Vihdoinkin veli on tajunnut että hänen vaimonsa on NAISLAPSI
ja ottaa eron. Kymmenen vuoden liiton jälkeen. Olen niin onnellinen veljen puolesta.
Tää naislapsi ei ole ikinä jaksanut tai viitsinyt tehdä mitään koulua loppuun eikä jaksa työelämää. Itkeskelee pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Ei ota koskaan ikinä vastuuta mistään, vaan syyttää aina kaikista muita. On laiska ja mukavuudenhaluinen. Tahtoo koko ajan uusia tavaroita ja ellei saa niitä, raivostuu silmittömästi tai mököttää päiväkausia.
Mut nyt ei enää häntä ikinä! Se on MOI MOI! Terv Helpottunut isosisko
Kommentit (72)
Mun ex-kälyni haukkui mua aina exälleni ja koko suvulle. Hyvin vähän hän kuitenkaan minusta tai exäni ja minun suhteesta tiesi. Kaikki perustui hänen luuloihinsa ja kuvitelmiin.
Tavallaan oli ihan mielenkiintoista nähdä, millainen valta yhdellä naisella voi omassa suvussaan ollakaan.
En vaivautunut yhtään selittämään tai korjaamaan hänen kieroutuneita luuloja, väitteitään ja lopulta syytöksiään. Siinäpähän mässäilivät. Luulen, että häntä harmitti se, etten reagoinut hänen provoamiseensa mitenkään.
Ovatko kaikki vieraat miehet lapsinaiselle 'setiä' ja vieraat naiset 'tätejä' ?
Jos ovat, niin sitten kuuluu kyllä aika vahvasti tähän av-sakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on varmaan huono itsetunto, ja veljesi ei kyennyt tukemaan.
En ole Ap, mutta jossakin menee raja, kuinka paljon KAHDEN AIKUISEN parisuhteessa täytyy ja tarvitsee toista "tukea" ja psyykata ja millainen on vastuu omasta hyvinvoinnista sillä tukea tarvitsevalla! Meillä jokaisella on vain yksi elämä ja kannattaa miettiä miten sen elää ja kenen kanssa - ei ihan mihin hintaa hyvänsä, mutta kuitenkin on lupa tavoitella onnea!
Koskee myös kaverisuhteita. Mua alkoi jossain vaiheessa nuoruutta ärsyttämään perässävedettävä negatiiviseen ajatteluun (mielestään realisti) mieltynyt kaverini. Koko muu porukka tsemppasi ja nosti mielialaa hänellä. JNeuvottiin mitä kouluja kannaattaa käydä, järkättiin töitä, harjoittelupaikkoja ja opastettiin yleiseen elämänhallintaan. älkikäteen mietittynä hän oli hemmoteltu kakara joka kiukutteli vanhemmilleen, kavereilleen ja kaikille ympärille vaatien erityishuomiota.
Tässä oli lopputulos karmea. Kun kaverit pikkuhiljaa kaikkosivat ympäriltä häneltä katosi täysin kontrolli kaikkeen tekemiseen ja hän ei selvinnyt elämästä kunnolla. Asuu vieläkin vanhempien luona passattavana.
Jossain vaiheessa kaikkien on otettava vastuuta omista tekemisistään eikä oma elämänhallinta tai mieliala voi olla muista ihmisistä riippuvaista.
uhriutuja kirjoitti:
Kaikki on miesten syytä.
Miksi teidän miesten pitää ihan oikeasti tulla ensin nillittämään joka ikiseen ketjuun että naiset sitä ja naiset tätä. Ja sitten kun metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan, alatte uhriutua. Järkevä keskustelu alkaa olla tämän takia täällä ihan mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-kälyni haukkui mua aina exälleni ja koko suvulle. Hyvin vähän hän kuitenkaan minusta tai exäni ja minun suhteesta tiesi. Kaikki perustui hänen luuloihinsa ja kuvitelmiin.
Tavallaan oli ihan mielenkiintoista nähdä, millainen valta yhdellä naisella voi omassa suvussaan ollakaan.
En vaivautunut yhtään selittämään tai korjaamaan hänen kieroutuneita luuloja, väitteitään ja lopulta syytöksiään. Siinäpähän mässäilivät. Luulen, että häntä harmitti se, etten reagoinut hänen provoamiseensa mitenkään.
Minun kälyni tekee samaa. Mieheni onneksi tajusi kuviot jo kauan aikaa sitten ja emme ole paljoa tekemisissä hänen sukulaistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset kärsii erosta
Ja tässä tapauksessa erityisesti NAISlapsi ! On varmasti rankka tulevaisuus tuollaisella riivinraudalla yksikseen, jos ei koulunkaan käynti, työnteosta puhumattakaan jaksa hotsittaa. Aivan oikein tuollaisille, kenkää vaan perseelle ja taipaleelle.
