Miksi et voi sietää meikkaamattomia ja mukavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku ei meikkaa tai pukeutuu mukavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää minihameita, kiinnittää huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, jotka ei meikkaa? eli heidän pitäisi meikata muiden ihmisten vuoksi.
Itsellänikin on lyhyet hiukset, ei ripsiväriä, lakkaamattomat lyhyet kynnet. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan enemmän huoliteltu - en meikkaa enkä kiinnitä paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta matalilla koroilla. Tee näin vain itseni mieliksi enkä siksi, että kokisin itseni vähemmän kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (9)
Miksi en saa näyttää allejani ja suonikohjujani. Ja miksi minun ryppyinen rintavakoni aiheuttaa närkästystä.
Nämähän ovat luonnollinen osa ihmiskehoa.
Olisikohan joidenkin aika päivittää asenteitaan.
Kyllä vanhuuskin saa näkyä, ei sitä tarvitse burkhaan piilottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi en saa näyttää allejani ja suonikohjujani. Ja miksi minun ryppyinen rintavakoni aiheuttaa närkästystä.
Minusta vanhukset ovat kauniita, mutta täytyy sanoa että kovin paljastava pukeutuminen kovin vanhalla ihmisellä tuntuu ajatuksena oudolta. Ehkä siksi, että niin monia vanhuksia paleltaa.
Suoraan sanottuna olen kateellinen, että jotkut uskaltavat!
Heillä on sitä itsevarmuutta ja itsetuntoa, jota mulla ei ole.
Kohtuullisen suuri ongelma tuntuu olevan myös nainen, joka välillä laittautuu ja välillä kulkee naturellina. Ehkä se suuri ero ulkonäössä on pelottava ja esim. miehet ymmärtävät kuinka paljon meikillä ja vaatteilla saa "huijattua" ulkonäköä? Naiset ehkä taas pelkää että se oma huijaus paljastuu?
Hauskaa kun ihmiset kehuu kun on laittautunut ja joku ihan kysyy/sanoo että kyllä sinun kannattaisi pitää kiinni tästä tyylistä ja paheksuu kun olen ilman meikkiä. En naamaani kuitenkaan niin häpeä että en sitä kehtaisi paljaana näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vanhukset ovat kauniita, mutta täytyy sanoa että kovin paljastava pukeutuminen kovin vanhalla ihmisellä tuntuu ajatuksena oudolta. Ehkä siksi, että niin monia vanhuksia paleltaa.
No entäs keski-ikäisten hikoilevien allit ymv. , näitähän yleensä (ei aina) kauhistelevat
alle 30-kymppiset.
Ai niin, kateellisiahan ne vaan on, kun on kanttia esitellä treenaamatonta kroppaa.
(kuiskivat selän takana, miksei se ymmärrä jo jäädä eläkkeelle, mielipaha haittaa muiden työntekoa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs keski-ikäisten hikoilevien allit ymv. , näitähän yleensä (ei aina) kauhistelevat
alle 30-kymppiset.
Ai niin, kateellisiahan ne vaan on, kun on kanttia esitellä treenaamatonta kroppaa.
(kuiskivat selän takana, miksei se ymmärrä jo jäädä eläkkeelle, mielipaha haittaa muiden työntekoa)
Siis koetko sinä olevasi se, josta kuiskitaan selän takana, vai kuiskija?
Itselläni on pitkä kokemus työelämästä, enkä muista että koskaan olisi huomautettu keski-ikäisen naisen pukeutumisesta päin naamaa tai kuiskittu selän takana. Nuorille naisille on joskus helteellä joutunut pomo muistuttamaan pukeutumiskoodista.
Koen asian päin vastoin. Minusta täällä marmatetaan jatkuvasti muiden meikkaamisesta ja laittautumisesta. Meikkaamattomuuskeskustelut nopeasti menevät siihen, että "minä en ole turhamainen, minä en koe tarvetta näyttää viehättävältä muiden silmissä, minä en välitä muiden mielipiteistä, minulla ei ole tarvetta mielistellä miehiä, minun ei tarvitse olla seksuaalinen, minä pystyn vastustamaan ulkopuolista painetta, minulla on tärkeämpää tekemistä, minä arvostan parempia asioita, blaablaablaa..." Eli kaikin tavoin vakuutellaan, kuinka paljon fiksumpi on kuin turhamaiset, meikatut ja laitetut kanssasisaret. Näitä ap:n kaltaisia julistuksia löytyy palstalta melkein harva se päivä.
Terv. Tänään meikkaamaton, huomenna ehkä meikattu. Ihan miten tykkään, ei kuulu muille.
Minä joudun olemaan ilman korkokenkiä, koska kävelen työmatkat, ja vedä tuolla nyt sateessa jollain kipsuttimilla Pitkin vesilätäköitä sitten... Sama homma meikkaamisessa ja tukan laitossa, ei se tukka hyvältä näytä kun se pipon alla muhii tunnin kävelyn ajan ja meikit sulaa sateessa.
Ennen kuin joku ehdottaa bussia, niin pakko sanoa, että ei mene busseja. Kävely/pyöräily on ainoa keino suoriutua työpaikalleni ilman autoa.
Enemmistö miehistä ei meikkaa, eikä todellakaan haluaisi kävellä koroilla.
Miksikö? Pitääkö heidän pakosta tukahduttaa salainen viehtymyksensä kuluttaa tunteja peilin edessä itsensä kanssa näpertämiseen? Onko heiltä riistetty se ihana tunne, kun keikut huterilla piikeillä portaissa ja liiskaat itsellesi vaivaisenluun ja kampurajalat?
Miesten on myös pakko keksiä rahoilleen jotain tyhjänpäiväistä käyttöä, kun eivät voi ostella kalliita rasvoja ja meikkejä. Kateellisuus oikein paistaa olemuksestaan.
Vai ovatko miehet pelkästään mukavuudenhaluisia eivätkä näe syytä muutella luojanluomaa ulkonäköään? Jos eivät kelpaa sellaisinaan nirppanokkanaisille, so what. Akkoja on turha mielistellä, siihen jos ryhty, loppua ei näy. Itselleen kelpaavat möhömahoineen ja harvoine hiuksineen.
Hmm... minäkin kallistun tuohon "saan kelvata luomuna" -leiriin. Monestakin syystä.
Naisellisuudella näiden kanssa ei ome mitään tekemistä. Se on geeneissä ja korvien välissä.