Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?

Uudesta astiastosta haaveileva
06.04.2018 |

Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.

Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.

Kommentit (375)

Vierailija
341/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidiltä peritty Myrnan kahviastiasto 50-luvulta. Käytetään vain erityisissä tilaisuuksissa.

Ovatko nämä tulossa muotiin? Pitkään ovat olleet nuoren polven ylivoimainen inhokkisarja. Vaan nytpä onkin jo uudet nuoret kehissä.

Vierailija
342/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin "arabia" on Gustavsberg, harmi että monelle tulee mieleen vessanpytty. Niillä on ollut monenlaisia.

Retrotyylistä tykkäville englantilaisen Staffordshire potteries astiat.

Lapsuudesta muistuu ruskeat Vereco-lasikupit joissa kukkia.

Ja Arabiastako ei tule sitä vessanpytty mielikuvaa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin Arabian Paratiisisarjaa jos pitäisi pakosta ostaa uudet astiat.

Vierailija
344/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta teini mutta tällä hetkellä ainakin Pentikin Vanilja, kerätään sitä mulle että saan sitten mukaan kun lähden opiskelemaan. Olen saanut niitä lahjaksi synttäreillä ja jouluna.

Sinulla on silmää!

Vierailija
345/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabian Irja-sarjan ottaisin kokonaan! Mulla on nyt vain muutamia osia. Kaiken lisäksi pidän juuri siitä harvinaisemmasta mallista jossa Irja-kuvio on alassuin, kulkee nimellä Itkevä Irja. Niistä vaan nyhdetään sikahintaa koska persiissä lukee Arabia. Itselle nämä on rakkaita perhekalleuksia täynnä muistoja ja haluaisin käyttööni koko astiaston.

Olipa yllättävää nähdä Arabian astiasto joka EI ole halvalla tehdyn näköinen, mauton ja kolho. Itsekin voisin tuota ottaa kotiini.

Vierailija
346/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Royal Copenhagen ja käsin maalattu

Musselmalet

Vierailija
347/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkatkaapa aterinsarja josta löytyisi myös jälkuruokalusikat, leivoshaarukat ja leikkelehaarukat. Eikö ihmiset enää käytä näitä kun ei tahdo löytyä sarjaa jossa kaikki olisi?

Pienet voiveitsetkin saisi olla.

Vierailija
348/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla perintönä Arabian Asteria. Kukahan ostais pois? Myös itsemaalattuja kahviastiastoja lysteritekniikalla. Ei kait niitäkään voi roskiin kipata.

Vierailija
349/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidiltä peritty Myrnan kahviastiasto 50-luvulta. Käytetään vain erityisissä tilaisuuksissa.

Ymmärrän tunnearvon. Muutenhan tuo kahviastiasto on kaikkien aikojen rumin.

Vierailija
350/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin Vanilja mulla käytössä.

Vierailija
351/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on ehjät.

Vierailija
352/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabian Irja-sarjan ottaisin kokonaan! Mulla on nyt vain muutamia osia. Kaiken lisäksi pidän juuri siitä harvinaisemmasta mallista jossa Irja-kuvio on alassuin, kulkee nimellä Itkevä Irja. Niistä vaan nyhdetään sikahintaa koska persiissä lukee Arabia. Itselle nämä on rakkaita perhekalleuksia täynnä muistoja ja haluaisin käyttööni koko astiaston.

Oikeesti. Irja sarja on niiiin ihana. Lapsuus ja ihanat mansikka- mustikka  ym. leivonnaiset tulee heti mieleen.   Meillä käytettiin arkenakin tätä sarjaa, ei ollut typeriä mukeja.  Mamma 63

Vierailija
353/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Maisema!

Vierailija
354/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on semmoinen Arabian kahviastiasto joka on valkoinen ja kullatut reunukset jostain 1960 luvulta. Se on jotenkin juhlallinen astiasto. Sitä käytetään edelleen vain kun on vieraita. Arvosta en tiedä.

Vierailija
355/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uneksin nuorena paratiisiastiastosa, mutta ne tuntuivat kalliilta. Nyt olen ostellut alennusmyynneistä joitakin. Ja kyllä ne edelleen ihania ovat.

V&B:n paksut keramiikkalautaset ovat hyviä mikrossa, eivät kuumene.

Vierailija
356/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on semmoinen Arabian kahviastiasto joka on valkoinen ja kullatut reunukset jostain 1960 luvulta. Se on jotenkin juhlallinen astiasto. Sitä käytetään edelleen vain kun on vieraita. Arvosta en tiedä.

No nyt kun aloin tutkimaan niin kyseessä on Kai Franckin astiasto. Ja oho, onkin yllättävän arvokas. Enpäs arvannut. Liittyy paljon muistoja noihin astioihin.

Vierailija
357/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Lumikukka ruokaastiasto. Raija Uosikkisen suunnittelema. Saimme  sen häälahjaksi v 1966. Ja huutokauppakeisarilta ei löydy semmoista summaa, millä myisin sen.Käytän sita vain joulukattauksessa enkä vahingossakaan laita astianpesukoneesee. Kaikki osat ehjiä ja kunnossa.

Vierailija
358/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermèsin Mosaïque

Vierailija
359/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean Skyn. Löytyy kaapista.

Olen ihastunut sen aitoon posliiniin, laadukasta ja ajatonta. Vuosien käyntön jälkeenkään ei mitään kulumaa eikä naarmuja

Esim V&B mikä on meillä toisena astiastona on samanikäinen mutta ihan hirveän kulunut jo. "Kotimaista" kivitavaraa en edes huolisi

Olipa aika kaunis. Voisin jopa hankkia.

Meillä myös on näitä Ikean Skyn lautasia. Aivan ihanat pasta ja salaattilautasina ja laatu todella hyvää. Vuosia ollut jo käytössä ja ihan kuin uusia vieläkin.

Vierailija
360/375 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian Paratiisi. Arki -ja juhla-käytössä eli siis joka päivä käytetään jotakin astiaston astioista. Kahvikupit pullalautasineen ovat harvemmin käytössä kuin ruokalautaset yms. joten tuntuu aina juhlavalta laittaa kaffekupposet. Miksi ihmeessä tarvittaisiin eri sarja juhlaan kuin arkeen? Paratiisi toimii kummassakin.