Vierailija kirjoitti:
uhriutuja kirjoitti:
Kaikki on miesten syytä.
Miksi teidän miesten pitää ihan oikeasti tulla ensin nillittämään joka ikiseen ketjuun että naiset sitä ja naiset tätä. Ja sitten kun metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan, alatte uhriutua. Järkevä keskustelu alkaa olla tämän takia täällä ihan mahdotonta.
Mistä te revitte näitä mies-olettamianne? Uhriudu vähän lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Ap, mutta jossakin menee raja, kuinka paljon KAHDEN AIKUISEN parisuhteessa täytyy ja tarvitsee toista "tukea" ja psyykata ja millainen on vastuu omasta hyvinvoinnista sillä tukea tarvitsevalla! Meillä jokaisella on vain yksi elämä ja kannattaa miettiä miten sen elää ja kenen kanssa - ei ihan mihin hintaa hyvänsä, mutta kuitenkin on lupa tavoitella onnea!
Onnea, saatana. Mitä onnea sellainen on, jota tavoitellaan polkemalla vauhtia muiden naamasta?
Tämä tukeminen on kyllä niin väärinymmärretty asia myös. Egoismia palvovassa kulttuurissa se tarkoittaa sitä, että mitä toinen typerässä päässään ikinä keksiikään, sitä pitäisi täysillä fanittaa. Eli ajetaan ihmissuhteisiin valheellisuutta, teeskentelyä ja häpeää. Estetään näin ihmisiä kohtaamasta toisiaan mitenkään aidosti. Eikä tarvitse ymmärtää väärin. Jokaisella meistä on enemmän tai vähemmän typerä pää, olemmehan kuitenkin lähtökohtaisesti ahneita apinoita.
Kyllä todelliseen tukemiseen pitäisi ilman muuta liittyä keskustelut siitä, miksi minun tukeni tarvitaan asialle, jota en ensi katsomalta pysty sellaisenaan hyväksymään. Tukea on sekin, että kun keskinäisarvioinnissa hiukan haastetaan karsimaan hulluimpia hankkeita, niin sitten myös lohdutetaan ja muistutetaan, että olet sinä arvokas ihminen ilman sitä leluakin.
Voihan se olla, että lopulta parasta tukea joskus on koko suhteen lopettaminen. Mutta ei noin hölmösti tarvitse asiaa perustella.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan normaalilta naiselta. Miksi kuvittelet että seuraava olisi yhtään parempi?
Mikä normaali? Normaali nainenko jättää yleensä koulunsa kesken? (Naisethan kouluttautuu korkeammalle kuin miehet ja käyvät useammin myös sen koulunsa loppuun) Ja suurin osa viihtyy oikein hyvin työpaikoissaan. Laiskojakin naisissa on, se on totta, mutta niin on miehissäkin. Ehkä sinun olisi kannattanut sanoa, että ihan normaalilta ihmiseltä vaikuttaa, miksi luulet , että seuraava on yhtään parempi. Ei nuo kuvaillut piirteet ole mitenkään vain naisille kuuluvia. Osa ihmisistä on tuollaisiakin, niin miehet kuin naisetkin. Ap:lle kuitenkin sen verran, että ei todellakaan ole sanottua, että se seuraava kumppani olisi yhtään parempi, mutta vakka kantensa valitsee ja yleensä se puoliso ihan itse valitaan. Kannattaa tarkkaan katsoa, kenet ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan normaalilta naiselta. Miksi kuvittelet että seuraava olisi yhtään parempi?
Yksinäänkin voi elää. Jos kaikki vapaat ovat samanlaisia, ei kannata ottaa uutta.
Vierailija kirjoitti:
ja ottaa eron. Kymmenen vuoden liiton jälkeen. Olen niin onnellinen veljen puolesta.
Tää naislapsi ei ole ikinä jaksanut tai viitsinyt tehdä mitään koulua loppuun eikä jaksa työelämää. Itkeskelee pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Ei ota koskaan ikinä vastuuta mistään, vaan syyttää aina kaikista muita. On laiska ja mukavuudenhaluinen. Tahtoo koko ajan uusia tavaroita ja ellei saa niitä, raivostuu silmittömästi tai mököttää päiväkausia.
