Miksi Suomessa ei halailla ja pussailla enemmän? Siis muita kuin perheenjäseniä?
Kommentit (31)
Halaaminen on täysin eri asia, kuin vaikkapa kättely tai toisen ylös auttaminen. Pakko myöntää, että itsekin hieman hämmennyin, kun pari viikkoa sitten sain halin ekaa kertaa varmaan kymmeneen vuoteen, vieläpä melko tuntemattomalta ihmiseltä. :D Se tuntui yllättävän mukavalta, vaikka läheisyyttä kammoankin. Ei aiheuttanut ainakaan inhoreaktiota.
Nyt kun tarkemmin mietin, niin en ole halannut tai pussannut ketään tai itse saanut haleja tao pusuja kuin ehkä just pienenä lapsena, ikää nyt 28v. Aika surullista, mut en mä kyllä kosketusta kaipaakaan. Ei oo mun juttu ja joku hoivavietti ja libido puuttuu kans molemmat kokonaan..
Perheenjäsenten halaus tuntuisi omituiselta, mutta työpaikalla olen kyllä halannut mieleisiä, naispuoleisia, työtovereita erityisissä tilanteissa, kun näemme pitkästä aikaa, jäähyväisten merkeissä, jne.
m60
Voi olla ystävällinen muita kohtaan. Mutta tuskin on tarvetta kuolata teennäisiä poskipusuja tai mennä halauksessa kiinni toisen rintoihin. Lohduttaessa eri asia tai silloin tällöin. Kättelyssä tulee mieleen että missä kaikkialla se käsi on ollut tai onko tapana pestä usein käsiä. -Jos tuntematon mies yrittäisi pussailla ja halailla, taka-ajatuksena olisi varmasti joku muu. Jos nainen, niin ihmettelisi mikä ajatus hänellä.
Miks pitää halata muita kuin perheenjäseniä? En todellakaan halaile vieraita joskus kavereita kännissä.
Vaimo kielsi, ei oo niin iso asia että alkaisin vastustamaan.
Teuvo Hakkarainen kokeili ja kuinkas kävikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi yök! Käsivarren mittaa lähemmäksi ei saa tulla.
Kerro, mikä siinä on epämiellyttävää? Onko vaikkapa paras kaverisi niin epämiellyttävä? Itse en halaile sellaisia, jotka selvästi kaihtavat, tosin miksi sellaisen kanssa edes ystävystyisi.
Ei ole kyse siitä että kaveri olisi epämiellyttävä vaan halaaminen on epämiellyttävää.
Jos kaveri istuu leffassa viereisellä istuimella ja syö samasta popcorn-purkista popcornia ja vahingossa kätesi hipaisee hänen kättään, miin saatko kuvotusreaktion? Entäpä jos lääkäri kuuntelee stetoskoopilla pulssiasi? Entäpä, jos joku lähimmäinen olisi vaikkapa kaatunut, niin auttaisitko hänet ylös siitä pinteestään tms.?
En ole tuo lainattu, mutta kyllä minä koen nuo mainitut tilanteet epämiellyttäviksi.
Enkä ymmärrä, miten kaatuneen auttaminen liittyy kosketuskammoon. Tietenkin kaatunut autetaan ylös, vaikka tilanteesta ei nautikaan.
Samoin halaan tavatessa ja erotessa kaveria, joka on halaajatyyppiä, koska kaveri on minulle tärkeä. Esimerkiksi jatkuvasti selkään taputtelevalle työkaverille olen kuitenkin sanonut, etten niin kauheasti välitä koskettelusta. Eräs kaveri tulee ihan naamaan kiinni kun juttelee, peruuttelen vaivihkaa 😄
Meidän vanhemmat täysin tunnevammasia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen impulsiivinen halailija. Minusta on outoa kun sukulaisetkin kavahtavat kun halaan heitä tavatessa.
Toi on ahdistelua
Jos kaveri istuu leffassa viereisellä istuimella ja syö samasta popcorn-purkista popcornia ja vahingossa kätesi hipaisee hänen kättään, miin saatko kuvotusreaktion? Entäpä jos lääkäri kuuntelee stetoskoopilla pulssiasi? Entäpä, jos joku lähimmäinen olisi vaikkapa kaatunut, niin auttaisitko hänet ylös siitä pinteestään tms.?