Ei hitto mä mokasin liikenteessä!!!! Nyt harmittaa :'(
Ajoin sellaista 30km/h tietä ja tuli punaiset valot. Valojen viereen siihen mun ajopuolelle oli parkkeerattu kaksi autoa peräkkäin puolittain ajotielle. Kenties kielletty paikka, en ole varma?
Pysähdyin punaisiin tietenkin ja yritin mennä mahdollisimman oikealle että vastapäistä tietä pääsee vielä ohi. Ne parkkeeratut autot vei siis osan mun ajokaistasta valojen edestä. Yritin mennä mahdollisimman oikealle mutta kauas kuitenkin siitä parkkeeratusta autosta.
Sitten kuului poks. Säikähdin ihan hirveesti ja näin että mun oikeanpuoleinen peili oli kääntynyt sisäänpäin. Olin osunut sillä toiseen autoon :((((((
Yritin pälyillä tuliko siihen jälkeä mutta en nähnyt mitään ja sitten tuli vihreä valo ja oli pakko mennä.
Mietin että olisiko pitänyt etsiä jostain parkkipaikka ja laittaa lappu missä on mun numero mutta säikähdin niin sitä poks ääntä että olin ihan hädissäni enkä ajatellut järkevästi. Ajoin kotiin.
Nyt mietin että mitä teen.
Mun autoon ei tullut mitään naarmua. Vain se peili oli kääntynyt sisään.
Voiko olla että toiseenkaan ei tullut?
Vai saattoiko siihen tulla? :((((
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko yön kierin, valvoin, pyörin ja itkin. En saanut nukuttua.
Pelkään että joku näki ja soitti poliisille ja kohta ne seisoo mun ovella :(Ap
Ei kukaan täysjärkinen soita poliisia jos näkee tuollaisen pienen vahingon. Joku kyttääjä-mummeli saattaisi, jos rillit tarkentaisivat rekkariin. Suotta murehdit.
Sekin on syytä muistaa, että se on vain kyttääjä-mummeli. Sana sanaa vastaan. Jos Maire (taas) soittaa poliisille, että ihan varmasti oli näin ja minä sen näin niin poliisilla ei silti ole mitään oikeaa todistetta, eivätkä ne näinollen ryhdy asiaa edes selvittämään. Voisihan olla että Maire on itse käynyt tuon vahingon aiheuttamassa jne.
Tästä on hyvä esimerkki nuo peltipoliisit. Tiedän mm yhden tapauksen, missä tyttöystävä käytti luvalla miehen autoa ja ajoi peltipoliisiin. Mutta kun sakko tuli kiisti mies sen ja sanoi että kuvasta näkyy ettei hän ole ajanut hanhen ei todellakaan tunne kuka tuo kuski on. Häntä ei siis saatu sakotettiin, vaikka poliisikin varmasti osasi arvata, että mies jollain tavalaan tunsi sen kuskin (mutta kun kidutus kuulustelumetodina on kielletty 😂)
No tota jos toisen autossa on helevetin iso klommo niin silloin se ei kyllä ole mikään sana sanaa vastaan. Ja vaikka jälkeä ei jäisikään, niin miksi ei selvittäisi asiaa, niin saataisiin sillekin päätös.
Vierailija kirjoitti:
Naiset liikenteessä...
Parkkipaikalla jos törttöilee, niin harvemmin sattuu pahasti. Pahimmat urpot liikeenteessä ovat kuitenkin yleensä miehiä.
No ei siitä peilistä mitään tule kun se kääntyy sisään. Suomessa tosiaan auto on pyhä lehmä, menepä vaikka Italiaan missä kolisee koko ajan, eikä kukaan ole moksiskaan. Minulla kerran kävi juuri noin, tiukassa paikassa hivutin pakusta ohi peili kääntyi sisään. Ei naarmuakaan kummassakaan. Ja jos siihen joku naarmu nyt tuli niin ei voi mitään. Tietysti se voi auton omistajaa harmittaa mutta samalla tavalla joku paukauttaa parkkipaikalla oven toisen kylkeen eikä sano mitään. Näitä sattuu, ne on vaan autoja.
vieras. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset liikenteessä...
