Tuntemani yh:t bilettää ja silti valittaa rahasta
Säälittäviä tapauksia. Ei koulutusta ja lapsen/lapsien isät on vankilassa tai muuten poissa kuvioista, hyvällä tuurilla osa saa elarit ja jos ei mieheltä niin sitten valtiolta.
Sit kaikki mahdolliset sossutuet jne jne.
Ja useasti kuukaudessa käydään bilettämässä ja silti valitetaan kun ei ole varaa tehdä sitä ja tätä :D Lapset on päiväkodissa mutta lorvitaan himassa. Miksei voi mennä töihin?
Yksi tuhansista syistä miksi äänestän Kokoomusta.
Kommentit (44)
Yh-kaverini juuri valmistui maisteriksi, muutti Espooseen ja aloitti uuden työn. Viime viikonloppuna postasi FB:n kuvia kun kävi tyttärensä kanssa Heurekassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän myös pari tällaista, ei koulutusta, raha tulee Kelasta ja sossusta.
Bilettämässä ollaan aina kun lapsi isällä, sitten valitetaan väsymystä jne, kun ei itse ymmärrettä että elintavoista kiinni kaikki.Miksi te liikutte tollasten ihmisten kanssa ja kuuntelette niiden valitukset? En ymmärrä.
No en kyllä liiku heidän kanssa, Facessa ja Instassa ne tätä itse mainostaa ja valittaa, ovat siis hyvänpäivän tuttuja joita tarttunut kaverilistalle esim. kouluajoilta, työpaikoilta tai yhteisten tuttujen kautta.
Pistä poistoon tollaset tuttavat.
No en ole niin ilkeä tai turhamainen että poistaisin jonkun vain koska elää ja ajattelee eri tavalla kun minä, kyllä noissa kanavissa löytyy kuule "pahempiakin" päivittelijöitää kun bilettävät yh äidit :) listaltani löytyy kaikkea juristeista vankilakundeihin, mielenkiinnolla seuraan kaikkien elämiä.
Kannattaisko keskittyä elään sitä omaa elämääsi?
Hahah, sanot sinä ketä itsekin roikut tällä palstalla.
Myönnän että on vähän tällä hetkellä tylsää pitkällä sairaslomalla liikuntakiellossa sängyssä makoillen, tulee valitettavasti päivitettyä face, insta ja av turhan usein ehkä :)
Varmaan kurja tilanne, mutta ei silti tarvi olla ilkeä ja mollata ihmisiä. Pikaista parantumista sulle.
Minä myös ihmettelen millaisissa piireissä nämä mollaajat liikkuvat? Haiskahtaa meinaan yleistykseltä ja pahasti, Hyh Hyh.
Ei koskaan kannata lähteä muutamien ihmisten vuoksi yleistys linjalle, se osoittaa vaan omaa typeryyttä.
Viimeksi kun kävin baarissa, niin en maksanut siellä käymisestä yhtään mitään. Viinaakin join suht kiitettävästi ja ihan ilmaiseksi.
Varaa olisi ollut kyllä maksaa itsekin.
En ole työtön, kuten ei ole moni muukaan tuntemistani yh-äideistä.
Jos et tiennyt, niin tuloilla ei ole väliä, jos ei osaa hoitaa talouttaan niin että pärjäisi ilman valituksia ja huolta huomisesta.
Jonkun olen kuullut sanoneen minua juopoksi, työttömäksi, koko kylän yleiseksi polkupyöräksi jolla on useampi lapsi ja kaikilla eri isä. Totta tuosta ei ole muu kuin se että minulla on useampi lapsi.
Ja mitä väliä? Jokainen elää omaa elämäänsä tavallaan. On se kuitenkin surullista että sinun tarvisee saada tuntea itsesi paremmaksi toisten kustannuksella.
Suurin osa ihmisistä jotka valittaa rahasta, käyttää sen turhuuksin, kuten baariin.
Vierailija kirjoitti:
Yh-kaverini juuri valmistui maisteriksi, muutti Espooseen ja aloitti uuden työn. Viime viikonloppuna postasi FB:n kuvia kun kävi tyttärensä kanssa Heurekassa.
Hyvä juttu, minunkin kaveri jätti onneksi pettäjä miehen ja ryhtyi yh:ksi, olen niin ylpeä hänestä ja ihailen hänen tapaa toimia äitinä ja laittaa lapsi kaiken edelle ja kyllä varmasti jokainen yh:kin ansaitsee vapaa iltansa aivan kuten muutkin, eihän tässä ollutkaan kyse että kaikki olisivat ryyppääviä tukiloisia, niitä löytyy kyllä ihan joka kategoriasta, myös kahden aikuisen perheissä.
Minä en aio yleistää koska tunnen hyviä ja huonoja yh äitejä, mutta yksi yh äiti pokas itselleen nistin miesystäväksi jonka kanssa juo ja vetää varmaan itsekin jotain kun lapsi on viikonloput isällään, roikkuu siinä kun ei parempaa löydy eikä kuulemma osaa olla yksinkään, en pysty seurata enää kauaa vierestä tätä tilannetta.
Ap kuvittelee olevansa kaiken yläpuolella. Oot säälittävä, ruma ihminen sisäisesti.
Noniin ap the yleistäjä, ootko paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttava tuollainen. Peruskoulutus pelkästään. 2 lasta, jokaisella eri isä. Koulut ei kiinnosta. Amiskan jätti kesken. Ei kiinnosta työt. Postaa faceen kuvia joissa tölkki taustalla
Jokaisella eri isä? Lapsia on 2.
Edelleen odotan vai joko karma iski?
Sääliksi käy niitä, jotka joutuvat bilettämään. Se on kallista ja muutenkin epämukavaa keikkua yökaudet, kun ei voi päivisin levätä. Paljon mukavampa olla kotona. Saa olla onnellinen, kun ei ole tarvetta biletykseen.
Tässä aloituksessa mua kiinnostaa, jos isä on vankilassa/ei kuvioissa, kukas hoitaa lapset jos äiti lähtee baariin? Tuntemani totaali-yh:t nimittäin eivät lähde.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen odotan vai joko karma iski?
Hullu yh joka otti nokkiinsa ap:n aloituksesta koska kuvaus varmaan täsmäs!
Vierailija kirjoitti:
Tässä aloituksessa mua kiinnostaa, jos isä on vankilassa/ei kuvioissa, kukas hoitaa lapset jos äiti lähtee baariin? Tuntemani totaali-yh:t nimittäin eivät lähde.
Mummot ja toiset yh:t, tunnen yhden äidin joka tekee vaihtiksia toisen yh äidin kanssa, vuorottelee siis lastenhoidossa että pääsevät ulkoilemaan.
Olen yh, käyn baarissa välillä vapaaviikonloppuina. Rahaa tähän biletykseen kuluu 5-15e, en juurikaan juo, enkä liiku taksilla. En myöskään ole baarista ketään kotiini rahdannut.
Mielestäni ihan kohtuullinen breikki arkeen. Ehkä kuulostaa hienommalta kuin on varattujen korvaan. Itselle kelpaisi parisuhde ja kotisohvakin, mutta kivahan se on välillä käydä tuulettumassa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä näitä, valitettavasti tunnen tätä sorttia aivan liikaa, miehet vaihtuu parin vuoden välein, jatkuvasti vaan ollaan paksuna, vaikka päihteiden käyttö on elämässä tärkeintä, niin lapsia on vaan tehtävä, jostain pitää saada rahaa, mutta töihin ei ainakaan mennä, lapsista ei pidetä kunnolla huolta, lapset ovat aina ulkona yksin, kun äiti ei jaksa osallistua, sossut ei jaksa välittää, kun töitä on liikaa...
Miten helkkarissa teillä on tuollainen tuttavapiiri?
Olen yksinhuoltaja ja tunnen pari muuta, sekä tietysti eronneet yhteishuoltajat, joiden tilanne muistuttaa yksinhuoltajia päällisin puolin.
Ei mun tuttavapiirissä kukaan biletä, tupakoi tai kapakoi. Suurella osalla on korkeakoulutus ja kaikilla töitä.
Auttaako tuo Kokoomuksen äänestäminen tuttavapiirisi koostumukseen jotenkin?
Täälläkin yh jolla ei ketään tuttua yh.ta joka olisi työtön tai edes tupakoisi. Ihan hoitaja olen, en edes korkeasti koulutettu.
Biletän kyllä. Mitäs sulle kuuluu mihin rahani pistän?😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän myös pari tällaista, ei koulutusta, raha tulee Kelasta ja sossusta.
Bilettämässä ollaan aina kun lapsi isällä, sitten valitetaan väsymystä jne, kun ei itse ymmärrettä että elintavoista kiinni kaikki.Miksi te liikutte tollasten ihmisten kanssa ja kuuntelette niiden valitukset? En ymmärrä.
Ei sinun tarvitsekkaan ymmärtää, mutta me ei välttämättä varsinaisesti halua liikkua heidän kanssaan, vaan kun on melkein pakko, kun sellainen luuseri sattuu olemaan siskoni. Minkäs voit, vaikka miten yrität auttaa, niin aina valittaa.
"Sheimata" :D niinpä niin, ethän osannut edes argumentoida vaan lähdit heti haukkumaan kun et muuta osaa, sinulle se karma kolahtaa omaan nilkaan.