Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi vaihtoehto parempi, kahdesta huonosta? (Pukeutumis-/kroppa-asiaa)

Vierailija
06.04.2018 |

Mulla on ihan hirveät "satulalaukut", "ratsarit" (miksi näitä nyt nimitetään) reisien ulkosyrjillä alalantiolla, reiden yläosassa. Niitä ei saa pois mitenkään, ellen laihduta itseäni alipainoiseksi, tai käy rasvaimussa. Kumpaakaan en aio tehdä. Tai laihduttanut olen itseni kerran alipainoiseksi, jolloin nämä ulokkeet hävisivät, mutta muu kroppa oli sitten jo kuin keskitysleirivangilla, joten ei enää...

Itse kysymykseen; kumpi parempi, että joko peitän nämä ulokkeet pukeutumalla väljiin, pitkiin yläosiin (tunikat, pitkät neuletakit, pitkät takit) jolloin jostain syystä näytän hyvin tätimäiseltä.

Vai pukeudunko vaan normaalisti, jolloin nämä reiden ulkonevat pahkurat näkyvät, mutta pukeutuminen on nuorekkaampaa, monipuolisempaa ja näytän ikäiseltäni.

Eli, jos jompi kumpi pitää valita, niin..?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitä kevyestä kankaasta valmistetulla hyvin laskeutuvalla hameella ulokkeet.

https://www.google.fi/search?q=pear+outfit&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve…:

Myös lahkeista levenevillä farkuilla pystyy tasapainottamaat ulokkeita:

Vierailija
2/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, olen kyllä käynyt pukeutumisneuvojalla ja tyylikursseilla, tiedän miten mun tulisi pukeutua.

Saisiko vastauksen itse kysymykseen? :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sulle on tärkeämpää: näyttää ikäiseltä vai peittää ulokkeet. Sen mukaan valitset.

Vierailija
4/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulokkeet eivät näytä niin pahalta kun luulet. Mielestäni ovat nätin ja naisellisen näköiset ihan normaaleissa vaatteissa, paljon parempi kuin omat tikkureiteni ja olematon lantioni.

Vierailija
5/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, olen kyllä käynyt pukeutumisneuvojalla ja tyylikursseilla, tiedän miten mun tulisi pukeutua.

Ap

No näköjään ei ole auttanut, jos sun mielestä kyse on joko tai tilanteesta. Tätipukeutuminen tai reisien ylikorostus. 

Vierailija
6/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu siististi ja itseäsi eniten miellyttävään tyyliin. Kaikilla meillä on erilainen kroppa eikä kaikkien todellakaan tarvitse näyttää (fotoshopatuilta) malleilta. Luonnollisuus ja tyytyväisyys siihen omaan olemukseen kaikkine "vikoineen", ja ennen kaikkea kaunis luonne/käytöstavat ovat miellyttävintä katseltavaa.

Vierailija
7/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pitkät yläosat ole tätimäisiä, ellet itse ole tätimäinen.

Vierailija
8/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No näköjään ei ole auttanut, jos sun mielestä kyse on joko tai tilanteesta. Tätipukeutuminen tai reisien ylikorostus. 

Se vaan monesti on joko-tai. Esim. kun kävelen töihin (nytkin räntä- ja loskakelissä 3 km suuntaansa) niin pistänkö tälle matkalle "hyvin laskeutuvasta kankaasta hameen" tai ne bootcut-farkut?

Vai laitanko kuitenkin sporttisen ulkoilupuvun, jossa lyhyt takki (lantioulokkeet jää näkyviin) vai pistänkö lämpimien housujen pariksi pitkän polvipituisen palttoon, jolloin ulokkeet peittyy mutta näytän tätimäiseltä)

Tai mites kuntosalilla, laitanko treenitrikoot ja sporttisen topin (jolloin näytän ikäiseltäni mutta ne sivukumpareet näkyy) vai mahd pitkän löysän t-paidan ja löysät verkkarit, jolloin ne peittyy mutta olen taas 45+ täti.

Pukeutumisohjeet yleensäkin on toimistotyötä tekeville. Hameet ym. Ei ihmisille, joiden täytyy työssään liikkua, hiota, ym.

Ap

Vierailija
9/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis olet päärynä? Kyllähän päärynä voi pukeutua ikänsä mukaan. Nuori nuorekkaasti ja vanhempi aikuismaisemmin. Ei todellakaan tarvitse olla tätimäinen, jos ei halua. Mistä nuo kaksi vaihtoehtoa ovat edes tulleet? Se tyylineuvojako sanoi, että nämä ovat sinun vaihtoehtosi? Vai oletko itse päättänyt, että nämä kaksi ovat ainoita tapoja pukeutua: joko "tätivaate" eli peittää koko kropan tai sitten "nuorten vaate" eli laittaa kaikki kropan muodot esille.

