Minkälaiset piirteet kasvoissa tekevät ihmisestä kauniin? Entä mitkä eivät?
Kertokaa jotain yksityiskohtia tai kokonaisuuksia?
Kommentit (17)
Hymykuopat, siniset silmät, Korkeat poskipäät, pisamat
en pidä: ienhymy, matala otsa, hyvin paksut huulet, roikkuvat posket, silmät lähellä toisiaan
Ei mikään yksittäinen piirre. Semmonen symmetrisyys ja harmonia. Mikään piirre ei pomppaa liian voimakkaasti silmille, mutta jotain persoonallisuutta saa olla. En ymmärrä varsinkaan pienen nenän ihannointia, joillekin se toki sopii, mutta kaikille ei. Kokonaisuus ratkaisee minkälainen nenä, silmät ja suu kenenkin kasvoille sopii.
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita.
Itse pidän rumina piirteinä mm. pieniä tai syvällä olevia siansilmiä tai ulospäin pullottavia tyylin mike monroe, isoa kyömynenää tai leveää ja pientä tyyliin sika, ohuita huulia, rumaa hymyä, pientä tai liian isoa leukaa, korkeaa/matalaa otsaa, roikkuvia poskia jne.
Minulla on pienet siansilmät syvällä päässä, matala otsa, roikkuvat posket sekä pieni ja leveä nenä. Olen usien kuullut kehuja ulkonäöstäni, eli ihan totaaliruma en voi olla. Kyse on aina kokonaisuuudesta, ei yksittäisistä piirteistä. On monia ihmisiä, joilla on kasvoissa ns. kaikki oikein mutta jotka eivät ole oikein minkään näköisiä.
Symmetriset kasvot, suuret silmät, paksu ja pitkä tukka, semi-täyteläiset huulet, suora nenä, tasainen iho, tasaiset ja vaaleat hampaat, ohut kaula, nauravainen ilme jne...
Epäilen, että yksittäisistä ominaisuuksista tehty tietokonekuva miellyttäisi silmääni kuitenkaan.
Suora, vahva nenä, semmoinen makee profiili, on super hot.
Paksut apinamaiset ulostyöntyvät huulet ja möllösilmät on rumia. Näitä näkee etenkin etelä-pohjanmaalla.
Ei ole makuasia, tieteellisesti on tutkittu että mitä enemmän kultaisne leikkauksen mukaisia mittasuhteita kasvoista löytyy, sitä kauniimpina kasvoja pidetään.
Kaunista:
Korkeat poskipäät
Kirkkaat silmät
Täyteläiset huulet (luonnolliset, ei niitä hirveitä jätti-isoja pumpattuja)
Terve eloisa iho
Paiseet tekee rumaksi, samoin mustat ja puuttuvat hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Paiseet tekee rumaksi, samoin mustat ja puuttuvat hampaat.
Onko tullut usein vastaan?
Pieni ja kapea nenä, isot siniset silmät joissa pitkät ja paksut tummat ripset, isot ja täyteläiset pusuhuulet, pulleat posket, pitkät ja paksut vetyperoksidiblondit hiukset sekä koiranpentuilme
Vierailija kirjoitti:
Pieni ja kapea nenä, isot siniset silmät joissa pitkät ja paksut tummat ripset, isot ja täyteläiset pusuhuulet, pulleat posket, pitkät ja paksut vetyperoksidiblondit hiukset sekä koiranpentuilme
Hau.
Yleensä kauneusihanteena on ollut korkeat poskipäät ja kapea leuka, eli melkeen niinkuin salkkareitten Lola.
Mutta jostain kumman syystä minua on aina luultu missiksi ja junassa, kaupassa, vastaantullessa ja ihan kaikkialla miehet tulee kehumaan kasvonpiirteitäni ja yleensä ihmetellään, kuinka kaunis olen.
Teidän yllätykseksenne kerron, että olen kuin mikäkin boksinaama, eli neliskantti/suorakaide. Minulla ei ole leukaa ollenkaan, olen niin leveä. Sama kuin piirtäisitte paperille talon mutta katon paikalle hiukset. Eli neliskantti.
Kylläkin omistan isot silmät ja suoran nenän.
Kokonaisuuden pitää näyttää hyvältä. Jos on isot mollosilmät ja pieni ohut nenä, näyttää pöljältä. Tai kauhea jätti klyyvari ja olemattomat tihrusilmät.
Minusta naisen kasvoista tekee aivan erityisen kauniin se piirre, että iirikset eivät ole ihan silmän keskellä vaan hieman lähempänä nenää (eli silmän nenänpuoleinen valkuaisalue on pienempi ja korvanpuoleinen valkuaisalue on suurempi). Toisin sanoen siis, erittäin lievä karsastus.
Muuten symmetriset kasvot, tosin pienet "virheet" ja persoonallisuus (esim. lievä kyömy nenässä) on aina plussaa, kunhan muuten on perusasiat kunnossa eli terveen näköinen iho, luonnollinen hymy ja puhtaat hampaat. Tykkään myös hymykuopista.
Makuasioita.
Itse pidän rumina piirteinä mm. pieniä tai syvällä olevia siansilmiä tai ulospäin pullottavia tyylin mike monroe, isoa kyömynenää tai leveää ja pientä tyyliin sika, ohuita huulia, rumaa hymyä, pientä tai liian isoa leukaa, korkeaa/matalaa otsaa, roikkuvia poskia jne.