Parkkipaikalla jos törttöilee, niin harvemmin sattuu pahasti. Pahimmat urpot liikeenteessä ovat kuitenkin yleensä miehiä.
Sattui pahasti tai lievästi, niin vastuu pitää kantaa.
Vierailija kirjoitti:
vieras. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset liikenteessä...
Sattui pahasti tai lievästi, niin vastuu pitää kantaa.
Sitähän en sanonut ettei tarvitsisi. Kommentoin rumaan yleistykseen "Naiset liikeenteessä...". On ihan todistettu fakta, että pitäisi oikeasti huokailla "Mies ratissa.. olisihan se pitänyt arvata.".
Vierailija kirjoitti:
No ei siitä peilistä mitään tule kun se kääntyy sisään. Suomessa tosiaan auto on pyhä lehmä, menepä vaikka Italiaan missä kolisee koko ajan, eikä kukaan ole moksiskaan. Minulla kerran kävi juuri noin, tiukassa paikassa hivutin pakusta ohi peili kääntyi sisään. Ei naarmuakaan kummassakaan. Ja jos siihen joku naarmu nyt tuli niin ei voi mitään. Tietysti se voi auton omistajaa harmittaa mutta samalla tavalla joku paukauttaa parkkipaikalla oven toisen kylkeen eikä sano mitään. Näitä sattuu, ne on vaan autoja.
Hei haloo, naarmun voi korjata. Kerran parkkipaikalla tuuli ja ote lipesi Volvon ovesta, joka sitten rysähti todella lujaa viereisen Mersun kylkeen. Jälkihän siitä jäi Mersuun (mutta ei Volvoon koska lujaa tekoa :D). Luikittiinko äkkiä pakoon kuten 90% palstamammoista? Ei todellakaan, vaan odoteltiin että mersumies tulee kaupasta, selitettiin tilanne ja sen jälkeen mentiin automaalaamolle korjaamaan tilanne. Hintaa en enää muista kun tapauksesta on jo yli kymmenen vuotta, mutta ei se päätä huimannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko yön kierin, valvoin, pyörin ja itkin. En saanut nukuttua.
Pelkään että joku näki ja soitti poliisille ja kohta ne seisoo mun ovella :(Ap
Ei kukaan täysjärkinen soita poliisia jos näkee tuollaisen pienen vahingon. Joku kyttääjä-mummeli saattaisi, jos rillit tarkentaisivat rekkariin. Suotta murehdit.
Sekin on syytä muistaa, että se on vain kyttääjä-mummeli. Sana sanaa vastaan. Jos Maire (taas) soittaa poliisille, että ihan varmasti oli näin ja minä sen näin niin poliisilla ei silti ole mitään oikeaa todistetta, eivätkä ne näinollen ryhdy asiaa edes selvittämään. Voisihan olla että Maire on itse käynyt tuon vahingon aiheuttamassa jne.
Tästä on hyvä esimerkki nuo peltipoliisit. Tiedän mm yhden tapauksen, missä tyttöystävä käytti luvalla miehen autoa ja ajoi peltipoliisiin. Mutta kun sakko tuli kiisti mies sen ja sanoi että kuvasta näkyy ettei hän ole ajanut hanhen ei todellakaan tunne kuka tuo kuski on. Häntä ei siis saatu sakotettiin, vaikka poliisikin varmasti osasi arvata, että mies jollain tavalaan tunsi sen kuskin (mutta kun kidutus kuulustelumetodina on kielletty 😂)
No tota jos toisen autossa on helevetin iso klommo niin silloin se ei kyllä ole mikään sana sanaa vastaan. Ja vaikka jälkeä ei jäisikään, niin miksi ei selvittäisi asiaa, niin saataisiin sillekin päätös.
