Kumpi vaihtoehto parempi, kahdesta huonosta? (Pukeutumis-/kroppa-asiaa)
Mulla on ihan hirveät "satulalaukut", "ratsarit" (miksi näitä nyt nimitetään) reisien ulkosyrjillä alalantiolla, reiden yläosassa. Niitä ei saa pois mitenkään, ellen laihduta itseäni alipainoiseksi, tai käy rasvaimussa. Kumpaakaan en aio tehdä. Tai laihduttanut olen itseni kerran alipainoiseksi, jolloin nämä ulokkeet hävisivät, mutta muu kroppa oli sitten jo kuin keskitysleirivangilla, joten ei enää...
Itse kysymykseen; kumpi parempi, että joko peitän nämä ulokkeet pukeutumalla väljiin, pitkiin yläosiin (tunikat, pitkät neuletakit, pitkät takit) jolloin jostain syystä näytän hyvin tätimäiseltä.
Vai pukeudunko vaan normaalisti, jolloin nämä reiden ulkonevat pahkurat näkyvät, mutta pukeutuminen on nuorekkaampaa, monipuolisempaa ja näytän ikäiseltäni.
Eli, jos jompi kumpi pitää valita, niin..?
Kommentit (33)
Onko ihan mahdotonta saada vastauksia itse kysymykseen? :D Haluaisin kovasti kuulla mielipiteenne! Kiinnitättekö enemmän negatiivista huomiota kuvailemiini ulokkeisiin (googlatkaa kuvahaulla se "saddlebags body") vai siihen että pukeutuminen 33-vuotiaalla tätimäistä/tanttamallistoa.
Siis olen käynyt pukeutumusneuvojalla, tiedän miten tämänmallisen kropanomistajan tulisi pukeutua ja tietenkin sovellan ohjeita niinkuin itselleni sopii...
Mutta JOSKUS (usein) on tilanteita jolloin voi valita aloitukseni kysymyksen mukaan "joko-tai". Ei vaan kertakaikkiaan löydy esim. johonkin tilanteeseen sopivaa vaatetta. Esim juurikin ne treenikamppeet, oletteko nähneet jossain PITKIÄ (puoleenreiteen), alaspäin reippaasti leveneviä(!!) treenipaitoja, joissa on kuitenkin edes t-paitahihat? Mä olen etsinyt vaikka mistä, EI löydy. Löytyy ihonmyötäistä, kireähelmaista, liian lyhyttä, hihatonta...
...jos nyt joku vihdoin vastaa kertoen mielipiteensä, niin iso kiitos!
Ap
Voi jestas sentään, kuinka avutonta meininkiä. Miten muiden ihmisten mielipiteet vaikuttavat noin paljon pukeutumiseen? Miksi et pue sellaisia vaatteita päälle, mistä itse tykkäät? Olet aikuinen nainen! 33-vuotias! Kyllä tuon ikäisen pitää jo itse osata pukeutua. Eli sinä päätät: häiritseekö SINUA enemmän omasta mielestäsi tätimäinen look vai ne sinun reitesi. Ihmiset miettivät, mitä miettivät. Sinähän et sitä saa tietää, kun ajatuksia ei kuule. Suurin osa ei ajattele yhtään mitään sinun reisien ulokekohdistasi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että noi haittaa eniten sinua, ei ketään muuta. Joten pukeudut niinkuin sinusta tuntuu mukavimmalta.
Ja jos haluat noista eroon niib laihdutus ei tosiaa ole keino, vaan harrasta liikuntaa joka muokkaa reisien lihaksia. Sali, juokseminen, jumpat jotka keskittyvät varsinkin alavartaloon. Saat tasapainoisemman näköisen alakropan, jos nuo nyt sinua niin häiritsee.
Päärynävartalo ei tasapainotu juoksemalla. T. Juokseva päärynä.
Ja ap:lle: kysymys on lähinnä siitä, onko sinusta pahempi esitellä lantiotasi vai peittää se ja näyttää 10 kg paksummalta kuin olet. Itse olen kallistunut siihen, että olen ylpeästi päärynä.
Siellä salilla ja räntäsateessa käytän väljiä housuja (joogahousut, herrainhousut, culottet, sailor-farkut) ja istuvaa yläosaa. Bomberimuotiinkin lähdin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas sentään, kuinka avutonta meininkiä. Miten muiden ihmisten mielipiteet vaikuttavat noin paljon pukeutumiseen? Miksi et pue sellaisia vaatteita päälle, mistä itse tykkäät? Olet aikuinen nainen! 33-vuotias! Kyllä tuon ikäisen pitää jo itse osata pukeutua. Eli sinä päätät: häiritseekö SINUA enemmän omasta mielestäsi tätimäinen look vai ne sinun reitesi. Ihmiset miettivät, mitä miettivät. Sinähän et sitä saa tietää, kun ajatuksia ei kuule. Suurin osa ei ajattele yhtään mitään sinun reisien ulokekohdistasi.
Voi jestas sentään itsellesi...
Sinäkö et ikinä kysy kenenkään mielipidettä esim. jostain asusta? Hieno homma.
No, luovutan, pitäkää mielipiteenne. Mutta älkää sitten tulko tänne tekemään avauksia siitä kuinka "näitte kaupungilla/kuntosalilla/missälie naisen, jolla oli herranjestas hirveä perse, olisi nyt peittänyt sen edes jollain..!"
Ap, kiittää tyhjästä ja toivottaa hyvää päivänjatkoa
Jos sulla on sellaiset hyllyvät, muhkuraiset ulokkeet, jotka pistävät silmään, niin peitä.
