Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko annatte kotona asuvalle täysi-ikäisella lapsellenne rahaa?

Vierailija
06.04.2018 |

Paljonko viikko tai kuukausitasolla? Mitä rahalla on tarkoitus tehdä? Maksetaanko opiskeluun liittyvät kulut erikseen?

Nimimerkillä "konkurssi tulee"

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintokuluja maksamme mutta muuten nuorukainen tienaa omat käyttörahansa ihan töissä käymällä.

Vierailija
2/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintokuluja maksamme mutta muuten nuorukainen tienaa omat käyttörahansa ihan töissä käymällä.

Minkälaista työtä hän on onnistunut saamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e kk-rahaa niin kuin ennenkin vielä toukokuuhun asti, lisäksi opiskelukulut.

Vierailija
4/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika täyttää kesällä. Varmaan niin kauan kuin opiskelee eikä oo töitä, niin 60e/kk plus opiskelu.

Vierailija
5/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuori saa opintotukea ja asuu/syö ilmaiseksi kotona ja lisäksi autan tarvittaessa hankinnoissa mitä pystyn esim.laskin, joitakin lukiokirjoja,parturi  jne.

Vierailija
6/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiokirjat maksoin ja opintotuen sai pitää taskurahana, vaate- ja baarikulunsa yms. maksoi itse kesätienesteistään.

Vierailija
7/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tonnilla pärjää jos kaiken muun kustantaa

Vierailija
8/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhliin asti maksoimme lukiokirjat, harrastuksen, vaatteet, matkakortin, kohtuullisen kännykkälaskun ja muut vastaavat kulut. Taskurahaa saattoi saada tekemällä kotitöitä.

Yo-juhlien jälkeen nuori on saanut asua ja syödä kotona ilmaiseksi, mutta hän on vastannut omista menoistaan itse.

Vierailija
9/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikana mä taisin saada 20 e / kk. Äiti maksoi koulukirjat, koulutarvikkeet, puhelinlaskut, tarpeelliset vaatteet ja ruoan tietenkin. Tein lukioajan lastenhoitohommia ympäri vuoden

Pari kertaa olen myöhemmin asunut äidin luona. Autoa (äidin) tankkasin välillä, tein ruokaostoksia, tein ruokaa ja hommia, kiitokseksi. Äiti tekee pitkää päivää ja matkustelee työn vuoksi, niin osasi arvostaa loisivaa tytärtään, joka teki lumityöt, siivosi ja laittoi ruoan :)

Vierailija
10/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin opiskeli maksoimme vuokran, puhelimen ja netin, kelan rahoilla (opintotuki ja asumislisä) maksoi muun elämisensä. Sitten meni töihin ja alkoi maksaa itse kulunsa. Armeijan aikana valtio maksoi vuokran, sähkön ja veden, me annoimme käyttörahaa n. 200e kuukaudessa.

Jouluna ja syntymäpäivinä annamme lahjaksi 100-200e.

Vierailija
11/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika täyttää kesällä. Varmaan niin kauan kuin opiskelee eikä oo töitä, niin 60e/kk plus opiskelu.

Lisään että vaatteet toki maksamme eikä opintorahaa saanut.

Vierailija
12/12 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saa opintotukea ja käy osa-aikatöissä. Maksan asumisen ja ruoat, muuten saa pärjätä itse.