Niin, tarkoitin kyllä, että KUKA sen klommon aiheutti niin ei sitä kukaan Maire päätä. Muutenhan (jos olisi epärehellinen) AP voisi pyytää mummoaan ilmoittamaan että näki miten tuo Kalevi niittasi sen auton ryttyyn ja pakeni paikalta... poliisin siis pitää selvittää kuka on todistetusti syyllinen - tämä tosin ei liity tähän tapaukseen mitenkään enkä suosittele koskaan sitä, etteikö sitä reilusti tunnustaisi mokansa, sillä vahinkojahan sattuu kaikille, mutta hypoteettisesti vain kirjoitin, että vaikea voisi olla poliiisin Mairen puheita todistaa.
Oli moraalisesti oikea toimintatapa mikä tahansa, näitäkin asioita koskee itsekriminointisuoja.
Mun autoon tuli neljä lommoa kun se oli viikon paikoillaan ja parkkipaikkanaapuri väitti ettei hän ole niitä tehnyt. Ei oikein ollut muuta vaihtoehtoa ja selvästi ison auton ovi ylsi siihen. Annoin mennä huomautuksella ja käskin olemaan varovaisempi. Kyseessä eläkeikäinen pappa. Mulla oli kuitenkin auto aika hyvällä etäisyydellä mutta pappa parkkeerasi omalleen aina ns. väljästi. Oli tottunut kun se mun paikka oli ollut tovin tyhjänä. Nuo ajoradalle parkkeerajat on kyllä ärsyttäviä.
Vähän ot mutta mulle alkoi eilen joku eläkeläispappa osoittelemaan sormella kylttiä jossa ilmoitettiin että kaupan edessä on 2 invapaikkaa. Olin kyllä huomioinut kyltin ja jättänyt siihen kaksi ruutua invapaikoiksi, parkkeerasin siihen kolmanteen paikkaan vasemmalta. Ilmeisesti papan olisi kannattanut tarkastaa näkönsä ennen auton rattiin hyppäämistä.
Mä olen samanlainen, menee yöunet moneksi viikoksi :'(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajoin Helsingissä kapeata katua ja vastaan tuli toinen auto. Peilit kolahtivat yhteen ja menivät sisään kuvaamallasi tavalla. Kumpikaan ei pysähtynyt. Avasin ikkunan ja työnsin peilin paikalleen. Suomessa autot ovat pyhiä lehmiä, kun maksavat maan veromallin mukaan niin perkeleesti ja niitä käsitellään sen mukaisesti. Mene katsomaan johonkin toiseen Euroopan maahan, niin autot ovat klommoja täynnä, eikä kukaan pienistä välitä. Paitsi suomalaiset urpot. Toisessa tapauksessa tällä kertaa nainen, ajoi vastaan tien kavennuksessa, jossa kavennus oli hänen puolellaan(olisi pitänyt pysähtyä vastaantulevan liikenteen vuoksi), mutta änkesi samaan aikaan tien vasemmalle puolelle kavennuksen ohi ja peilit ja melkein kyljet paukkui yhteen. Pysähdyin ja tiedustelin syytä sille, että miksi änkesi vastaantulijoiden kaistalle. Vastaus oli, että minä ajoin ylinopeutta ja tästä on ennenkin mahtunut. No, on mahtunut ennen kuin kohtaan tuli edellisellä viikolla kavennus. Ei mennyt mitenkään jakeluun hänen väistämisvelvollisuus ja piti luovuttaa. Mitään ei hajonnut, joten totesin naiselle, että tule ajamaan miehesi kanssa tästä ja jos ei ole miestä, niin kysy joltain viisaammalta. Urpoja alkaa olemaan liikenteessä liikaa, jotka eivät ymmärrä kolmion, vilkun, stop merkin tarkoitusta ja ihan yksinkertaista asiaa, että jos oman kaistan tukkii joku, niin vastaantulijoiden kaistalle ei ängetä, jos sieltä on tulossa toinen ajoneuvo vastaan. Näitä urpoja löytyy 50%50 molemmista sukupuolista. Liikenteessä on unohdettu kokonaan kohteliaisuus, toisten huomioon ottaminen. Tilalle on tullut itsekkyys ja minä menen tästä. Miehillä on tosin naisia useammin pahemman puoleinen ylivertaisuusvinouma.
Varmaan jossain itä-euroopassa, mutta esimerkiksi Saksassa ajokalusto pidetään moitteettomassa kunnossa.
Saksalaiset pysähtyy suojatien eteen, jos ne edes aavistaa, että olet mahdollisesti astumassa sille. Suomalaiset mulkvistit yrittää ajaa päälle. Saksa on monessa asiassa sivistyneempi maa kuin Suomi. Ainakin liikenteen osalta.
Naisia ei pitäs päästää liikenteeseen. Kuten ei myöskään vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikken vaarallisimpia (kaupunki)liikenteessä ovat kuitenkin jossain Saharan aavikolla korttinsa suorittaneet nuoret miehet...
Toisena tulee nuoret tytöt jotka keskittyvät samalla kännykkäänsä / meikkaamiseen tmv.
Kolmantena sitten ne ikäihmiset
T. Terveissi Turust
Älä välitä, ap. Minä olen aikoinaan inssiajossa väistänyt taajaman tietyöalueella vastaantulevaa ja kolauttanut pelkääjän puolen peilin tien reunassa olleen työmaaparakin seinään sillä seurauksella, että peili hajosi. Konttorilla kyselin itku kurkussa, että tuleeko se kalliiksikin ja joku äijistä siinä ”tunnelmaa keventääkseen” sanoi, että uusi peili maksaa tosi paljon. No auton vakuutuksista se varmaan meni, ei mulle kukaan siitä sen koomin puhunut. Kortti kyllä jäi sillä kertaa saamatta, mistäköhän syystä ;D
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, ap. Minä olen aikoinaan inssiajossa väistänyt taajaman tietyöalueella vastaantulevaa ja kolauttanut pelkääjän puolen peilin tien reunassa olleen työmaaparakin seinään sillä seurauksella, että peili hajosi. Konttorilla kyselin itku kurkussa, että tuleeko se kalliiksikin ja joku äijistä siinä ”tunnelmaa keventääkseen” sanoi, että uusi peili maksaa tosi paljon. No auton vakuutuksista se varmaan meni, ei mulle kukaan siitä sen koomin puhunut. Kortti kyllä jäi sillä kertaa saamatta, mistäköhän syystä ;D
Kiitos, sait mut hymyilemään :D Voi kauhea, olet ollut varmasti hädissäsi :(
Mä panikoin vieläkin täällä :/ Ei ole tullut vielä poliisia oven taakse tai autoa tutkimaan. Se seisoo pihassa eikä siinä näy jäljen jälkeä. En huomaa mitään outoa että se olisi osunut toiseen autoon. Ei peilissä eikä missään. Voinko siis toivoa, että toiseen autoon ei tullut mitään vauriota ja omistaja ei edes tiedä että koskin siihen vahingossa?
Vieläkin säikky ja pelokas ap
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten siinä peilissä se sarana on että se antaa tällaiset pienet ajovirheet anteeksi.
M
Ei.
Vaan jotta sen peilin saa parkissa käännettyä sisään että ei kävisi tällaisia vahinkoja.
Olen järeällä kulkuneuvolla tullut kokeilleeksi, todennäköisesti AP kyllä aiheutti vahingon sille toisen auton peilille koska harvemmin ne peilit eteenpäin kääntyvät, ja on automalleja joissa on pelkästään moottorilla liikkuva lasi eikä mitään niveltä siinä peilissä.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan naisia pitäisi päästää liikenteeseen: naisten onnettomuudet ovat tyypillisesti tällaisia pieniä kolhuja. Miehet sen sijaan tappavat itsejään, kyytiläisiä, jalankulkijoita ja ajavat autoja lunastukseen, etenkin siinä vaiheessa kun kortti on tuore ja luotto omaan ajotaitoon rajaton.
Mulle kävi kerran noin ja pelästyin että kolaroin ruuhkassa, mutta kävi ilmi että se oli lokki joka lensi matalalta peiliäni kohti niin että kuului iso poks.