduksen jota hoidin apteekin lääkkeillä ja myös suun kautta otettavilla lääkkeillä.
Emättimestä vaiva helpotti mutta ulkosynnytinten limakalvot ovat olleet kuivat, kutisevat, kirvelevät ja kipeät siitä lähtien. Papa oli kakkosluokkaa, mutta siinä ei näkynyt kondyloomaa ja kaikki muutkin sukupuolitaudit näyttivät testeissä negaa kuin myös hiiva, tricomonas ja cluesolut.
Yksi gyne määräsi mulle Vagifem-hormoonihoitoa, joka auttoi hetkellisesti ja vaiva pysyi jopa pari kuukautta välillä pois kunnes helvetti taas alkoi!!
Ehkäisynä mulla oli hormoonikierukka, joka myös poistettiin sen poissulkemiseksi, että vaiva johtuisi siitä. Mitään hormonaalista ehkäisyä minulla ei tällä hetkellä ole.
Olen koittanut kaikki perusvoiteet ja miedot kortisonit, ilmakylvyt jne. mutta mikään ei auta. Olen käynyt neljällä gynellä, eikä kukaan osaa sanoa mistä johtuu.
Taas polttaa ja punottaa ja sattuu niin saatanasti. En jaksa kohta enää. Kohtalotovereita? Apua?
Kommentit (4)
olisivat tunnistaneet sen. Eikä ole rakkuloita tms. Kondyloomakaan tuskin on, eikö siihen liity kutina tms. Ei vältsysti näy kyllä papassa eikä tee luomia, mutta eikö sitten partnerillakin luulisi olevan jotain oireita?
Koitan noita maitohappobakteereja. Kiitos!
Siis: valkoinen vilja, karkki, pulla, kaikki keksit, murot (paitsi Bran flakes, weetabix), limsat, mehut, banaanit, riisit, pastat, perunat, oluet, viinit. Syö maustamatonta jogurttia, viinietikkaa, hapanmaitotuotteita.
Pese alusvaatteet miedolla pesuaineella, voi nimittäin olla jotain pesuainealergiaakin. Ethän pese alapäätä saippualla?
Mä yhdistän nuo oireet herpekseen, sillä mulla näkyi papassa herpes. Mitään tyypillistä herpesrakkulaa ei mulla silti ole ollut. Kutisee jo ties monettako kuukautta.
Saattaa olla HSV1, joka on kuulemma vähäoireisempi. Pitäis vielä yrittää katsoa vasta-ainetestillä, että kumpaa on, HSV1 vai HSV2.
niitä on viikon parin kuureina. saa apteekista ilman reseptiä. mulla auttoi epämääräiseen oireiluun jota tutkittiin ja tutkittiin milloin vti:nä, milloin jonkain tautina. mitään ei koskaan löytynyt. lopulta noi kapselit auttoi.