Naiset hoi! Onko miehen herkkyys huono asia?
Tunteellinen, herkkä ja tunteensa näyttävä mies, joka ei pidä riitelystä ja haluaa naisen puhuvan rauhallisesti. Turn off vai ei?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Herkkyys on piirre jota itse etsin ja pitkään. Tosin en ymmärrä tuota juttua riidasta. Se pitää kuule opetella "riitelemään" rakentavasti eikä marssia ylimielisenä muualle ja puhua toista vaivaavasta asiasta vasta sitten kun herralle sopii.
Et oikeastaan edes kuulosta herkältä (eli empaattiselta) vaan lapselliselta.
Minäkin poistun tilanteista, joissa riidellään huutamalla. Se ei tarkoita, etten kykene keskustelemaan ja riitelemään rakentavasti - päinvastoin. Riitatilanteita, joissa puhuminen rauhallisesti ja rakentavasti toista kuunnellen, ei enää onnistu, on ihan turha jatkaa. Silloin voi ihan hyvin poistua ja sanoa esim. että jatketaan, kun vähän rauhotutaan. Moni riitatilanne ei äityisi esim. fyysiseksi, kun opettelisi taidon luovuttaa ja poistua paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Turn on ehdottomasti, jos vaan kestät myös (harvoin sattuvat) leimahdukset. Joskus saattaa tunteet kuohahtaakin, ja silloin olisi hyvä jos toinen ei heti romahtaisi itkemään eikä suhtautuisi halveksien tai inhoten. Olen elämyshakuinen herkkis ja ehdottomasti haluan itselleni miehen, jossa on herkkyyttä ja joka ymmärtää minua, mutta joka kuitenkin seisoo omilla jaloillaan. Jatkuva "kantaminen" voisi käydä liian raskaaksi, kun muutenkin huolehdin toisista ihmisistä.
Noi "leimahtelut" on turn off. Itseäni ne ainakin inhottaa ja haluan eroon kumppanista heti kun niitä havaittu. Olen miettinyt, miten voisi ennakkoon päätellä onko ihmisellä taipumusta sellaiseen, ettei turhaan edes alkaisi tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turn on ehdottomasti, jos vaan kestät myös (harvoin sattuvat) leimahdukset. Joskus saattaa tunteet kuohahtaakin, ja silloin olisi hyvä jos toinen ei heti romahtaisi itkemään eikä suhtautuisi halveksien tai inhoten. Olen elämyshakuinen herkkis ja ehdottomasti haluan itselleni miehen, jossa on herkkyyttä ja joka ymmärtää minua, mutta joka kuitenkin seisoo omilla jaloillaan. Jatkuva "kantaminen" voisi käydä liian raskaaksi, kun muutenkin huolehdin toisista ihmisistä.
Noi "leimahtelut" on turn off. Itseäni ne ainakin inhottaa ja haluan eroon kumppanista heti kun niitä havaittu. Olen miettinyt, miten voisi ennakkoon päätellä onko ihmisellä taipumusta sellaiseen, ettei turhaan edes alkaisi tutustumaan.
Kysy suoraan ja kerro miten asia on. Kaipa niitä viilipyttynaisiakin löytyy. Kontroilloivat tunteitaan ja kätkevät niitä. Onnea etsintään. Itse arvostan rehellisyyttä ja sitä, että asioita ei lakaista maton alle, ja sitä ettei tarvitse useita päiviä tai viikkokaupalla odottaa koska toinen olisi valmis keskustelemaan. Lyhyt jäähy on ok.
Ei tosiaan ole huono asia. Itse olen juuri tapailemastani miehestä miettinyt, että ei tunnu liikuttuvan mistään, ja se on aika turn off.
Vierailija kirjoitti:
Miehen herkkyys on luonnollisesti hyvä asia.
Se on hienoa.
Miehen herkkyys ei tarkoita että mies on nainen.
Miehen herkkyys on miehekästä.
Miehen herkkyys ei ole naisellista herkkyyttä.
Tämä. Miehen herkkyys saa minut heikoksi ja sulamaan miehen edessä, pikkarit kostuu ja rakkaus täyttää sydämen. Kun iso mies on avoin sydämelleen ja haluilleen, todellisille tunteilleen ja tarpeilleen, se on jotain todella ihanaa. Mies on aidoimmillaan niin suloinen, haluttava ja ihana. Naisena haluaa helliä, rakastaa ja hyväillä tällaista aitoa, tunteellista miestä. Rakastella ja kokea yhteyttä. Katsoa silmiin ja saada olla yhdessä tunteellinen. Herkkä mies on miesten parhaimmistoa naiselliselle, herkälle miehelle. Sääli että minun mies ei ole herkkä, ei koskaan rakastelee vaan ns panee. Voi kun joskus saisin kokea miltä herkän miehen rakastelu tuntuu, mutta toisaalta en voi haluta rakastelua ilman rakkauden tunnetta. Kateellinen olen naisille, joiden mies nimenomaan rakastelee.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ole vielä selvittänyt miten asian laita on. Yritän osoittaa tiettyä herkkyyttä olematta kuitenkaan munaton, katson että kohtuus kaikessa.
Etkö siis voi olla oma itsesi?
Luulisin että suomalaiset naiset ei pidä herkistä
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että suomalaiset naiset ei pidä herkistä
Herkkä ihminen todennäköisesti on vastuuntuntoinen ja empaattinen, joten ei ollenkaan huono.
Vierailija kirjoitti:
Nainen leimahtaa huutamaan riitatilanteessa? Mikä ihmeen kantaminen?
kaikkihan sen tietää että tunteettomuus on maskuliinisuutta (voimaa=viehättävää) mutta leikitään vaan naisten mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ole vielä selvittänyt miten asian laita on. Yritän osoittaa tiettyä herkkyyttä olematta kuitenkaan munaton, katson että kohtuus kaikessa.
Munaton? Miten? Olenko munaton jos riitatilanteessa poistun toiseen huoneeseen ja puhun riidan aiheesta vasta päivän parin päästä ja silloinkin rauhallisesti? Välttelen riitelemistä viimeiseen saakka.
Mun miehelle tulee riitatilanteissa fyysisesti pahaolo ja hän vetäytyy niistä pois. Ilmeisesti tämä on lapsuudenkodin peruja. Minusta on tosi ärsyttävää, ettei toinen saa sanotuksi mitä mieltä oikeasti on. Itsekkään en ole kohtuuton, en huuda ja räyhyää vaan olen valmis kuuntelemaan ja keskustelemaan rakentavasti. Tämä riitelykyvyttömyys on mun miehen ainoita huonoja puolia.
Olen samanlainen kuin miehesi, vetäydyn riitatilanteesta pois koska minulle tulee niistä fyysisesti pahaolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täällä häirikkö joten varmasti sielläkin. Jotain kaikkien tunnelmaa droppaavaa ulinaa kuitenkin..?
Sori, väärä ketju :D
Näköjään toimii ketjussa kuin ketjussa, kunhan kyse on vain miehistä.
Riippuu miten herkkyys ilmenee. Jos on ihan överiä, että joka asia vedetään tunnetasolle ja itkeskellään pitkin päivät, niin ei semmosta jaksa. Mutta kyllä tunteiden näyttäminen ja ilmaiseninen ja niistä puhuminen näin lähtökohtaisesti hyvä juttu on.