Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?
Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.
Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.
Kommentit (375)
Tottakai Lidlin astiat samalla kun sen maksalaatikonkin sieltä.
Nykyiset mukit käy ihan hyvin, Taika-astiastoa punaisena on mukeina.
Sitten on Arabian 4 dl vintagemukeja, niitä etsin kirppareilta lisää, kun ovat kahvimukeina kooltaan täydellisiä.
Ei mahdu kaappeihin astiastoja.
Jos saisin rajattoman määrän rahaa ostaa astiasto, tietty ostaisin maailman kalleimman ja myisin sitten pois
Mäkkärin pussit ja kotipitsan laatikot ja kaljatölkit.
Ostaisin valkoista peruskamaa, en kokonaista astiastoa. Eikös ne ole vanhojen ihmisten hommaa?
Ostaisin SPR:n kaupoista kivoja juttuja ja panisin vuoden välein kiertämään. Kirppareillahan myydään myös astiasarjoja, ei pelkästään yksittäiskappaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tainnut ohittaa iän jossa pädetään astioilla. En osa sanoa haluanko mitään sarjaa kokonaan, kuulostaa jotenkin tylsältä.
Minä en ole tainnut tätä ikää ohittaa, kun haluaisin vaihtaa nyt sekalaisen kippokokoelman johonkin harkittuun settiin.
Tai sitten vain haluan viimein estetiikkaa myös tähän kohtaan elämää. Meillä on siis käytössä kaikkea miehen poikamiesaikojen raapiutuneista Tiimari-kipoist isovanhempien kultareunaporsliiniin. En jaksa enää sitä kun astiakaapissa pitää olla 12 pinoa pelkästään lautasille ja tiskikoneessa erimalliset astiat ei mene hyvin vierekkäin. Ja toki ne antiikkiporsliinithan pitää pestä vielä käsin. Ihan pelkästään ruokapöydän tyhjentäminen on joka päivä inhaa, kun erimallisia lautasia ei saa pinottua päällekkäin.
Eli tylsyyttä kohti! Mitkä on kivoimmat astiastot kesällä 2021? Vanhemmat ja käytetyt myös katselussa.
Minusta tämä on ihan samanlaista jokapäiväistä kauneutta kuin taulut seinällä tai vaikka puutarha. Miksi juuri astiat on pätemistä?
Kokonainen astiasto samaa sarjaa tuntuu ehkä tylsältä ja tunkkaiselta. Miten ne saa sopivaan mielialoihin ja erilaisiin juhliin, jos kaikki edustavat samaa tyyliä, en tiedä.
Mä olen yhdistänyt keltaista ja mustaa Teemaa ja värillistä Paratiisia. Aallon savunväriset juomalasit. Hackmanin Scandia-aterimet. Yhä vaan ilahduttavat. Vieraat kehuvat, etenkin ulkomaalaiset.
Laseiksi, kaatimiksi ja jälkiruokamaljoiksi ehdottaisin Iittalan Ultima Thule-sarjaa, kahviastiastoksi
Myrnaa. Ruoka-astiastoksi jokin valkoinen Arabia, esim Domino. Sopii Ultima Thulen kanssa.
Valencia ja Sunnuntai.
Valenciaa olen ostanut aina, kun on kohtuuhinnalla tullut vastaan.
Sunnuntaita olen kerännyt, kun nyt tuli myyntiin ja tuotantoon.
Scandia aterimet odottavat seuraavaa asuntoa, käyttämättöminä omissa laatikoissaan.
Kun 1,5 v päästä muutan, myyn lähes kaikki täältä, henkilöautollinen tulee uuteen kotiin, mm muutamaa huonekalua lukuunottamatta .
Uuteen kotiin on valittu jo sohva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Design kirjoitti:
Onpa ihmiset pinnallisia, kun pohtivat mikä olisi kaunein astiasto. Voi hyvää päivää! Osta mitä ikinä itse haluat. Jokaisella palstalaisella on oma mieltymys.
Itse keräilen tiettyä design lasisarjaa, mutten sitä paljasta, jottei muut tajua samaa sarjaa alkaa hamstraamaan.
Olisi ihanaa jos tuosta ”voi hyvää päivää” hokemasta alettaisiin sakottamaan.
Ja "höpö höpö"stä myös.
Voi höppelin pöppelin pöpsis höpölöpöpöö! Näin päivittelee perheenäiti, joka ulkokultaisesti ei muka koskaan käytä voimasanoja. Uskoo ken tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olis "liitua millä piirtää", niin ostaisin Royal Albertin Miranda Kerr -mallistoa. Aivan ihania!!
Näyttää about Pip Studion astioilta.
Samaa tyyliä, mutta ylellisempiä.
Suunnittelisin itse omat astiastot ja valitsisin valmistajan omalle sarjalle (omalla design nimellä)
Suomessa on muitakin suunnittelijoita ja valmistajia kuin Iittala etc.
Mistä yleensä etsit niitä?
Onko laatu vai hinta tärkeämpää?
Mulla sekoitus valkoista 24h sarjaa, musta-valkoista Taikaa ja tummanharmaata Kastehelmeä. Omannäköiset ja pitänyt näistä vuosikausia eikä ole ollut tarvetta/halua muuhun vaihtaa.
Astiasto elokuvasta 2 Girls 1 Cup.
Vierailija kirjoitti:
Ai herrajestas sentään! Minua ei ole milloinkaan kiinnostaneet astiastot, kunhan on jotain kaapissa, joilta voi syödä. Onko tämä jokin uusi trendi?
Mutta kuitenkin tulit tänne riehumaan niille,jotka arvostavatkotia ja kauniita esineitä. Syö sinä vain einesruokasi kylmänä suoraan purkista,ei turhaan mitään astioita sinunlaisillesi.
Villeroy & Bochin Amapola on mielestäni hyvin kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin valkoista peruskamaa, en kokonaista astiastoa. Eikös ne ole vanhojen ihmisten hommaa?
Ostaisin SPR:n kaupoista kivoja juttuja ja panisin vuoden välein kiertämään. Kirppareillahan myydään myös astiasarjoja, ei pelkästään yksittäiskappaleita.
Eipä ole mitään vanhojen ihmisten hommaa.
Useimmat nuoret alkavat jo nyt, keräilemään jotain tiettyä sarjaa astioista.
Ostavat niitä synttäri-ja joululahjarahoillaan, mitä mm. isovanheimmiltaan saavat.
Kyllä nämä kauniit astiat kuuluvat siihen samaan sisutusbuumiin, mitk Suomessa on alkanut jo vuosia sitten.
Ja aina on ollut astiastolla merkitys kodeissa.
Astiaston kaikki osia ei tietenkään tarvitse ostaa, vain ne osat, joilla on omassa perheessä tai sinkun taloudessa käyttöä.
Eihän noita astiastoja kukaan kerralla osta, vaan keräilemällä.
Arabian Green Thistle. Jos lottovoitto mätkähtäisi niin tuon perässä juoksisin vaikka pitkin Suomea, on se niin ihana sarja.
Klassista laatua kirjoitti:
Villeroy & Bochin Amapola on mielestäni hyvin kaunis.
Niin minustakin. Lahjaksi sain Villeroy & Bochin ruokailuväline sarjan muutama vuosi sitten.
Minä en ole tainnut tätä ikää ohittaa, kun haluaisin vaihtaa nyt sekalaisen kippokokoelman johonkin harkittuun settiin.
Tai sitten vain haluan viimein estetiikkaa myös tähän kohtaan elämää. Meillä on siis käytössä kaikkea miehen poikamiesaikojen raapiutuneista Tiimari-kipoist isovanhempien kultareunaporsliiniin. En jaksa enää sitä kun astiakaapissa pitää olla 12 pinoa pelkästään lautasille ja tiskikoneessa erimalliset astiat ei mene hyvin vierekkäin. Ja toki ne antiikkiporsliinithan pitää pestä vielä käsin. Ihan pelkästään ruokapöydän tyhjentäminen on joka päivä inhaa, kun erimallisia lautasia ei saa pinottua päällekkäin.
Eli tylsyyttä kohti! Mitkä on kivoimmat astiastot kesällä 2021? Vanhemmat ja käytetyt myös katselussa.
Minusta tämä on ihan samanlaista jokapäiväistä kauneutta kuin taulut seinällä tai vaikka puutarha. Miksi juuri astiat on pätemistä?