Mut nyt ei enää häntä ikinä! Se on MOI MOI! Terv Helpottunut isosisko
Hyvä! Feministeille monoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että hänellä on OIKEIN HYVÄ itsetunto. Liiankin hyvä. Ja veljeni tuki häntä kymmenen vuotta, koska veli on aivan enkeli. Liian sinisilmäinen tosin ja siksi joutui tällaiseen tilanteeseen. Ap
Väärin, tyypillä joka on vaikea ja vaativa kanssaihmisille ei ikinä ole hyvä itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ehdin iloita vastaavassa tilanteessa. Seuraava puoliso olikin sitten ehta narsisti ja sen jälkeen ei ole veljeä enää näkynyt. Tästä on nyt kolme vuotta. Joka päivä on ikävä sitä edellistä emäntää, vaikka yksinkertainen olikin.
Ikävä kuulla! Minun veli on kyllä oppi rahansa maksanut ja oppinut jotain. Eilen käytiin kokoillan keskustelu aiheesta. Ap
Niinhän noista huonoista suhteista usein opitaankin, ettei sitä samaa virhettä tehdä enää niin herkästi. Sitten saatetaankin mennä täysin toiseen ääripäähän tai tehdä joku täysin uusi virhe. Sellainen oppiminen, että nyt otetaan vain täydellisiä puolisoita on kyllä valitettavasti sekä harvinaista että useimpien tavallisten kuolevaisten kohdalla täysin epärealistista.
Mikä siinä työnteossa on niin ihmeellistä että se on joku ihmisarvon mitta? Jos kaikki saisi kymppitonnin kuussa käymättä töissä niin 99 % lopettaisi hommat heti. Siellä käydään vain rahan takia. Onhan sekin aika surkeaa.
Mun siskolla oli kamala mies. Olin onnellinen kun he eros. Uskon, että kamalia naisia on myös, joten miksi ei.
No, sinähän veljesi tunnet ja varmaan tämän veljesi vaimonkin tosi hyvin. Muistan itse kun oikein nauratti kun ystäväni miehen sisko oli aivan omien luulojensa varassa ja oli luonut mielikuvan: paha, hankala vaimo ja loistava, hyvä veli. Kas kummaa tällä siskolla oli tiedossa vain veljensä kertomat asiat ja mielipiteet tuosta vaimosta ja asioista noin yleensä. Kerran tämä ystävä oli jopa ajanut tuon miehen siskolleen kun ei kestänyt tuota ukkoa enää yhtään ja sanonut että tervemenoa vaan eikä tarvitse tulla takaisin. Tuli ruikuttaen takaisin kuitenkin. Ei ole oikein vaikea arvata oliko tämä keskustelu veljen ja siskon välillä pikkaisen puolueellista että kenen vika ja syy on mikäkin. Ei kai yleensä kukaan halua kertoa itsestään kovin negatiivisia asioita. Helpompi puida muiden vikoja.
Hyvittavaa sinänsä että minä näin ihan erilaisen kuvan tuosta ystäväni miehestä. Jos olisin kaiken voinut kertoa tuolle siskolle ei olisi uskonut tai ei olisi varmaan edes tajunnut. Sitä kun aina haluaa niin kovasti pitää vain omiensa puolta. Eikö siskolle tullut ikinä mieleen että veli ehkä kertoi asiat niin että ne oli mukavasti siloiteltu hänen kannaltaan ja ehkä jopa hän oli sellainen joka ei ikinä nähnyt tai tajunnut omia virheitään, vikojaan, puutteitaan, vaan ainoastaan muiden. Ehkä kenties se jouksee suvussa tuollainen että ollaan sokeita omille virheilleen, mutta toisen pitäisi olla lähes täydellinen.
Aika hassua kun tuntuu että tässä on joku kunnollisuuden mittari kouluttautuminen ja työssäkäynti. Kun yleensä ihmissuhteissa tai kun mietitään kuka on hyvä, kunnollinen mies tai isä lapsille on paljon tärkempiäkin mittareita kun koulutus tai työssäkäynti. Voi olla koulutettu ja työssäkäyvä mies joka on monessa muussa asiassa täydellinen mäntti surkimus.
Mun ex-miehellä oli joskus tapana lytätä että parempaa miestä en voi saada kun hän. Oli mielestään lähes puolijuamala itsensä ja varmaan siskonsa mielestä. Ei tiennyt kumpikaan että oli jo odotellutkin että koska pääsee vaihtamaan vähän nuorempaan ja parempaan. Oikein harmitti kun ei ollut aikaisemmin vapaa vaan kärsi ja kituutti huono miehen kanssa huonossa liitossa. Voi kyllä niitä ottajia löytyi. Se on niin totta, parempi yksin kun huonossa suhteessa/liitossa. Edelläimainittuihin kannattaa ryhtyä vain sellaisen kanssa joka tuntuu oikealta.
Huoh. Huono.