Nro 24 jatkaa. Kysymyksesi oli siis, kumpaan kiinnitän enemmän negatiivista huomiota. En kumpaankaan. Kiinnitän tuntemattomiin negatiivista huomiota lähinnä jos joku haisee tosi pahalta tai käyttäytyy huonosti. Tai on niin ylipainoinen että tulee naapurin istuimelle.
Mutta jos tavoittelet täyttä näkymättömyyttä toisten silmissä, niin täti-look lienee varmin valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö et ikinä kysy kenenkään mielipidettä esim. jostain asusta? Hieno homma.No, luovutan, pitäkää mielipiteenne. Mutta älkää sitten tulko tänne tekemään avauksia siitä kuinka "näitte kaupungilla/kuntosalilla/missälie naisen, jolla oli herranjestas hirveä perse, olisi nyt peittänyt sen edes jollain..!"
Mä sanon, että peitä. Valitse täti-look. Sulle selvästi merkitsee niin paljon muiden ihmisten mielipiteet, että tunnet olosi vain epämukavaksi muiden katseiden alla, jos käytät "normaaleja" vaatteita. Eli valitse levenevät lahkeet jumppahousuissa tai jumppatrikoot ja iso miesten T-paita, joka ulottuu puoleen reiteen, valitse vartalon peittävä pitkä tunika, valitse hameet, joissa on levenevä a-linja ja valitse pitkät peffan ja reidet peittävät neuletakit, jakut ja takit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö et ikinä kysy kenenkään mielipidettä esim. jostain asusta? Hieno homma.No, luovutan, pitäkää mielipiteenne. Mutta älkää sitten tulko tänne tekemään avauksia siitä kuinka "näitte kaupungilla/kuntosalilla/missälie naisen, jolla oli herranjestas hirveä perse, olisi nyt peittänyt sen edes jollain..!"
No voi vittu. Kuvitteletko oikeasti, että ihmiset voivat lukea ajatuksia? Kukaan ei voi tietää, mitä muut ajattelevat. Täällä on jo moni sanonut, ettei kiinnitä tuolla tavalla toisten vartaloiden yksityiskohtiin huomiota, kuin sinä oletat kaikkien kiinnittävän. Joko uskot tai et usko. Harvoja kiinnostaa, millaiset hemmetin ulokkeet sulla on ja kuinka niitä peittelet tai olet peittelemättä. Stylistiä ehkä voi ammattinsa puolesta kiinnostaa, mutta muille se on yks hailee, millaiset jumppahousut sulla on päällä. Kunhan on jotain päällä. Joten se on voivoi kun tämä gallup ei nyt tuota päivänselvää vastausta ja sun todellakin on aikuisten oikeasti itse päätettävä, millaisiin vaatteisiin haluat pukeutua.
Päärynä ei tasapainotu juoksemalla??
Riippuu kuule ihan ihmisestä! Esim ite en todellakaan oo rasvattomana mikään päärynä. Oon päärynä sillon, jos urheilen paljon ja on nesteturvotusta jaloissa, on painoa muutenkin kiloissa paljon.
'
Vähiten päärynä oon sillon kun en harrasta MITÄÄN liikuntaa, eli jalkalihakset lähtee + rasvaa ei ole.
Päärynävartalo, onko se niinku et on leveä lantio ja laihat jalat, vai paksut jalat ja joku leveä lantio?
Jos haluaa että jalat on mah. laihat, niin ei kannata liikkua paljoa koska itellä ainaki tulee lihasta ja turvotusta jalkoihin. Etenkin juoksusta tulee turvotusta jalkoihin, paitsi jos paino on tyyliin 160/50 kg.
liinu89 kirjoitti:
Päärynä ei tasapainotu juoksemalla??
Riippuu kuule ihan ihmisestä! Esim ite en todellakaan oo rasvattomana mikään päärynä. Oon päärynä sillon, jos urheilen paljon ja on nesteturvotusta jaloissa, on painoa muutenkin kiloissa paljon.
'
Vähiten päärynä oon sillon kun en harrasta MITÄÄN liikuntaa, eli jalkalihakset lähtee + rasvaa ei ole.
Päärynävartalo, onko se niinku et on leveä lantio ja laihat jalat, vai paksut jalat ja joku leveä lantio?
Jos haluaa että jalat on mah. laihat, niin ei kannata liikkua paljoa koska itellä ainaki tulee lihasta ja turvotusta jalkoihin. Etenkin juoksusta tulee turvotusta jalkoihin, paitsi jos paino on tyyliin 160/50 kg.
Niin ja lisään vielä että joo, päärynä ei luultavasti tasapainotu juoksulla koska siitä juoksusta kertyy jalkoihin nestettä. Jos haluaa vähentää päärynämäisyyttä, kannattaa laihduttaa ja treenata olkapäitä ja käsiä yms ettei ylävartalo näytä niin hennolta.
Liinulla on tainnut jo vkonloppu alkaa.
Mulla on myös tuollainen kroppa. Myös normaalipainoisena. Mutta kun aloitin kuntosalilla treenaamisen ja pistin ruokavalion kuntoon ( ei sokeria juurikaan) niin lantion muoto tasapainottui.
Luulen, että noi haittaa eniten sinua, ei ketään muuta. Joten pukeudut niinkuin sinusta tuntuu mukavimmalta.
Ja jos haluat noista eroon niib laihdutus ei tosiaa ole keino, vaan harrasta liikuntaa joka muokkaa reisien lihaksia. Sali, juokseminen, jumpat jotka keskittyvät varsinkin alavartaloon. Saat tasapainoisemman näköisen alakropan, jos nuo nyt sinua niin häiritsee.