Minkä ikäinen oikein olet? Katukuvassa näkyy paljon nuoria, jotka pukeutuvat erittäin hyvin oman kroppansa mukaan. Näyttävät ikäisiltään, mutta huomioivat silti oman kroppansa muodot. Toki löytyy heitäkin, jotka "väkisin" pukeutuvat täysin samanlaisiin vaatteisiin kuin aivan erilaisen kropan omaavat kaverinsa. Pätkä päärynä nyt ei näytä yhtä hyvältä ihoa nuolevissa vaatteissa kuin pitkä ja kapeareisinen atleettivartalo. Molemmat vartalotyypit voivat kuitenkin pukeutua ikänsä mukaisesti omalla tavallaan. 

Vierailija
10/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä perssen peittävä tunika on siisti ja naisellinen, kun ei ole liian leveä. Optisesti hoikimman näköinen olet, kun helman pituus on suunnilleen leveimmällä kohdalla.

Vierailija
11/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla hyvä vyötärö? Jos on, älä laita pitkää kaapua, vaan lyhyempi yläosa ja korosta hartioitasi värillä, toppauksilla tai kaulahuivilla. Villatakin leikkauksella voi muotoilla itseään kauniisti. Edestä kiinni yhdellä napilla ja lyhyt, pyöristetty helmainen? Jätä takapuoli näkyviin. Istuvat tummat housut ja vaaleampaa sävyä paitaan. Kaulaaukon ja hartioiden korkeudelle jotain säväyttävää ja koristeellista kuviota.

Vierailija
12/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se vaan monesti on joko-tai. Esim. kun kävelen töihin (nytkin räntä- ja loskakelissä 3 km suuntaansa) niin pistänkö tälle matkalle "hyvin laskeutuvasta kankaasta hameen" tai ne bootcut-farkut?

Vai laitanko kuitenkin sporttisen ulkoilupuvun, jossa lyhyt takki (lantioulokkeet jää näkyviin) vai pistänkö lämpimien housujen pariksi pitkän polvipituisen palttoon, jolloin ulokkeet peittyy mutta näytän tätimäiseltä)

Tai mites kuntosalilla, laitanko treenitrikoot ja sporttisen topin (jolloin näytän ikäiseltäni mutta ne sivukumpareet näkyy) vai mahd pitkän löysän t-paidan ja löysät verkkarit, jolloin ne peittyy mutta olen taas 45+ täti.

Pukeutumisohjeet yleensäkin on toimistotyötä tekeville. Hameet ym. Ei ihmisille, joiden täytyy työssään liikkua, hiota, ym.

Ap

Mene uudestaan sinne pukeutumisneuvojalle. Sulla noita ongelmia näyttää riittävän.

Vierailija
13/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita treenipaitoja ole pitkänmallisia? Jospa pukeudut miten tuntuu kivoimmalta, kun viihdyt kamppeissasi olet rennompi.

Vierailija
14/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuvailemassasi ruumiinmallissa ei ole mitään vikaa. Paksu vyötärö on pahasta, mutta rasva reisissä ja takapuolessa vain korostaa naisellisia muotoja. Naiset eivät jostain syystä itse tykkää tuosta.

Vierailija
15/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Kim Kardashianista mallia. Näyttääkö se tätimäiseltä?

Vierailija
16/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, ei kukaan kato kuitenkaan.

Vierailija
17/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen siis olet?

Vierailija
18/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 v.

Ja joo, siis te jotka olette sitä mieltä, ettei tässä kropanmallissa ole "vikaa" ja joku käski ottaa mallia Kardashianista... te ette varmaan aivan ymmärtäneet, mitä tarkoitan "satulalaukuilla".

En osaa linkittää, mutta laittakaa googlen kuvahakuun "saddlebags body" niin näette. Tässä ongelma ei varsinaisesti ole lantion leveydessä (joka sekin itselläni on tosi leveä), vaan siinä, että sivussa on kummalliset muhkurat. Ei mitään kaunista ja tasapainoista kaarta.

Ap

Vierailija
19/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä perssen peittävä tunika on siisti ja naisellinen, kun ei ole liian leveä. Optisesti hoikimman näköinen olet, kun helman pituus on suunnilleen leveimmällä kohdalla.

Optisesti hoikimman näköinen päärynävartalo on, kun jättää pitkät tunikat sun muut kaavut kauppaan.

Vierailija
20/33 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 33 v.

Ja joo, siis te jotka olette sitä mieltä, ettei tässä kropanmallissa ole "vikaa" ja joku käski ottaa mallia Kardashianista... te ette varmaan aivan ymmärtäneet, mitä tarkoitan "satulalaukuilla".

En osaa linkittää, mutta laittakaa googlen kuvahakuun "saddlebags body" niin näette. Tässä ongelma ei varsinaisesti ole lantion leveydessä (joka sekin itselläni on tosi leveä), vaan siinä, että sivussa on kummalliset muhkurat. Ei mitään kaunista ja tasapainoista kaarta.

Ap

No sä olet jo keski-iän kynnyksellä, eli sinänsä en ymmärrä, miksi pitäisi edes pukeutua niin kuten nuoret. Ja nuo levenevät reidet, ulokkeet, tai miksi nyt kutsutkin, ovat tyypillisiä päärynöille. Eli sulle sopii päärynävartalon pukeutumissäännöt. Sovella niitä sen mukaan, mistä tyylistä itse eniten tykkäät ja missä tunnet olon hyväksi.