Voi HELVETTI! Kiinasta tilattu laturi syttyi tuleen ja tuhosi pöydän ja verhot!
Saatiin se sammutettua ennenkun palo lähti leviämään mutta välittömät vahingot on ainakin 300 euron luokkaa. Lisäksi huoneessa voi olla savuvahinkoa.
Laturi saapui tänään postissa ja ehdittiin käyttää sitä noin 15 minuuttia. Kuka korvaa vahingot?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotivakuutus.
Ei, koska sitten muiden vakuutusmaksut nousevat jonkun urpon takia.
Sitä varten vakuutukset ovat, että urpojen vahingot korvataan
Olen miettinyt, että uskaltaakohan Kiinasta tilata koruja? On niin paljon kauniimpia kuin mitä Suomesta löytyy näistä perus Kultajousista yms. Minulla ei ole mitään allergioita koskaan tullut mistään koruista, edes rihkamasta. Olen paria kauppaa katsellut, joilla on Aliexpressin sivuilla todella hyvät arvostelut ja ovat olleet useita vuosia auki. Ainoat "huonot" arvostelut on muutamassa korussa, etteivät olleet niin hohdokkaita kuin kuvissa. Kaulakoruja olen enemmän ajatellut, ehkä muutamia korvakoruja.
Aahhaaa! Mä luin että "Kiinasta tilattu LAITURI" ja ehdin miettiä että miten ihmeessä sillä saa mitään syttymään tuleen ja MIKSI joku tilaisi laiturin Kiinasta. Päivän naurut!!!
Vierailija kirjoitti:
Miten löysit kiinasta sellaisen laturin jossa on samanlainen adapteri kun suomessa?
Kiinalaisetha ne kaikki laturit tekee, niiltä tilatessa saa valita että onko Euro vai US töpselillä.
Vain urpo tilaa kiinasta verkkovirtaa käyttävän laitteen. Talo palaa tai saat sen 230v handuun. Lähes kaikkea muuta sieltä sitten kannattaakin tilata kun hinta on noin 10-25% suomihinnasta ja laatu kuitenkin usein sama. Tosin tämä kyllä estetään pian, joten nyt kandee shoppailla kun se vielä on mahdollista ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse korvaat tai kotivakuutus. Tuskin se kiinalainen myyjä korvaansa lotkauttaa sun valitukselle.
Laitoin sille tulikivinkatkuisen viestin ja kuvia vahingosta. Samalla tuhoutui minun puhelin ja miehen tabletti, joten vahingot voi helposti olla yli 1000 euroa.
😂😂😂 laitoit siis oikeesti 😂
Siksi ne on halpaa kun ne on shittiä - tai siis VOI olla, eikä niissä ole MITÄÄN takuuta eikä kuluttajansuojaa.
Ainoa toivosi on kotivakuutus, jos sinulla on sellainen hyvin kattava. Mutta voi olla, että siinäkin tuollaisen hazardi-laitteen vastuu rajautuu takuun ulkopuolelle. Todennäköisesti ne käskee reklamoimaan ensisijaisesti laturin valmistajalle/EUn alueelle tuojalle - eli siis sinne peiliin 😕
Siis oikeasti! Ne sanoi etukäteen että se on laadukas (eikä siis hasardilaite) ja siinä on takuu. Laturissa oli lisäksi CE-tarra joten voisi kuvitella ettei vakuutusyhtiö ihan niin vain sivuta asiaa.
Haha! No tokkakai ne sanoo, että se on laadukas! Ei kai sitä kukaan ostaisi, jos rehellisesti kerrotaisiin sen olevan shittiä. Itse tilasin Kiinasta lolitamekon, ja se mikä tuli ei kyllä ollut sitä mitä luvattiin. Siirryin tilaamaan suoraan Japanista, vaikka hihta on paha. Laatu maksaa, ikävä kyllä.
Käykääpä omat puhelimien laturit läpi, onko jollakin muualla kun kiinassa valmistettu? Meidän "latauspaikalla" oli kaksi samsungin laturia, yksi huawaei, yksi nokia, yksi aple ja yksi merkitön. Kaikissa lukee Made in China.
Itselläni kävi lähes samoin. Otin yhteyttä myyjään Kiinaan ja sieltä saapui 3 päivän päästä tarkastaja joka tarkasti syntyneet vahingot, pahoitteli kovasti ja vei palaneen laturin mukanaan takaisin Kiinaan. Korvasivat vahingot kokonaan.
Meneekö asuntolainan maksamiseen liikaa rahaa kun joku 15€ laturi pitää tilata kiinasta? Vituttaa muutenkin jo tarpeeksi kun kaikkea pikkumuovipaskaa tilataan sieltä ja kuljetetaan tänne pilkkahintaan ja sitten ollaan ylpeitä, kun suomessa ei osteta muovipussia lähikaupasta.
En IKINÄ tilaisi mitään sähkölaitetta Kiinasta.
Ja näin alkaa Kiinan maailmanvalloitus.. Poltetaan länsimäät asunto kerrallaan ja täällä vielä jopa maksetaan niille siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse korvaat tai kotivakuutus. Tuskin se kiinalainen myyjä korvaansa lotkauttaa sun valitukselle.
Laitoin sille tulikivinkatkuisen viestin ja kuvia vahingosta. Samalla tuhoutui minun puhelin ja miehen tabletti, joten vahingot voi helposti olla yli 1000 euroa.
Siksi ne on halpaa kun ne on shittiä - tai siis VOI olla, eikä niissä ole MITÄÄN takuuta eikä kuluttajansuojaa.
Ainoa toivosi on kotivakuutus, jos sinulla on sellainen hyvin kattava. Mutta voi olla, että siinäkin tuollaisen hazardi-laitteen vastuu rajautuu takuun ulkopuolelle. Todennäköisesti ne käskee reklamoimaan ensisijaisesti laturin valmistajalle/EUn alueelle tuojalle - eli siis sinne peiliin 😕
Siis oikeasti! Ne sanoi etukäteen että se on laadukas (eikä siis hasardilaite) ja siinä on takuu. Laturissa oli lisäksi CE-tarra joten voisi kuvitella ettei vakuutusyhtiö ihan niin vain sivuta asiaa.
Haha! No tokkakai ne sanoo, että se on laadukas! Ei kai sitä kukaan ostaisi, jos rehellisesti kerrotaisiin sen olevan shittiä. Itse tilasin Kiinasta lolitamekon, ja se mikä tuli ei kyllä ollut sitä mitä luvattiin. Siirryin tilaamaan suoraan Japanista, vaikka hihta on paha. Laatu maksaa, ikävä kyllä.
Käykääpä omat puhelimien laturit läpi, onko jollakin muualla kun kiinassa valmistettu? Meidän "latauspaikalla" oli kaksi samsungin laturia, yksi huawaei, yksi nokia, yksi aple ja yksi merkitön. Kaikissa lukee Made in China.
Se on vähän eri asia ostaa suomalaisesta kaupasta kiinakamaa kuin jostain kiinan pilipalikaupasta. Kummassakin lukee made in China, mutta toinen on käynyt läpi tiukat turvallisuustarkistukset.
Itse jos tilaa Kiinasta suoraan voi syyttää vain itseään. Sitten onkin mielenkiintoisempi kysymys, jos tilaa esim. Saksan Amazonin kautta tavaraa joka tulee sitten kuitenkin Kiinasta. Siellä näyttää olevan näitä paljon. tai mistä e-Ville vastaa. Tuskin juuri mistään.
Kuka hemmetin älykääpiö sinne vakuutusyhtiöön pakottaa kertomaan, että osti laturin kiinasta ja jätti suomalaiset välistävetäjät nuolemaan näppejään.
Samanlainen laturi se on kuin suomessakin myytävät ja syttyvät tuleen samalla tavalla, jonkin tapahtuman seurauksena.
Vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön ja rahat tilille ja jos pyytävät laitteita nähtäville, lähetät mitä niistä on jäljellä. Kukaan ei pysty päättelemään mistä palanut laturi on ostettu.
Ihme uusavuttomuutta :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän eri asia ostaa suomalaisesta kaupasta kiinakamaa kuin jostain kiinan pilipalikaupasta. Kummassakin lukee made in China, mutta toinen on käynyt läpi tiukat turvallisuustarkistukset.
Samaa roinaa se on vaikka hinta on Suomesta ostaessa moninkertainen.
No juupajuu, kaikki tekin uskotte. Tämähän on provo.
Kaveri oli aikoinaan Salcompilla ja heidänkin Suomessa tekmieiä latureita suli ja syttyi palamaan. Heidän suurin pelkonsa oli että tulee tulipalo laturista ja siitä negatiivista julkisuutta. Mutta tuskinpa olisi laturin valmistajaa mainittu, vaikka noin olisi käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse jos tilaa Kiinasta suoraan voi syyttää vain itseään. Sitten onkin mielenkiintoisempi kysymys, jos tilaa esim. Saksan Amazonin kautta tavaraa joka tulee sitten kuitenkin Kiinasta. Siellä näyttää olevan näitä paljon. tai mistä e-Ville vastaa. Tuskin juuri mistään.
Ei kukaan myyjä vastaa muusta kuin siitä myymästään laturista.
Turha Suomessakaan on myyjältä muuta yrittää saada kuin rahat takaisin laturista. Eivät korvaa välillisiä vahinkoja.