Ei hitto mä mokasin liikenteessä!!!! Nyt harmittaa :'(
Ajoin sellaista 30km/h tietä ja tuli punaiset valot. Valojen viereen siihen mun ajopuolelle oli parkkeerattu kaksi autoa peräkkäin puolittain ajotielle. Kenties kielletty paikka, en ole varma?
Pysähdyin punaisiin tietenkin ja yritin mennä mahdollisimman oikealle että vastapäistä tietä pääsee vielä ohi. Ne parkkeeratut autot vei siis osan mun ajokaistasta valojen edestä. Yritin mennä mahdollisimman oikealle mutta kauas kuitenkin siitä parkkeeratusta autosta.
Sitten kuului poks. Säikähdin ihan hirveesti ja näin että mun oikeanpuoleinen peili oli kääntynyt sisäänpäin. Olin osunut sillä toiseen autoon :((((((
Yritin pälyillä tuliko siihen jälkeä mutta en nähnyt mitään ja sitten tuli vihreä valo ja oli pakko mennä.
Mietin että olisiko pitänyt etsiä jostain parkkipaikka ja laittaa lappu missä on mun numero mutta säikähdin niin sitä poks ääntä että olin ihan hädissäni enkä ajatellut järkevästi. Ajoin kotiin.
Nyt mietin että mitä teen.
Mun autoon ei tullut mitään naarmua. Vain se peili oli kääntynyt sisään.
Voiko olla että toiseenkaan ei tullut?
Vai saattoiko siihen tulla? :((((
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten siinä peilissä se sarana on että se antaa tällaiset pienet ajovirheet anteeksi.
M
Ei.
Vaan jotta sen peilin saa parkissa käännettyä sisään että ei kävisi tällaisia vahinkoja.
Olen järeällä kulkuneuvolla tullut kokeilleeksi, todennäköisesti AP kyllä aiheutti vahingon sille toisen auton peilille koska harvemmin ne peilit eteenpäin kääntyvät, ja on automalleja joissa on pelkästään moottorilla liikkuva lasi eikä mitään niveltä siinä peilissä.
Missä luki että toinen peileistä kääntyi eteenpäin? Ap:n oma peli kääntyi siihen parkkiasentoon nivelen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten siinä peilissä se sarana on että se antaa tällaiset pienet ajovirheet anteeksi.
M
Ei.
Vaan jotta sen peilin saa parkissa käännettyä sisään että ei kävisi tällaisia vahinkoja.
Olen järeällä kulkuneuvolla tullut kokeilleeksi, todennäköisesti AP kyllä aiheutti vahingon sille toisen auton peilille koska harvemmin ne peilit eteenpäin kääntyvät, ja on automalleja joissa on pelkästään moottorilla liikkuva lasi eikä mitään niveltä siinä peilissä.
Se että peilin saa sivuun parkitsemista helpottamaan on toinen saranan funktio.
Tässä tapauksessa on merkityksetöntä oliko toisessa autossa saranaa, tai mihin suuntaan se antoi periksi.
Ap:n sarana antoi periksi ja oikeaan suuntaan. Selostuksen mukaan hän hidasti punaisiin joten vauhti jolla peilit kohtasivat ei voinut olla suuren suuri, joten jos sen toisen auto peili siitä rikkoontui että se tuuppasi ap:n auton peilin sivuun niin on aika paperia ollut.
M
Kiitos M.
Menin todella etanavauhtia ne vikat metrit ennen valoja. Rullasin ihan hitaasti. En tehnyt mitään äkkijarrutuksia tms ja vauhti oli todella pieni, näin jo kaukaa, että on punaiset ja tulin pienellä nopeudella ja vikat metrit missä se tapahtui rullasin vain hitaasti.
Mä niin toivon, että toiseen autoon ei tullut mitään.
Pelottaa niin että kohta tulee poliisit tai kutsu oikeuteen kun vahingoitin jonkun autoa ja "pakenin" paikalta :'(
Ap
Tuo on myös minun pelkoni. Että raaputtaisin jotain autoa tai repisin vahingossa peilin irti.
Jos noin pientä asiaa stressaa ja pelkää niin ettei pysty olla niin sulle on kyllä tiedossa kovat ajat vielä, ystävä hyvä. Mitä jos epähuomiossa juoppokuski ajaisi päällesi ja halvaantuisit puoliksi? Mitä jos joku juoksisi autosi alle ja kuolisi? Älä välitä PIENISTÄ asioista!
No mihinkään rikokseen et ole syyllistynyt. Tietysti se fiksua olisi ollut toimia toisin, mutta tehty mikä tehty.
Vierailija kirjoitti:
:DDDD Anteeksi mutta nauroin
Aika tökeröä. Mikä tuossa on hauskaa?
Voi ei :( Yritä pärjäillä! Ajattele että se on nyt tapahtunut. Et voi valitettavasti tehdä tekemättömäksi. Jos siitä tulee myöhemmin laskua tai kirjeitä niin se on sen ajan murhe. Ei kannata pilata kevättä murehtimalla etukäteen.
Älä välitä, mulla meni tänään vasen ja oikea sekaisin ja käännyin tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulevan eteen. Ei ees töötännyt, ja onneksi hiljensi. Tajusin samantien ja hävetti niin juukelisti, että ajoin lähikaupan pihaan häpeämään vähäksi aikaa. En myöskään ois halunnut jatkaa köröttelyä sen kiilaamani kuskin edessä..
Jos autot oli pysäköity valojen kohdalle, voi olla että olivat väärässä paikassa, koska risteysalueella pysäköidessä pitää risteykseen olla 5m etäisyys. Jos risteyksessä on suojatie, pitää siihenkin olla 5m.
Voi luoja. Naiset ratissa todellakin. Perseillään ja tuhotaan toisten omaisuutta eikä kanneta vastuuta. Sillälailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitään tapahtunut. Ne on vaan autoja. Mitäs jättää niitä siihen puolittain ajotielle.
Liikkuva osapuoli on aina syyllinen. Väärin pysäköinti ei oikeuta terroriin vaikka vituttaakin.
Nyt tuosta on kolme viikkoa. Ei ole tullut poliisit ovelle. Ei ole tullut kirjettä asianajajalta. Voinkohan jo huokaista?
Ap
Mä istuin kerran omassa autossani tien sivussa parkissa, kun sitten vierestä meni auto ja osui sivupeiliini. Pelästyin mutt ehdin ottaa siitä autosta kuvan ja mulle jäi rekkari talteen. Mutt sitpä tajusin ett mun auto oliki suunniteltu tosi hyvin: peili oli kääntynyt kolhivan auton ajosuuntaan, mutta se oli kääntynyt ns hallitusti eli sitä peiliä voi vaivatta pyöritellä 90 astetta eteenpäin ja taaksepäin, eteenpäin ilmeisesti just tuommosten kolhimisten takia. Muutakaan vauriota autooni ei tullut niin ei tarvinnu ottaa yhteyttä sille ohiajavalle.
Toivottavasti ap säkin kolhit autoa jossa on vastaava ominaisuus! Oma autoni on vanha, joten ei tarvii olla ees uus auto jotta niin olisi.