Voi HELVETTI! Kiinasta tilattu laturi syttyi tuleen ja tuhosi pöydän ja verhot!
Saatiin se sammutettua ennenkun palo lähti leviämään mutta välittömät vahingot on ainakin 300 euron luokkaa. Lisäksi huoneessa voi olla savuvahinkoa.
Laturi saapui tänään postissa ja ehdittiin käyttää sitä noin 15 minuuttia. Kuka korvaa vahingot?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
No juupajuu, kaikki tekin uskotte. Tämähän on provo.
Postin provo :)
Sain viime viikolla Kiinasta tilaamani laturin pannuhuoneen lämpötilan säätimeen. Maksoi 2,3€. Varaosa LVI liikkeessä olisi maksanut 47€.
Mahdollisia vakuutusjuttuja ei kannattaisi huudella netissä, ainakaan jos siinä on mitään millä perusteella voisi evätä korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse korvaat tai kotivakuutus. Tuskin se kiinalainen myyjä korvaansa lotkauttaa sun valitukselle.
Laitoin sille tulikivinkatkuisen viestin ja kuvia vahingosta. Samalla tuhoutui minun puhelin ja miehen tabletti, joten vahingot voi helposti olla yli 1000 euroa.
😂😂😂 laitoit siis oikeesti 😂
Siksi ne on halpaa kun ne on shittiä - tai siis VOI olla, eikä niissä ole MITÄÄN takuuta eikä kuluttajansuojaa.
Ainoa toivosi on kotivakuutus, jos sinulla on sellainen hyvin kattava. Mutta voi olla, että siinäkin tuollaisen hazardi-laitteen vastuu rajautuu takuun ulkopuolelle. Todennäköisesti ne käskee reklamoimaan ensisijaisesti laturin valmistajalle/EUn alueelle tuojalle - eli siis sinne peiliin 😕
Siis oikeasti! Ne sanoi etukäteen että se on laadukas (eikä siis hasardilaite) ja siinä on takuu. Laturissa oli lisäksi CE-tarra joten voisi kuvitella ettei vakuutusyhtiö ihan niin vain sivuta asiaa.
Haha! No tokkakai ne sanoo, että se on laadukas! Ei kai sitä kukaan ostaisi, jos rehellisesti kerrotaisiin sen olevan shittiä. Itse tilasin Kiinasta lolitamekon, ja se mikä tuli ei kyllä ollut sitä mitä luvattiin. Siirryin tilaamaan suoraan Japanista, vaikka hihta on paha. Laatu maksaa, ikävä kyllä.
Käykääpä omat puhelimien laturit läpi, onko jollakin muualla kun kiinassa valmistettu? Meidän "latauspaikalla" oli kaksi samsungin laturia, yksi huawaei, yksi nokia, yksi aple ja yksi merkitön. Kaikissa lukee Made in China.
Noh miinustelijat? Löytyikö joltakin muitakin kuin Kiinalaisia latureita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse korvaat tai kotivakuutus. Tuskin se kiinalainen myyjä korvaansa lotkauttaa sun valitukselle.
Laitoin sille tulikivinkatkuisen viestin ja kuvia vahingosta. Samalla tuhoutui minun puhelin ja miehen tabletti, joten vahingot voi helposti olla yli 1000 euroa.
😂😂😂 laitoit siis oikeesti 😂
Siksi ne on halpaa kun ne on shittiä - tai siis VOI olla, eikä niissä ole MITÄÄN takuuta eikä kuluttajansuojaa.
Ainoa toivosi on kotivakuutus, jos sinulla on sellainen hyvin kattava. Mutta voi olla, että siinäkin tuollaisen hazardi-laitteen vastuu rajautuu takuun ulkopuolelle. Todennäköisesti ne käskee reklamoimaan ensisijaisesti laturin valmistajalle/EUn alueelle tuojalle - eli siis sinne peiliin 😕
Siis oikeasti! Ne sanoi etukäteen että se on laadukas (eikä siis hasardilaite) ja siinä on takuu. Laturissa oli lisäksi CE-tarra joten voisi kuvitella ettei vakuutusyhtiö ihan niin vain sivuta asiaa.
Haha! No tokkakai ne sanoo, että se on laadukas! Ei kai sitä kukaan ostaisi, jos rehellisesti kerrotaisiin sen olevan shittiä. Itse tilasin Kiinasta lolitamekon, ja se mikä tuli ei kyllä ollut sitä mitä luvattiin. Siirryin tilaamaan suoraan Japanista, vaikka hihta on paha. Laatu maksaa, ikävä kyllä.
Käykääpä omat puhelimien laturit läpi, onko jollakin muualla kun kiinassa valmistettu? Meidän "latauspaikalla" oli kaksi samsungin laturia, yksi huawaei, yksi nokia, yksi aple ja yksi merkitön. Kaikissa lukee Made in China.
Noh miinustelijat? Löytyikö joltakin muitakin kuin Kiinalaisia latureita?
Kiinassa kun aika monenmoista valmistajaa..
Mulle kävi vastaavanlainen, ei sentään syttynyt tuleen mutta kärähti pistorasiassa ja sulake paloi. Sähkömies kävi vaihtamassa kärähtäneen pistorasian uuteen. Opinpa, etten tilaa enää halpis kiina-nettikaupoista latureita yms.
Joko ap raportoit fb:n Wish/Aliexpress/Ebay Finland -ryhmään :D
(Liittykää sinne, joka päivä saa nauraa ihmisten materialismille ja idiotismille)
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetin älykääpiö sinne vakuutusyhtiöön pakottaa kertomaan, että osti laturin kiinasta ja jätti suomalaiset välistävetäjät nuolemaan näppejään.
Samanlainen laturi se on kuin suomessakin myytävät ja syttyvät tuleen samalla tavalla, jonkin tapahtuman seurauksena.
Vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön ja rahat tilille ja jos pyytävät laitteita nähtäville, lähetät mitä niistä on jäljellä. Kukaan ei pysty päättelemään mistä palanut laturi on ostettu.
Ihme uusavuttomuutta :-)
Saattaapi nähdä laturin komponenteista ja siitä että se on kasattu ihan miten sattuu esim. löysästi
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisia vakuutusjuttuja ei kannattaisi huudella netissä, ainakaan jos siinä on mitään millä perusteella voisi evätä korvauksen.
Totta,vakuutustarkastajat voivat esim. saada viestien ip-osoitteen hankittua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta,vakuutustarkastajat voivat esim. saada viestien ip-osoitteen hankittua
Ja mitä ne sitten ipparilla tekee? Aivan, ei yhtään mitään.
CE sattuu olemaan eurooppalainen standardi eikä koske mitenkään kiinalaisia. Niiden ei tarvitse noudattaa eurooppalaisia määräyksiä ja voivat lätkiä noita tuotteisiinsa miten lystää. Kiinasta kun tilaa niin on lähtökohtaisesti itse vastuussa kaikesta. CE merkintään voi luottaa kun ostaa EU alueelta. Ihan pelottaa kun ihmiset ei nykyään tajua vaaroja ja vaarantaa naapuritkin omilla tyhmyyksillään. Onneksi omassa rapussa ei asu näin tyhmiä ihmisiä niin voi vielä nukkua yön rauhassa.
Provo on. Ap olisi laittanut kuvan tänne ellei olisi.