Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kaunein astiasto?

Uudesta astiastosta haaveileva
06.04.2018 |

Mitä hankkisit jos saisit rajattoman määrän rahaa hankkia astiaston? Siis koko hela hoidon laseineen ja aterioineet päivineen.

Meillä kuopuskin muutti pois kotoa ja vei osan astioista mukanaan. Meillä on ollut sellaisia halpoja Ikean astioita perhe-elämän aikana. Voimme nyt alkaa vihdoinki viettää miehen kanssa keski-ikäisten seurapiirielämää eli lähinnä kutsua muita samanikäisiä ja elämäntilanteessa olevia vaikka syömään meille. Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista mutta kattausten tekoa pitäisi opetella ja paljon.

Kommentit (375)

Vierailija
201/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villeroy & Bochin Metro Chic. Näin viime kesänä näyteikkunasss Wienissä, ja oon himoinnut siitä saakka. Ihana art deco -henki mutta hinta tietenkin tähtitieteellinen ja luulen että pitäisi tilata ulkomailta, en ole nähnyt Suomessa missään.

Onpa hauska! Minun kotiini tämä ei varmaan kovin hyvin sopisi, mutta hieno Art Deco -tyyli!

Vierailija
202/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jens Quistgaardin ”Relief” / Kronjyden Nissen/Bing & Gröndahl

Tämä muuten on oikeasti todella hieno kokonaisuus, taitaapi vain maksaa tuhansia euroja että saisi kokonaisen setin kerätyksi 💸

Ei kai sitä nyt sentään tarvitse kaikkea mahdollista ostaa teepannusta suolasirottimeen ja kynttilänjalkoihin, vaikka jostain astiasarjasta tykkääkin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidiltä peritty Myrnan kahviastiasto 50-luvulta. Käytetään vain erityisissä tilaisuuksissa.[/quote

Samoin!!! 😊

Vierailija
204/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabian Irja-sarjan ottaisin kokonaan! Mulla on nyt vain muutamia osia. Kaiken lisäksi pidän juuri siitä harvinaisemmasta mallista jossa Irja-kuvio on alassuin, kulkee nimellä Itkevä Irja. Niistä vaan nyhdetään sikahintaa koska persiissä lukee Arabia. Itselle nämä on rakkaita perhekalleuksia täynnä muistoja ja haluaisin käyttööni koko astiaston.

Isoäidillä oli kyseisen sarjan astioita ja täti lahjoitti perimänsä astiat työttömien yhdistykselle.

Kaunis astiasto, mutta ratkaisu oli mielestäni järkevä, koska jatkuvasti matkustava yksinasuja ei tarvitse lukemattomia lautasia, liemikulhoja jne.

Vierailija
205/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidiltä peritty Myrnan kahviastiasto 50-luvulta. Käytetään vain erityisissä tilaisuuksissa.[/quote

Samoin!!! 😊

Mä olisin vastannut samoin jos olis kysytty ruminta... Meilläkin on perittyä Myrnaa, ja ikuinen konflikti kun en niitä käytä edes juhlissa. Kun ovat "aina tyylikkäät" antajiensa mielestä. Joillekin sopii mutta meidän tyyliin ei.

Vierailija
206/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita astiastoja on paljon. Kovin monia ei kuitenkaan voi omistaa. Minulla oli ennestään jonkin verran Arabian arcticaa. Päätin hankkia siihen täydennystä. Kaunis muotokieli, tulee mieleen joutsen. Kahvikupit tosin aika pieniä. Perinteisiä kahvikuppeja tarvitsee juhlakattaukseen, muuten voi käyttää mukeja. 

Vierailija
207/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Arabian Paratiisista, se on ihanan kesäinen.

Arabian Pastoraali taas käyttöön syksyn tullen.

Vierailija
208/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Royal copenhagen on aika hienostunut.

Samoin wedgwood, ja itse pidän aika paljon hermeksen posliinista myös, esim. se cheval d'orient setti.

Royal Copenhagen ja Wedgwood ovat valmistajia, eivät astiaston nimiä. Kummallakin on lukuisia erityylisiä mallistoja.

Vierailija
209/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kiinnosta keskiluokan symbolit ja kodin kilpavarustelu.

Syödäänkö teillä maksalaatikko suoraan foliovuuasta?

Kielikin rappeutuu.

Vierailija
210/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hankkinut arabian paratiisi astiastoa jo ensi asuntoon muuttamisesta lähtien. Edelleen se on kaunein astiasto, jonka tiedän. Sitä olen höystänyt arabian teemalla. Toinen astiasto mitä meillä on Marimekon oiva. Sekin niin kaunis ❤️. Käytämme näitä arkena ja juhlissa.

Vierailija
211/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy & Boch Gray Pearl

Vierailija
212/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Aino Aallon lasiastioista. Ne ovat olleet tuotannossa jo vuosikymmeniä ja ne sopivat hyvin käytettäväksi arkena. En halua kaappeihin mitään "kerran kymmenessä vuodessa käytettäviä" astioita.

Vierailija
213/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Aino Aallon lasiastioista. Ne ovat olleet tuotannossa jo vuosikymmeniä ja ne sopivat hyvin käytettäväksi arkena. En halua kaappeihin mitään "kerran kymmenessä vuodessa käytettäviä" astioita.

No tämähän se! Olen ottanut perintöastiat rohkeasti arkikäyttöön, pientä arjen luksusta se vaan on. Maistuu varmaan vesijohtovesikin paremmalta kristallilasista :D

Ihan turha niiden on antaa ylähyllyllä pölyyntyä. Käyttöesineitä ne kumminkin "vaan" on!

Vierailija
214/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut kiva ja inspiroiva ketju. Tykkään ihailla ja haaveilla astioista mutta enää en luultavasti hanki mitään kun löysin jo kirpparilta ihanat engl ruusukupit ja mulla on jo tarpeeksi kaikkea. Tai siis ehkä en hanki... nautin vaan katselemisesta ja täältä on löytynyt kauniita joista en ole edes tiennyt.

Ja se kaunein, en pysty sanomaan. Välillä viehättää yksinkertainen tyylikkyys, välillä värikkäät kuviolliset välillä Arabian Maisema ja Harlekiini. Puhumattakaan sitten ulkomaisista.

Vierailija
215/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on arkikäytössä Pentikin Halla-astiasto, joka minulla on varsin kattavana: isot, pienet ja syvät lautaset, kulhoja, tarjoiluastioita, kahvi- ja teekupit sekä tassit, leikkelelautaset, kahvi- ja kermanekka, teekannu, munakupit, voirasia, vesikannu ja liemikulhot. Juhlakäyttöön on Arabian Arctica Gold, joissa on siis kultainen reunus. Siitä lötyy kahvi- ja teekupit sekä tassit, isot, pienet ja syvät lautaset.

Ikävä kyllä, kumpaakaan sarjaa ei enää valmisteta, joten on pitänyt metsästää Torista ja Huutonetistä uusia kappaleita hajonneiden tilalle.

Vierailija
216/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviastiastoista Arabian Sointu roosan värisenä.

Vierailija
217/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan ihana! Yleensä en ole mikään vaaleanpunaisen ystävä, mutta tämän setin ottaisin heti

Vierailija
218/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan ihana! Yleensä en ole mikään vaaleanpunaisen ystävä, mutta tämän setin ottaisin heti <3

Kaikki on tallessa ja ehjiä ja käytetty vain vieraskuppeina. Kahvikannu, kakkuvati, kannellinen sokerikko, kaksi kermakkoa toinen matala toinen korkeampi, 6 pullalautasta, 6 tassia, 6 kuppia. Kaikissa sama numero pohjassa. Viimeiset 15 vuotta ollut komerossa. Tänään mietin että paljonkohan tuosta kaikesta joku maksaisi? En varmaan myy, mutta kiinnostaisi paljonko sillä saisi.

Vierailija
219/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Royal Doulton käsinmaalatuin talvioin.

Vierailija
220/375 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villeroy & Bochin Metro Chic. Näin viime kesänä näyteikkunasss Wienissä, ja oon himoinnut siitä saakka. Ihana art deco -henki mutta hinta tietenkin tähtitieteellinen ja luulen että pitäisi tilata ulkomailta, en ole nähnyt Suomessa missään.

Onpa hauska! Minun kotiini tämä ei varmaan kovin hyvin sopisi, mutta hieno Art Deco -tyyli!

Meillä on melko överi ruokasali, missä kultaa, mustaa, tummanpunaista ja tummanvihreää, sopisivat sinne kuin nenä päähän. Lottovoittoa (6 oikein vois jo riittää) odotellessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme